Gå til innhold

Pappa er voldelig mot hundene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har ikke veldig lyst til å være den som skriver et sånt innlegg, men sånn er det blitt desverre.

Bor hjemme, er fortsatt ung. Har en pappa som har helt ekstreme sinne problemer, vi har også masse problemer hjemme osv, uten at jeg vil gå inn på det.

Vi har hatt hund siden jeg var lita, rundt 5 år. Da hadde vi ei søt lita cocker spaniel tispe. Jeg husker pappa kastet ting etter hun og sparket hun. Dette er lenge siden.

Vi har nå to riesenschnauzere og de er to utrolig snille hunder også. En han og ei tispe. De (spesielt hannen) stikker av, ikke langt men rundt på nabofeltet her. Han kommer jo alltid hjem etter ca 15 min, men han får uansett ikke lov. Han er fæl til å åpne dører selv osv, så litt vanskelig å holde styr på han. Men hver gang han stikker av eller gjør noe galt, svartner det helt for pappa. Jeg kan huske han løpe etter denne hunden og kaste ting etter han. Han kastet ett lite tre etter han engang. Løper etter han med spader, raker osv. Han slår, biter og sparker. Når han holder på sånn så blir jo hunden vår sint og begynner å flekke tenner. Da klikker det enda mer for pappa.

Det som skremmer meg mest er at når pappa blir sånn så kan ikke omverdenen få kontakt med han, han blir helt i transe og øynene blir fulle av sinne. Det er både ekkelt og skummelt. Han brøler og skriker og hadde noen vært her og sett det hadde de ikke trodd sine egne øyne.

Jeg har så lenge håpet på at noen naboer skulle ringe til politiet eller noe, for jeg er helt sikker på at de har sett dette! Dette foregår jo omtrent i hagene dems! Opptil fler ganger i uka!!

Jeg tør ikke ringe politiet fordi dette er faren min, og jeg synes det er så utrolig vanskelig. Har så utrolig vondt inne i meg.. Hva skal jeg gjøre?

Klem fra M

Anonymous poster hash: 1a646...6ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må gjerne melde til mattilsynet. Jeg gjorde det pga naboer som ikke steller dyra sine. Men mattilsynet og vetrinær kom og sjekket, men foretok seg ikke noen ting.

Det som hjalp her var da dyrebeskyttelsen kom inn i bildet(som ikke har noe med Mattilsynet og gjøre).

Skjønner at det er vanskelig for deg og "melde" faren din, men gjør det!

Ganske utrolig at ingen av naboene har meldt i fra!!

• Liker 3
Skrevet

uff så trist,

du får ta å filme det neste gang og sende det til mattilsynet, selv om det faktisk er veldig lite de gjør.. JA til dyrepoliti sier jeg!!

, Hva med å be moren din om å ta ansvar?

INGEN fortjener slik behandling- siden du forteller at hunden allerede viser tenner tilbake er det vel bare spørsmål om tid før det klikker helt for han stakkars... og han virkelig tar igjen

( det hadde faren din faktisk fortjent- men det kan bli stygt for hunden og dere rundt høres det ut som)

Anonymous poster hash: 173ad...597
  • Liker 1
Skrevet

Oj...her aner jeg en hund som plutselig en dag tar igjen, men kanskje ikke med din far, kan hende med en annen person f eks et barn om den kommer i en situasjon som kan minne om din fars handlinger.....

Anonymous poster hash: d5f4c...24e
  • Liker 3
Skrevet

Oj...her aner jeg en hund som plutselig en dag tar igjen, men kanskje ikke med din far, kan hende med en annen person f eks et barn om den kommer i en situasjon som kan minne om din fars handlinger..... Anonymous poster hash: d5f4c...24e

Hmmmmmmmmmmm...

Minner emg om en annen tråd her inne ;)

Anonymous poster hash: b9948...653

• Liker 1
Skrevet

Hva med å filme det og vise faren din en gang han er rolig? Så får han se hvor fæl han er. Det er ikke sikkert han vet hvordan det ser ut, fordi han er så borte i sinnet sitt.

• Liker 1
Gjest Lolita8
Skrevet

Du får melde fra til Mattilsynet anonymt :-) Skjønner at det er ekkelt å utlevere faren din, men sånn skal det ikke være, slekt eller ei. Det skumle med dette er at om hunden allerede flekker tenner, så kan han finne på å bite når som helst, og da blir det nok store konsekvenser for denne hunden, til tross for at din far sitter på skylden.

For hunden sin del, så håper jeg du melder i fra :-) Har du ingen du kan snakke med dette om, som kanskje også kan si i fra til f.eks Dyrebeskyttelsen og Mattilsynet?

• Liker 1
Skrevet

Anmeld den ekle faren din. Hvorfor i helvete skal sånne folk ha dyr? Nei, de fortjener så mye bedre. Han må bli anmeldt for dyremishandling. Hadde jeg vært deg, hadde jeg ringt for lenge siden. Hva slags menneske er det her, ånei ..

Anonymous poster hash: fd4fd...f9b
  • Liker 3
Gjest Chlorophyll
Skrevet

Hei. Har ikke veldig lyst til å være den som skriver et sånt innlegg, men sånn er det blitt desverre.

Bor hjemme, er fortsatt ung. Har en pappa som har helt ekstreme sinne problemer, vi har også masse problemer hjemme osv, uten at jeg vil gå inn på det.

Vi har hatt hund siden jeg var lita, rundt 5 år. Da hadde vi ei søt lita cocker spaniel tispe. Jeg husker pappa kastet ting etter hun og sparket hun. Dette er lenge siden.

Vi har nå to riesenschnauzere og de er to utrolig snille hunder også. En han og ei tispe. De (spesielt hannen) stikker av, ikke langt men rundt på nabofeltet her. Han kommer jo alltid hjem etter ca 15 min, men han får uansett ikke lov. Han er fæl til å åpne dører selv osv, så litt vanskelig å holde styr på han. Men hver gang han stikker av eller gjør noe galt, svartner det helt for pappa. Jeg kan huske han løpe etter denne hunden og kaste ting etter han. Han kastet ett lite tre etter han engang. Løper etter han med spader, raker osv. Han slår, biter og sparker. Når han holder på sånn så blir jo hunden vår sint og begynner å flekke tenner. Da klikker det enda mer for pappa.

Det som skremmer meg mest er at når pappa blir sånn så kan ikke omverdenen få kontakt med han, han blir helt i transe og øynene blir fulle av sinne. Det er både ekkelt og skummelt. Han brøler og skriker og hadde noen vært her og sett det hadde de ikke trodd sine egne øyne.

Jeg har så lenge håpet på at noen naboer skulle ringe til politiet eller noe, for jeg er helt sikker på at de har sett dette! Dette foregår jo omtrent i hagene dems! Opptil fler ganger i uka!!

Jeg tør ikke ringe politiet fordi dette er faren min, og jeg synes det er så utrolig vanskelig. Har så utrolig vondt inne i meg.. Hva skal jeg gjøre?

Klem fra M

Anonymous poster hash: 1a646...6ae

Jeg synes det er akkurat dette du skal gjøre. Personlig tror jeg også at de som er slemme med dyr, har lettere for å være slemme med andre. Det kan se ut som om faren din har et sinneproblem. Høres ikke godt ut for noen av dere dette her. Utrolig at hundene ikke har blitt slemme som et resultat av denne drittoppførselen til faren din.

• Liker 2
Skrevet

Synes du bør melde fra om dette. Du kan jo også kontakte barnevernet, dersom du selv lider under forholdene hjemme. Kanskje kan du flytte et sted sammen med hundene.

Anonymous poster hash: 5a807...f2f
  • Liker 1
Skrevet

Kan jeg spørre hvor gammel du er?

Uansett alder, så tror jeg at det vil bli vondt! Men har du hatt problemer med faren din? I hvert fall, så hadde jeg hatt det vanskelig med å melde ifra om det pga det er din egen far. Men en dag så vil det nok gå galt og hunden tar igjen.

Anonymous poster hash: 514de...d84
Skrevet

Jeg hadde først spørt hva i helvete han driver med, når jeg ser at han gjør det!

Anonymous poster hash: 0ba46...1b1
Skrevet

1. Kontakt Mattilsynet

2. Kontakt helsesøster eller lege eller familievernkontor og fortell om forholdene du også lider under

Faren din er jo helt ute av kontroll. Sånn skal ikke omsorgspersoner oppføre seg, verken mot mennesker eller dyr.

Www.bufetat.no

Anonymous poster hash: a2fec...f5b

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde også en far som kunne være ganske voldsom med hunden vi hadde. Han slo den, og tok ofte ut sinnet sitt på hunden.

En gang husker jeg at en dame reagerte fordi han slo hunden fordi den dro i båndet, men da begynte han å krangle med henne.

Jeg turte aldri å si noe, fordi da fikk jeg kjeft og jeg var faktisk redd for han selv om han aldri gjorde noe fysisk mot meg.

Husker at jeg fikk så vondt inni meg, og dårlig samvittighet siden jeg ikke turte å gjøre noe.

Har han problemer med sinnet mot andre og?

Går det an å prate med han eller bare eksploderer han om man tar opp ting?

Kanskje han får seg en oppvekker om mattilsynet kommer på døra.

Anonymous poster hash: cf741...0ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...