AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #1 Skrevet 13. februar 2014 Sendte inn en søknad til en bedrift for over 1,5 måned siden. Det gikk over 2 uker hvor jeg ikke hørte noe, så jeg sendte en ny mail hvor jeg spurte om de vurderte søknader fortløpende, og at jeg var veldig interessert i å jobbe for dem. Da fikk jeg svar neste dag: "Hei! Så kjekt at du vil jobbe i *****! Vi vurderer søknader fortløpende etter behov. Det vil trolig bli behov for mer arbeidskraft i tiden framover, så vi tar evt. kontakt om ikke så lenge." Jeg takket for tilbakemelding og sa jeg var veldig motviert. Nå har det går over 3 uker og jeg har fortsatt ikke hørt noe. De utlyste ikke stilling, men jeg har hørt at de har behov for folk. Synes dere jeg skal sende en my mail? Og hva skal jeg eventuelt skrive for å ikke virke desperat eller masete? Har veldig, veldig lyst på denne jobben, og trenger den virkelig! Så jeg vil ikke la sjansen gå fra meg.. (De kommuniserer via mail, ikke på tlf). Takk for tips dere! Anonymous poster hash: 41101...d7b
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #2 Skrevet 13. februar 2014 Nå så jeg forresten nettopp på Finn.no at de søker rundt 30 tilkallingsvarer til bedriften sin. (Det er tilkallingsvikar jeg har søkt som) Fristen for å søke gikk ut igår. Jeg sendte inn søknad i begynnelsen av januar (før de utlyste stillinger). Tror dere jeg er ute av gamet, eller tror dere at jeg får et svar når de har gjennomgått de søknadene de nå har fått inn etter at de la ut stillingsutlysning? (Fristen for å søke gikk jo ut igår, så de begynner vel fortløpende å gjennomgå disse søknadene) Anonymous poster hash: 41101...d7b
Gjest Ciegus Skrevet 13. februar 2014 #3 Skrevet 13. februar 2014 Er det ingen muligheter for å ringe eller stikke innom?
Gjest Ciegus Skrevet 13. februar 2014 #4 Skrevet 13. februar 2014 Nå så jeg forresten nettopp på Finn.no at de søker rundt 30 tilkallingsvarer til bedriften sin. (Det er tilkallingsvikar jeg har søkt som) Fristen for å søke gikk ut igår. Jeg sendte inn søknad i begynnelsen av januar (før de utlyste stillinger). Tror dere jeg er ute av gamet, eller tror dere at jeg får et svar når de har gjennomgått de søknadene de nå har fått inn etter at de la ut stillingsutlysning? (Fristen for å søke gikk jo ut igår, så de begynner vel fortløpende å gjennomgå disse søknadene) Anonymous poster hash: 41101...d7b Jeg ville tatt kontakt for å høre om søknaden din blir betraktet i den prosessen de skal gjennom nå. Nå har du jo en mer konkret "unnskyldning" for å kontakte dem igjen. Men hvis mulig ville jeg tatt det på telefon.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #5 Skrevet 13. februar 2014 Jeg ville tatt kontakt for å høre om søknaden din blir betraktet i den prosessen de skal gjennom nå. Nå har du jo en mer konkret "unnskyldning" for å kontakte dem igjen. Men hvis mulig ville jeg tatt det på telefon. Det var lurt, det tenkte jeg faktisk ikke på! Lettere å kontakte de igjen når jeg faktisk har et konkret spørsmål Anonymous poster hash: 41101...d7b 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #6 Skrevet 13. februar 2014 Du vil virke masete om du kontakter de igjen. Du har fått svar og må bare vente. Mange søkere,tenk hvis alle skulle sende melding støtt og stadig, du vil ikke komme i betraktning i dag. Bare oppfattes som masete. Anonymous poster hash: 8f6fc...a34 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #7 Skrevet 13. februar 2014 Når man sender en åpen søknad som du gjøre er det ikke vits i å maile hver 14. dag, de tar kontakt med deg om de har behov. Men merkelig at de ikke har tatt kontakt da de har lyst ut. Men da søknadsfrist en gikk ut i går så ser de sikkert på din søknad og alle andre sine og tar et valg, det kan ta 14 dager til.Anonymous poster hash: ff9e6...458
Gjest Ciegus Skrevet 13. februar 2014 #8 Skrevet 13. februar 2014 Når man sender en åpen søknad som du gjøre er det ikke vits i å maile hver 14. dag, de tar kontakt med deg om de har behov. Men merkelig at de ikke har tatt kontakt da de har lyst ut. Men da søknadsfrist en gikk ut i går så ser de sikkert på din søknad og alle andre sine og tar et valg, det kan ta 14 dager til.Anonymous poster hash: ff9e6...458 Jeg ville ikke tatt sjansen på at den ble tatt med i betraktning uten å sjekke først. Den opprinnelige søknaden kan jo ligge hos en helt annen person enn der finn-søknadene havner, så hvis de ikke blir gjort oppmerksomme på det kan de fort glemme den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå