AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #1 Skrevet 13. februar 2014 Jeg har gått ned i stillingsprosent, og sendt søknad om dagpenger til NAV. Jeg har noe utestående på etpar kredittkort, og ser at det vil bli ganske stramt fremover til jeg får innvilget dagpenger. Er det uhørt at jeg ringer kredittselskapene og spør om de kan holde på avdragskrav i denne perioden? Og vil det da påbeløpe seg renter iløpet av det tidsrommet? Jeg har ikke vert i kontakt med krdittselskap ifb. med en slik problemstilling før, siden jeg har hatt god kontroll på mine avdrag tidligere. Har nå et sterkt ønske om å ta fatt i dette før det kan skli ut på noen måte. Merker allikevel at jeg ikke akkurat gleder meg til å ringe, siden jeg ikke aner hva som er normalt, og ikke har lyst å fremstå som et økonomisk rotehode. Noen som vet? Anonymous poster hash: 88520...3d8
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #2 Skrevet 13. februar 2014 Du kan alltids spørre om å slippe avdrag, men tipper at det blir verre med rentene. Betaler du ikke renter så vil jo gjelda di øke.Anonymous poster hash: fd512...a4c
Chloe- Skrevet 13. februar 2014 #3 Skrevet 13. februar 2014 Du taper ingenting på å prøve. Jeg håper dette er en tankevekker for folk som tar opp kredittkortgjeld fordi de har så "stabil inntekt uansett". 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #4 Skrevet 13. februar 2014 Hvorfor måtte du gå ned i stilling? Ved innskrenkninger på jobben får du vel dagpenger med det samme? Eller har jeg misforstått ordningen? Jeg har aldri gått på dagpenger selv. Anonymous poster hash: 18ce3...a1e
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #5 Skrevet 13. februar 2014 TS her. Jeg måtte gå ned i stilling av helsemessige årsaker. Har hatt autotrekk på disse, og ikke hatt problemer med å gjøre opp for meg, derfor tenkte jeg ikke på det som et problem heller. Det er ikke så store summer, og jeg kommer heller ikke til å slite med å dekke det når dagpenger er innvilget. Men så er det da denne mellomperioden på etpar mnd. som er litt stress. Så om jeg ringer de og forklarer situasjonen, at de skal få pengene sine, kommer det til å være et stort problem? Anonymous poster hash: 88520...3d8
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #6 Skrevet 13. februar 2014 Verdt et forsøk Anonymous poster hash: 999e8...a6c
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #7 Skrevet 13. februar 2014 TS her. Jeg måtte gå ned i stilling av helsemessige årsaker. Har hatt autotrekk på disse, og ikke hatt problemer med å gjøre opp for meg, derfor tenkte jeg ikke på det som et problem heller. Det er ikke så store summer, og jeg kommer heller ikke til å slite med å dekke det når dagpenger er innvilget. Men så er det da denne mellomperioden på etpar mnd. som er litt stress. Så om jeg ringer de og forklarer situasjonen, at de skal få pengene sine, kommer det til å være et stort problem? Anonymous poster hash: 88520...3d8 Er du sykemeldt den prosenten du ikke kan jobb pga helsa? Da skal du jo ha sykepenger ikke dagpenger. Skal du søke dagpenger må du være arbeidssøker, og kunne ta høvelig arbeid hvis NAV tilbyr en stilling. Anonymous poster hash: 9f441...34c
Gjest constance90 Skrevet 13. februar 2014 #8 Skrevet 13. februar 2014 Det eneste jeg kan se for meg som skjer er at lånets løpetid blir forlenget og dermed vil lånet koste noe mer pga rentene. Men gi det et forsøk!
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #9 Skrevet 13. februar 2014 Er du sykemeldt den prosenten du ikke kan jobb pga helsa? Da skal du jo ha sykepenger ikke dagpenger. Skal du søke dagpenger må du være arbeidssøker, og kunne ta høvelig arbeid hvis NAV tilbyr en stilling. Anonymous poster hash: 9f441...34c Dette er jeg fullt klar over. Synes det er unødvendig å måtte utdype ettersom dette ikke er relevant for tema, men jeg er altså fullt klar over hva jeg har rett på og plikt til i min situasjon. Jeg også tvilte på om de ville gjøre noe med renta. Det får så være. Men enkelte mener altså at de er villige til å fryse nedbetalingen etpar mnders tid? At det ikke er verdens dummeste spørsmål, -for å si det sånn.. Anonymous poster hash: 88520...3d8
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #10 Skrevet 14. februar 2014 Dette er jeg fullt klar over. Synes det er unødvendig å måtte utdype ettersom dette ikke er relevant for tema, men jeg er altså fullt klar over hva jeg har rett på og plikt til i min situasjon. Jeg også tvilte på om de ville gjøre noe med renta. Det får så være. Men enkelte mener altså at de er villige til å fryse nedbetalingen etpar mnders tid? At det ikke er verdens dummeste spørsmål, -for å si det sånn.. Anonymous poster hash: 88520...3d8 Jeg antar at etter kontrakten vil de ha lov til å trekke deg for både renter og avdrag. Mn det koster ingenting å spørre. Og det er ikke verdens dummeste spørsmål. Anonymous poster hash: 4cbbf...808
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå