AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #1 Skrevet 13. februar 2014 Prepare yourselves, dette blir innviklet forklart jeg strikker babyteppe (80x80) diagonalt, med kast. Jeg strikker rett, vrang, rett, kast (blir da hull), glattstrikk, hull, rett, vrang, rett. Skjønner? Men så fikk jeg nå en god (?) ide. Jeg håpet jeg kunne få snudd glattstrikken så det er mulig å brette den øverste delen av teppet over resten på et vis. At det da blir samme glattstrikken når man bretter det? Men hvordan kan jeg få til det? Noen som skjønner hvordan jeg tenker og har noen gode ideer? Anonymous poster hash: e25d9...135
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #2 Skrevet 13. februar 2014 Nei, men hadde vært gøy å se et bilde:) Anonymous poster hash: e02fe...7d2
SmallTalk Skrevet 13. februar 2014 #3 Skrevet 13. februar 2014 Jeg skjønner ikke så veldig mye av det strikketekniske her, men jeg vet at svigermor som strikker mye gjerne deler av med en lengde med luftmasker eller kastemasker (eller hva de hullmaskene nå enn heter) dersom hun f.eks skal lage en nedbrett på et teppe. Vil dette kunne gi deg en "ren start" for å kunne snu det strikketekniske? For, hvis jeg ikke tolker deg helt feil, så ønsker du å lage en nedbett på teppet som ser lik ut som resten av teppet? Dvs at der du nå har glattstrikk, så vil du så ha vrangstrikk og heller glattstrikk på baksiden som blir synlig ved nedbrett?
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #4 Skrevet 14. februar 2014 Når du strikker fra hjørne til hjørne så blir det å ta det litt på øyemål. For selve det å å ha "omvendt glattstrikk" på et parti er jo så enkelt som å strikke vrangt på den delen som skal brettes ned. Problemet blir å beregne når dette feltet begynner når du strikker fra hjørne til hjørne. Anonymous poster hash: bfb2e...651
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå