AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #1 Skrevet 13. februar 2014 Jeg har nylig fått vite at min venninne blir banket av sin nye samboer, det er snakk om brutale ting som skulder ut av ledd, hivd gjennom glassbord, tatt kvelertak på osv. Hun har barn og han har barn, men ingen felles. Hun vil ikke bort fra han, han er jo såklart drømmemannen....(det at hun kan ende med å bli drept har visst ikke noe å si) Har hentet henne ut hjemmefra tidligere(det var da jeg fant ut), og fikk henne under tilnærmet tvang til å bli borte i minst en natt.... og så var det rett tilbake igjen uansett hva som ble sagt. Nå håper jeg at dette ikke skjer når barna er i hus.... men det bekymrer meg likevel. Han rører ikke barna ettersom hun sier, men... Jeg har gått og grunnet på dette etpar uker nå, burde jeg rett og slett sendt en bekymringsmelding til barnevernet? Hvem vet når det begynner å skje når barna også er hjemme, hvis det ikke allerede gjør det, hva om han plutselig går på barna også, hva om han klarer å drepe henne etterhvert.... Er dette saker som barnevernet også tar? Eller er det nyttesløst å melde ifra til barnevernet? Anonymous poster hash: cce99...5cb
Galactica Skrevet 13. februar 2014 #2 Skrevet 13. februar 2014 RIng barnevernet med en gang, og la dem avgjøre alvorlighetsgraden. 1
Chloe- Skrevet 13. februar 2014 #3 Skrevet 13. februar 2014 Ja, ring! Selv om barna ikke blir slått, får de sannsynligvis andre traumer av dette. I verste fall kan de ende opp uten en mor! Dette kan være oppvekkeren hun trenger for å komme seg vekk. RING NÅ! 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #4 Skrevet 13. februar 2014 AnonymBruker, on 13 Feb 2014 - 12:59, said: Jeg har nylig fått vite at min venninne blir banket av sin nye samboer, det er snakk om brutale ting som skulder ut av ledd, hivd gjennom glassbord, tatt kvelertak på osv. Hun har barn og han har barn, men ingen felles. Hun vil ikke bort fra han, han er jo såklart drømmemannen....(det at hun kan ende med å bli drept har visst ikke noe å si) Har hentet henne ut hjemmefra tidligere(det var da jeg fant ut), og fikk henne under tilnærmet tvang til å bli borte i minst en natt.... og så var det rett tilbake igjen uansett hva som ble sagt. Nå håper jeg at dette ikke skjer når barna er i hus.... men det bekymrer meg likevel. Han rører ikke barna ettersom hun sier, men... Jeg har gått og grunnet på dette etpar uker nå, burde jeg rett og slett sendt en bekymringsmelding til barnevernet? Hvem vet når det begynner å skje når barna også er hjemme, hvis det ikke allerede gjør det, hva om han plutselig går på barna også, hva om han klarer å drepe henne etterhvert.... Er dette saker som barnevernet også tar? Eller er det nyttesløst å melde ifra til barnevernet?Anonymous poster hash: cce99...5cb Ta kontakt med barnevernet og la dem avgjøre. Anonymous poster hash: 2d35c...cd7 1
Gjest bustyvel Skrevet 13. februar 2014 #5 Skrevet 13. februar 2014 (endret) Det er vel like ille for ungene om de må se/høre at (ste)pappa slår (ste)mamma. RING! Endret 13. februar 2014 av vulpes lagopus 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #6 Skrevet 13. februar 2014 Absolutt. Anonymous poster hash: 95fb0...ae7 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #7 Skrevet 13. februar 2014 TS her, takk for svar dere! Jeg trengte igrunn bare å høre dette, at jeg var inne på riktig tankegang... Anonymous poster hash: cce99...5cb 3
Skogsprinsessa Skrevet 14. februar 2014 #8 Skrevet 14. februar 2014 Ja, varsle tvert!! (Faktisk har det blitt straffbart å IKKE varsle når man vet om slike ting, eller når man burde skjønt at det foregår...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå