Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Uff, hvor skal jeg starte.

Jeg har en venninne som har stått meg veldig nær i ett år nå, altså ikke veldig lenge. Vi begynte på samme skole og fant fort tonen fordi vi har helt lik humor, ellers er vi ganske forskjellige.

Vi er 18 år og skal være russ i år, noe vi har planlagt og gledet oss til lenge :-)

Hun er en person jeg vil betegne som herlig, snill, morsom og støttende. Men hun er også veldig lat, skylder mye penger til venner rundt seg, stryker i fag på skolen fordi hun ikke gidder og veldig negativ.

Jeg er ganske omvendt. Gjør det godt på skolen, er utadvendt og positiv.

Hun skylder meg en del penger, (er ikke snakk om flere tusen, men ca 1000 kroner, og det er mye til å være student)

Hun har skyldt meg disse pengene siden i høst, og jeg har ikke fått tilbake 1 krone enda. Hun har ikke jobb og lever kun på stipendet hun får hver mnd, som er 500,- (hun bor hjemme, det samme gjør jeg bare at jeg får ingenting i stipend)

Hun snuser en boks med snus om dagen, og har en kjæreste i militæret som er hjemme hver helg. Han betaler alt for henne. De har vært sammen i ett år.

I går sendte hun meg en melding hvor det sto:

"Jeg har ikke råd i tillegg til at jeg ikke gidder være russ, sender tilbake klærne mine og tar det neste år med noen venner"

Jeg fikk jo helt sjokk og jeg ble jo selvsagt veldig lei meg! Nå står jeg her uten noen å være russ med, og en haug med klær :-( men det er ikke det verste. Hun bryr seg ikke om andre enn seg selv. Fikk beskjed om at et familie medlem var veldig dårlig i går, så hele familien dro på haste besøk. Fikk meldinger av meste parten av klassen, unntatt venninna mi. Hun sendte kun den meldinga over her.

Jeg svarte at hun kunne ventet med den beskjeden til et litt mer passende tidspunkt, eller kanskje sagt i fra litt mer enn 2 mnd før russetiden. Jeg sa også at jeg synes det bar dårlig prioritering av henne, hun drar ut på bowling, tar piercinger og tattoveringer, kjøper unødvendig mye ræl til kjæresten og sier hun skal flytte ut i en leilighet i Lillestrøm/strømmen/Oslo område med kjæresten til sommern. Men hun har 0 i inntekt og ikke jobb. Hun sier at hun skal få seg jobb (det har hun sagt siden i høst) men det skjer ikke.

Familien hennes har ikke så veldig god råd heller. Og de ser ikke ut til å bry seg om stryk karakterene hennes, eller det ekstreme fraværet. Hun skulker skolen hver gang kjæresten har perm fra militæret, noe som er veldig ofte.

Uff, godt med en utblåsning! Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå.. Hun sa at hun hadde veldig god peiling på økonomi, siden hun strøyk i matte i fjor, men med engang de hadde om økonomi så fikk hun 2-. Det var argumentet. Jeg blir så utrolig frustrert!

Anonymous poster hash: 51539...f40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er du venn med denne jenta nå igjen?

Krev pengene og slutt å være med en jente som tydeligvis bare setter pris på seg selv.

Skrevet

Hva hun gjør, stryker i, tattoverer seg eller om tar russetia nå er helt og holdent hennes egen Sak.

Men hun burde betale tilbake, men ville ikke regnet med at du ser de pengene igjen. Selv låner jeg aldri bort penger jeg ikke har råd til å tape. For man vet aldri om man får det igjen.

Anonymous poster hash: c6e22...e7e
Gjest Awzm me
Skrevet

Det var veldig trist da, men har du ikke flere venner som du kan feire russetiden med?

Forstår ikke helt hvorfor du har orket å være venn med en slik person så lenge da.

Skrevet

Det er dumt å bare ha en venn og basere så mye på den ene vennen. Da kan man fort føle seg kvalt i et venneforhold. Hun må da selv velg om hun vil feire russetiden eller ikke, hun kan jo ikke gjøre det bare pga deg hvis hun egentlig ikke har lyst. Slutt å bry deg så veldig. Men pengene dine må du bare kreve å få tilbake.

Anonymous poster hash: 42cea...130
Skrevet

Det er dumt å bare ha en venn og basere så mye på den ene vennen. Da kan man fort føle seg kvalt i et venneforhold. Hun må da selv velg om hun vil feire russetiden eller ikke, hun kan jo ikke gjøre det bare pga deg hvis hun egentlig ikke har lyst. Slutt å bry deg så veldig. Men pengene dine må du bare kreve å få tilbake.

Anonymous poster hash: 42cea...130

Hun har jo lyst å feire russetiden, men har ikke råd siden alle pengene hun har lånt av denne venninden og andre er sløst vekk på tattoveringer, piercinger og kjæresten.

Jeg hadde blitt ganske skuffa selv om en kompis skyldte meg betydelige pengebeløp, samt sløste de vekk på tull, for så å sende meg en melding om at han dropper russetiden vi har planlagt sammen pga pengemangler. Og dette på en dag der det kommer frem at en av mine nærmeste er alvorlig syk. Dette betyr vel og at hun må ta tredjeklasse om igjen..

Heller ingen inntekt, og fortsetter å låne og sløse. Voks opp sier vi vel til slike

Skrevet

Hvorfor er du venn med denne jenta nå igjen?

Krev pengene og slutt å være med en jente som tydeligvis bare setter pris på seg selv.

Enig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...