AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #1 Skrevet 13. februar 2014 Jeg eier min første leilighet, flyttet hjemmefra. Begynt å tenke på neste gang jeg skal flytte. Hvordan gjør man det? Selger man leiligheten først og ser hvor mye man får for den så begynner å by? Eller bare regner man med at man får det eller det og byr etter det? Og hva med overtakelse, enten selger man eller kjøper først, det kan jo ende opp med at man ikke har noe sted å bo en periode? Hva gjorde du? Anonymous poster hash: 8f92f...b8a
ekkoet Skrevet 13. februar 2014 #2 Skrevet 13. februar 2014 Tror jeg ville fått en takst på boligen, deretter gått i banken med denne og hørt hvor mye de mente jeg kunne bruke på neste bolig. Så må du se markedet an. Hvis boligen din kan bli vanskelig å selge, men det finnes mye på markedet som du kunne tenke deg å kjøpe så selger du først. Har du en lettsolgt olig, men er på jakt etter noe spesielt ville jeg kjøpt først. Men dette er det mange faktorer som spiller inn på. Boligtype, beliggenhet, område, prisklasse og ikke minst markedet. Vanskelig å gi et generelt svar på. Når det gjelder overtakelse av ny og overlevering av gammel kan man ved salg/kjøp prøve å avtale seg frem til at man har et lite overlapp.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #3 Skrevet 13. februar 2014 Det er stadig færre som får mellomfinansiering, så du må nok regne med å selge først og så kjøpe nytt sted å bo. Anonymous poster hash: 86825...17d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå