verene Skrevet 25. mai 2004 #1 Skrevet 25. mai 2004 Sitter og tenker litt på avviklingen av brudevalsen. Vi skal ha CD-musikk, og "ordentlig" brudevals(er) etter klassiske stykker (bl.a. The second waltz, Waltz for the moon). Lurer på følgende: - Er det slik at brudeparet danser seg gjennom hele den første sangen helt alene? - Skal hver dans vare en hel sang, altså at når vi skal danse med foreldrene våre (brud+svigerfar/ brudgom+svigermor, og brud+far og brudgom+mor) så skal hver av disse "vare en hel sang"? Eller kan man bytte underveis? (Noen av disse sangene varer jo 3-4-5 minutter, ser for meg at det blir litt slitsomt å valse sammenhengende så lenge?) - Og når er det "lov" for alle de andre å komme etter ute på gulvet? Under andre sangen? Eller? Om noen kan si litt om hvordan de skal avvikle dette, er jeg evig takknemlig. Har nemlig bomull i hodet nå etter masse styr i dag, og greier ikke tenke helt klart.. :oops:
Grooo Skrevet 25. mai 2004 #2 Skrevet 25. mai 2004 Vi gjorde alt det obligatoriske unna i to valser. Først "valset" vi alene til en melodi, og så kom alle andre utpå gulvet sammen med oss. Da tok vi runden med foreldre og forlovere i løpet av denne valsen. Vi syntes det var kjempegreit slik, men vi er ingen danseløver så det ble ikke så mye dansing i vårt bryllup.
Gjest Tabby Skrevet 25. mai 2004 #3 Skrevet 25. mai 2004 Vel vi skal ikke ha vals, bare rolig dans. Men jeg regner med at vi får så å si hele den første dansen alene på gulvet. I hvert fall har det vært slik i de bryllupene jeg har vært i. Dansene med foreldre og svigerforeldre blir vel sånn litt etterhvert tenker jeg, så kommer tanter og onkler og forlovere etter det... Tror nok vi får svingt oss nok i løpet av den kvelden...
Lullu Skrevet 26. mai 2004 #4 Skrevet 26. mai 2004 Vi åpner selve dansen m/ polonese. Vi danser litt alene (ikke alt for lenge håper jeg), før foreldre og forlovere kommer innpå. Deretter kommer alle gjestene. Vi skal ikke danse en hel dans alene. Regner med at vi ber bandet spille 2 eller 3 valzer til sammen, så kan alle få danset litt hver - og byttet partner.
Gjest Tex Skrevet 26. mai 2004 #5 Skrevet 26. mai 2004 Vi skal også ha polonese, og går rett over i brudevals. Den skal vi danse alene en liten stund, før resten skal slippes til. Resten av pliktdansene går over i hverandre og gjøres unna ganske kjapt. Jeg har disse hersens slimposene.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå