Gå til innhold

Våkner kl 04 hver morgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har ei snuppe på 16mnd sim våkner kl 04 hver morgen-og har gjort siden hun var cs 13mnd. Legges kl 19-sovner fort og greit i løpet sv 10min. Sover 1, 5-2t i bhg fra ca kl 11. Er det vanlig at så store barn våkner så tidlig? Har lest i en bok jeg fikk av hs at de sjal sove 10-12 timer hver natt og 1-3t på dagtid....regner med endrer seg etterhvert, men enn så lenge merkes de tidlige morgene selv om vi ikke står opp før ca 0530.....

Anonymous poster hash: 71f94...671

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme gjorde poden. Kuttet ut dagsovingen og nå sover han til 6-7 om morgenen :-)

Skrevet

Sånn var min også, men det endret seg av seg selv etter noen måneder. Passet på at det var forskjell på dag og natt-selv om hun sto opp, fikk hun ikke ha på særlig med lys eller noe med lyd før kl var 0600. Prøvde å gjøre det å stå opp så kjedelig som mulig...

Gjest Magdalene
Skrevet

Har dere prøvd å legge henne før? Om hun ikke står opp noe tidligere, kan jo det være et alternativ slik at hun får noe mer søvn.

Her går det i bølgedaler. En uke sover minsten (16mnd) til kl 8:30, mens han neste uke våkner 5:30. Helt utan at noe er endret.

Skrevet

Samme gjorde poden. Kuttet ut dagsovingen og nå sover han til 6-7 om morgenen :-)

Kuttet du dagsovingen på et barn på litt over 1 år? Stakkars liten. Det er slett ikke bra for helse og utvikling hos barnet.

Anonymous poster hash: 017d5...96a

Skrevet

Kuttet du dagsovingen på et barn på litt over 1 år? Stakkars liten. Det er slett ikke bra for helse og utvikling hos barnet.

Hva er for noe tull.

Barn er forskjellige. Mitt barn sluttet selv å sove på dagen da han var 15 mnd. Han sovnet ikke før 22-23 om kvelden hvis han sov på dagen. Helsesøster anbefalte oss å slutte med dagsoving. Og det gikk helt fint. Og etter det har han sovet 19-07. Så lenge barnet ikke blir sur og uopplagt hele dagen så går da det bra. Ingen barn er like, heller ikke på søvnbehov. Noen slutter når de er 1 år, andre trenger å sove på dagen til de er 3 år, Bedre at barnet sover hele natta Det er da den man får den beste søvnen.

Anonymous poster hash: 63648...79e

Skrevet

Vi var oppe kl 0500 i 3mnd når gutten var 14mnd. Ingenting hjalp, du skal tro jeg prøvde alle råd som var. Det gikk plutselig over. Han er fortsatt morgenfrisk, da ;)

Skrevet

Dette er jo bare tull, søvnbehov er veldig individuelt og alle barn er forskjellige!

Jeg selv sluttet å sove på dagen da jeg var 16 mnd gammel, men har likevel vært svært tidlig ute med det aller meste. Lærte å lese som 3-åring, kunne både den store og lille gangetabellen som 5-åring, og nå har jeg nylig gjennomført medisinstudiet med omtrent bare A'er.

Tror neppe at min utvikling ble særlig skadet av at jeg hadde et mindre søvnbehov enn snittet, gitt :ler:

Anonymous poster hash: d4792...1fc

Skrevet

Kuttet du dagsovingen på et barn på litt over 1 år? Stakkars liten. Det er slett ikke bra for helse og utvikling hos barnet. Anonymous poster hash: 017d5...96a

Har du noe kilde til det? Vi har en gutt på 10 måneder som aldri har sovet mer enn 8-10 timer i døgnet. Etter det vi har blitt fortalt av eksperter trenger hjernen ca 5 timer søvn for å utvikle seg normalt.

Anonymous poster hash: 82f88...80c

Skrevet

Det der er helt individuelt. Min har trengt å sove på dagen til nylig, nå er hun straks 3. Har sovet 12-13 timer på natten pluss 1-2 timer på dagen. Min søsters 2 har ikke sovet særlig på dagen etter at de var rundt 14-15 mnd. De har rett og slett ikke trengt det, annet enn en dupp nå og da. De har fortsatt sovet 11-12 timer om natten, og henger på ingen måte bak noen av de jevnaldrende. Dette må man prøve selv på sitt barn. Noen trenger mer søvn for å få en skikkelig natt (søvn avler søvn), andre har ikke det behovet. Så lenge de har en god periode på natten med sammenhengende søvn, og de ikke er trøtte og utenfor på dagtid (utover vanlig "kveldstrøtt"), så går det helt fint.

Ser stor forskjell på meg og min søster i voksen alder også, jeg trenger langt mer søvn enn hun gjør, og vi er like oppegående begge to.

Anonymous poster hash: f216f...c9f

Skrevet

Noen sover faktisk lengre av å legges tidligere! Har du forsøkt dette?

Hva med å legge ham en halvtime senere? Sover han lengre da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...