Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke om dette er rett sted men jeg er snart 30 år og begynner å føle at klokka tikker. Mest fordi jeg vet selv hvor mange problemer jeg har med å få barn.

Er nå sammen med en herlig gutt jeg ønsker å få barn med i fremtiden. Vi har vørt sammen i 1, 5 år ca og jeg har sagt at hvis vi skal ha familie noengang må vi behynne allerede når jeg er 31 eller 32 år med å prøve siden det kan ta år med utprøvninger osv. Dette er han helt enig i.

Samtidig har vi egentlig heller ikke råd til noe barn før vi er minst 40. Vi begge har gjeld og tenke derfor å søke gjeldsordning. Da vil vi få utbetalt ca 20000 til sanmen i livsopphold pluss til husleie.

Jeg sitter mellom det å priortere økonomi eller det å aldri få barn noen gang fordi jegventer for lenge grunnet økonomi. JJegkan ikke vente til jeg er 40.

Jeg har forresten pcos og har vært gravid engang før med eksen. Det endte i sa. Vi prøvde fem år uten og lykkes.

Så hva mener dere?

Anonymous poster hash: a69b9...2df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere råd til å betale det det koster med IVF?

Helt ærlig syns jeg det er en dårlig idè å få barn man ikke klarer å forsørge, men det er min mening.

20 000 til livsopphold og husleie er ikke spesielt mye når man har barn. Vi har det dobbelte og jeg føler vi er på kanten. En annen ting er at hvis dere ikke har bedre styr på økonomien enn som så, hvordan skal dere klare å holde styr på barn, oppdragelse, økonomi, aktiviteter og dere selv. Har dere råd til uforutsette utgifter? og er det noe håp om at den økonomiske situasjonen bedrer seg?

Hvis du skal ut i permisjon, noe jeg regner med, så vil du enten måtte gå ned i lønn eller finne barnehageplass tidlig. Barnehageplass koster gjerne en del, og ja, det finnes offentlige ordningen som betaler den for dere, men å belage seg på det offentlige fordi man ikke har styr på egne økonomi når barnet er planlagt blir feil.

Sett opp et budsjett over hva dere bruker og hva det vil koste med et barn. Det første året er det babyutstyr og mye av det kan kjøpes brukt, men likevel vil utgiftene øke ganske mye etter barnet begynner i barnehagen, dette må dere få en oversikt over. Sjekk om dere har råd til det.

SIFO har sånne ca utgifter vil jeg tro, der kan dere sjekke.

Anonymous poster hash: 704d2...906
Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener. Det er bare helt jævlig for meg å tenke tanken på å aldri få barn siden det er det sterkeste ønsket jeg har her i livet. Jeg har samtidig dom venner har blitt gravide både blitt glad på deres vegne samtidig som jeg hsr følt stor sorg inne i meg over både det jeg mistet og det jeg ikke har. Gleden for å kunne bli mor noen gang blir sakte men sikkert drept.

Anonymous poster hash: a69b9...2df

Skrevet

20000 trenger ikke å være lite, jeg og samboeren min har rett over 20.000 totalt i måneden og null problemer med å få pengene til å strekke til. Bor billig, kjøper mye brukt, lager mat fra bunnen av. Vil påstå at vi er utmerkede foreldre selv om babyen ikke får splitter nye klær og møbler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...