Gå til innhold

Hvem reiser man seg for på offentlig transport?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lar bare være å sette meg i det

Anonymous poster hash: 4c077...079

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sukk. Mobiltull.

Jeg lar bare være å sette meg i det hele tatt, er jeg frisk, så kan jeg like gjerne stå på bussen. Sitte gjør jeg nok av ellers. De få dagene jeg sitter på bussen er når sykdommen slår ut og jeg er så svimmel at jeg knapt kan stå. Det er heldigvis ikke så ofte.

Dermed slipper jeg hele "hvem bør jeg reise meg for"-problemet.

Anonymous poster hash: 4c077...079

• Liker 3
Skrevet

Jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg er helt avhengig av krykker. Jeg ble syk i midten av tenårene og har vært syk i ti år, og har meget sjeldent opplevd at noen har reist seg for meg. Når jeg har forkalrt at jeg har en syldom og spurt om jeg kan få sitte har jeg fått så mange frekke kommentarer at jeg helt har sluttet å spørre. Et par ganger har jeg svimt av fordi belastningen av å stå og prøve og holde meg fast har vært for stor, så nå har jeg sluttet å ta buss og trikk. På t-banen er det som regel mulig å sette seg ned på gulvet, selvom det ikke er særlig fristende. Jeg har også opplevd at folk har kjeftet på meg, satt seg på fanget mitt eller slengt bæreposene sine i fanget mitt når jeg har fått sitteplass. Man skulle jo tro at krykkene er et tydelig tegn på at jeg har behov for sitteplass......

Anonymous poster hash: 6fdd4...552

Shit, så sykt! Hva slags mennesker gjør sånt. Har du spurt på en hyggelig og høflig måte da? Er helt utrolig om folk nekter å gi fra seg plassen til en person på krykker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...