Gå til innhold

Hjelp meg finne gode serier

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har mye dødtid fordi jeg er syk, og jeg prøver å drepe så mye tid som mulig ved å se filmer og serier mens andre er på jobb og skole. Ikke akkurat en drømmesituasjon, men jeg prøver å gjøre det "beste" ut av det. Problemet er at jeg har sett "ferdig" eller er up to date på det aller meste nå, så jeg trenger hjelp med å finne nye serier. (og så kan andre som mangler serier kanskje plukke fra de samme forslagene eller lista mi. Win-win)

For å gi en ide om hva jeg liker så setter jeg opp en liste over de seriene jeg har sett ferdig eller er up to date med(eller bare har sett, men ikke likt);

Sett ferdig/up to date;
Supernatural, Pretty litte liars, Vampire diaries, The originals, Ravenswood, Lost girl, Atlantis, Merlin, Legend of the seeker, Bitten, Game of thrones, De fleste CSI-seriene, How I met your mother, Big bang theory, Dexter, Once upon a time, witches of east enda, unforgettable, revenge, face off, the secret circle, Terra nova, touch,

Sett, men ikke ferdig/ikke likt;
American horrorstory, Da vincis demons, mike and molly, hannibal, grimm, once upon a time in wonderland, the walking dead, sherlock, under the dome, continuum, revolution, being human (us), lost, chuck,

Pluss en del dokumentarserier, og sikkert en hel hau' med serier som jeg ikke greier å huske i farta. Og når jeg leser over lista mi må jeg nesten nevne at jeg har brukt god tid på å se disse seriene, jeg har hatt et liv innimellom - i allefall frem til nå. Og ikke nevn Breaking Bad, sons of anarchy og prisonbreak, værsåsnill. Føler at uansett hvor eller hvem jeg spør så får jeg de tre forslagene.

Takker for alle forslag (bortsett i fra de tre overnevnte.. hihi)

Edit; gjerne skriv kort om hva sieriene handler om hvis dere orker :)

Endret av Lucid
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Girls?

Anonymous poster hash: cfffa...014
  • Liker 4
Skrevet

Jeg ser på "Dance moms" for tiden. Er du glad i drama, er dette serien for deg. Er sikkert ikke noe for deg da? :-P

Anonymous poster hash: fbd2a...c04
Skrevet

Jeg ser på "Dance moms" for tiden. Er du glad i drama, er dette serien for deg. Er sikkert ikke noe for deg da? :-P

Kan godt se drama om det er en sjanger til med i bildet, og om drama ikke er hovedfokuset. Blir veldig sliten i hodet av sånne serier der ALT bare er drama. Sånn som hotel cæsar f.eks. Sier ikke at det er en dårlig serie, for jeg har aldri sett noe særlig på det, men jeg ble veldig sliten av de episodene jeg så.

Skrevet

Du har sett alle de seriene...også har du ikke sett BREAKING BAD?!

Anonymous poster hash: 39b86...f24
  • Liker 6
Skrevet

six feet under er jo fantastisk… ikke sett den?

Anonymous poster hash: cfffa...014
  • Liker 2
Skrevet

Kan godt se drama om det er en sjanger til med i bildet, og om drama ikke er hovedfokuset. Blir veldig sliten i hodet av sånne serier der ALT bare er drama. Sånn som hotel cæsar f.eks. Sier ikke at det er en dårlig serie, for jeg har aldri sett noe særlig på det, men jeg ble veldig sliten av de episodene jeg så.

Handler om mødre som gjør alt de kan for å få barna sine best i dansing, men fokuset er også på barna (altså ikke drama). Mødrene blir fort sjalu på hverandre hvis en unge gjør det bedre enn den andre, mye skriking osv. Det er ganske morsomt, syns nå jeg. Har sett alle episodene..

Skrevet

The Americans

Homeland

Entourage

24

Californication

House

Person of Interest

Suits

Weeds

White Collar

The Blacklist

Broen

Burn Notice

House of Cards

• Liker 2
Skrevet

Og ikke nevn Breaking Bad, sons of anarchy og prisonbreak, værsåsnill. Føler at uansett hvor eller hvem jeg spør så får jeg de tre forslagene.

Takker for alle forslag (bortsett i fra de tre overnevnte.. hihi)

Edit; gjerne skriv kort om hva sieriene handler om hvis dere orker :)

Hvorfor ikke? Du har jo ikke sett dem?

Kan anbefale Misfits, britisk serie om ungdommer som har samfunnstjeneste sammen, og en dag får overnaturlige evner.

United states of Tara. Dramaserie med masse humor, handler om en mor som har heftige personlighetsforstyrrelser.

Buffy the vampire slayer. :) Du vet sikkert om den/har sett den, men den er jo skikkelig bra.

Fringe.

Doctor who (fra 2005 og oppover)

Anonymous poster hash: 17494...af9

• Liker 1
Skrevet

Weeds og orange is the new black:)

• Liker 1
Skrevet

Mad men

Suits

House of cards

My mad fat diary

Greys anatomy

Skrevet

Sleepy Hollow

Orphan Black

Teen Wolf

Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D.

Arrow

Shameless

Vikings

Falling Skies

Broadchurch

Top of the Lake

Mad Men

The Sopranos

The Wire

Deadwood

Louie

New Girl

Community

Anonymous poster hash: 5f167...a34

Skrevet (endret)

Kommer jo veldig an paa hva du liker.

Modern Family, Will & Grace, Seinfeld, The Office, Parks & Recreation og 30 Rock er bra komedier.

For drama, Mad Men og Homeland. Tenkte begynne aa se paa House of Cards paa Netflix.

Endret av Marie90
Skrevet

Alcatraz

666 park avenue

Dark angel

Moonlight

True blood

Doctor Who

Torchwood

Flash forward

Harper's island

Hemlick grove

Kingdom hospital

Anonymous poster hash: a4b03...32c

Skrevet

Disse er vel enda ikke nevnt:

Solsidan

The Big C

Skrevet

The Fosters

Prison Break

Anonymous poster hash: dda97...52b
Gjest New_Girl
Skrevet

Hvis du liker krim så vil jeg anbefale Criminal minds og Special Victims Unit.

Hvis du ikke har sett Buffy så må du bare det! :)

Gilmore girls er en søt og morsom serie.

One tree hill hvis du liker ungdomsserier.

Gamle Beverly Hills 90210.

Sex and the city? Entourage?

Skrevet (endret)

Tror ikke disse er nevnt ennå:

Arrested Development

Scrubs

Big Love

Cold Case

Endret av Silveri

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...