Gå til innhold

Utesko i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags sko skal jeg kjøpe til gutt på ett år som begynner i barnehage til våren? De er veldig mye ute, men han har ikke lært å gå enda.

Anonymous poster hash: 24b2e...f50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom han ikke kan gå når han begynner ville jeg prøvd med sånne poser. Stonz er gode!

• Liker 2
Skrevet

Ecco eller viking når han begynner å gå.

Skrevet

Vi brukte fotposer i fjor vinter, da barnet var ute og ikke ennå kunne gå selv. Han begynte å gå rett etter at snøen forsvant, og da kjøpte vi skinnsko fra Ecco. Så ingen grunn til å kjøpe forede sko siden det da akkurat hadde blitt vår (du nevner også våren). Og så gjelder det å prøve og se hva slags fot barnet har, om han har brede eller smale føtter.

Gjest Magdalene
Skrevet

til våren... Da ville jeg nok gått for et par lette vårsko fra ecco, eller Timberland goretexsko.

Er det lenge til? Våren er jo så mangt. Og det kan det jo være at ungen lærer å gå før den tid.

Skrevet

Takk for fine tips. Kan godt hende han går i april, men er usikker på hva han skal ha på inntil den tid. Har sånne fotposer, men de virker litt kalde? Syns dette med bekledning er vanskelig. Første barn i barnehage :)

Skrevet

Takk for fine tips. Kan godt hende han går i april, men er usikker på hva han skal ha på inntil den tid. Har sånne fotposer, men de virker litt kalde? Syns dette med bekledning er vanskelig. Første barn i barnehage :)

Du kan kjøpe for til stonz, eller bruke tovede sokker el. i. Barn trenger ikke støtte fra sko før de kan gå, de trenger å utvikle muskulaturen i føttene selv. Jeg erfarer at forede stoz gir nok beskyttelse mot både steiner ol. og kulde. Og mye billigere enn å kjøpe dyre vintersko som barnet vokser fra før det i hele tatt har tatt noen skritt i skoene... Når barnet går kan du heller investere i gode sko!

Hilsen fysio ;)

Anonymous poster hash: 61400...b88

Gjest Magdalene
Skrevet

Du kan kjøpe for til stonz, eller bruke tovede sokker el. i. Barn trenger ikke støtte fra sko før de kan gå, de trenger å utvikle muskulaturen i føttene selv. Jeg erfarer at forede stoz gir nok beskyttelse mot både steiner ol. og kulde. Og mye billigere enn å kjøpe dyre vintersko som barnet vokser fra før det i hele tatt har tatt noen skritt i skoene... Når barnet går kan du heller investere i gode sko!

Hilsen fysio ;)

Anonymous poster hash: 61400...b88

Stonz er vel ikke akkurat billig heller, så å si at man bør kjøpe det for å spare penger er jo litt dumt ;)

Skal ikke barnet i barnehagen før april?

Skrevet (endret)

Takk for fine tips. Kan godt hende han går i april, men er usikker på hva han skal ha på inntil den tid. Har sånne fotposer, men de virker litt kalde? Syns dette med bekledning er vanskelig. Første barn i barnehage :)Anonymous poster hash: 24b2e...f50

Vi kjøpte ikke en gang Stonz, som sikkert er de beste og varmeste. Men jeg fant noen andre med innebygd for i en tilbudskurv og brukte dem med tykke ullsokker i. Sjekket ham etter bruk i starten, og han var aldri kald. Men så små er gjerne ikke ute i timesvis, da, siden de stort sett blir veldig immobile iom at de ikke kan gå og mange hemmes veldig av vinterdressen i den alderen.

Endret av Vera Vinge
Skrevet

Stonz er vel ikke akkurat billig heller, så å si at man bør kjøpe det for å spare penger er jo litt dumt ;)

Skal ikke barnet i barnehagen før april?

Begynner i slutten av mars.

Gjest Magdalene
Skrevet

Begynner i slutten av mars.

Da ville jeg hvertfall ventet en mnd med å kjøpe sko. Ting endrer seg fort for disse små, og været også.

Hadde hvertfall ikke kjøpt fôrede vintersko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...