AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #1 Skrevet 12. februar 2014 Jeg har en 10 mnd gammel gutt med en mann som har 2 barn fra før (8 og 10 år). Under svangerskapet stakk han fra meg, uten noen fornuftig forklaring, men han har hatt fått møte barnet så mye han vil etter han kom til verden og er blitt glad i han. Det jeg stusser litt over er at han overhodet ikke ønsker at barnet vi har sammen, skal ha kontakt med sine to eldre søsken. Er det normalt at det er slik ? Har ikke søsken rett til å bli kjent med hverandre selv om moren ikke er den samme og de ikke er helsøsken? Når jeg spør han, får jeg ingen fornuftig svar, han bare snakker det bort... Noen med lignende erfaringer? Selv om jeg ikke kan gjøre noe med det, syns jeg det er dumt at gutten min har 2 eldre søstre han ikke skal få lov å ha noe med å gjøre, jeg vet ikke engang om jentene vet at det eksisterer en lillebror. Anonymous poster hash: d357b...cb3
Medusa13 Skrevet 13. februar 2014 #2 Skrevet 13. februar 2014 ja, jeg har vært borti akkurat det samme. Min sønn har tre halvsøsken i forskjellige aldre. Faren har aldri vært interessert i at de skulle møtes, og har snakket det bort slik du beskriver. Det er ikke så mye å få gjort med det. >Trøst deg med det, at når barna blir større vil de selv ofte søke kontakt med sine søsken, og kan utvikle gode forhold i voksen alder. Det har skjedd her med et par av søsknene, Her vet jeg ikke hva sabotasjen av søskenkontakt skyldes, men tenker meg at det er fordi han var redd for familien, og at min sønn var født under "ikke-akseptable" forhold - altså at vi ikke var gift.
Lou Salome Skrevet 13. februar 2014 #4 Skrevet 13. februar 2014 Om det er "normalt" eller ikke (som i "vanlig"), spiller vel ingen rolle. Spørsmålet er om det er ønskelig? Vet søstrenes mor om at han eksisterer? Er ikke dette noe man naturlig tar opp som et tema på familievernkontoret når man fastsetter samvær? 1
Gjest Magdalene Skrevet 13. februar 2014 #5 Skrevet 13. februar 2014 Så trist. Det kan da ikke være mye normalt å ønske at søsken ikke skal ha kontakt med hverandre. De viste vel at du var gravid, og at de skulle bli storesøsken?
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 #6 Skrevet 14. februar 2014 Ts her. Nei, jentene vet ikke at jeg har vært gravid, når jeg begynte å få mage,trakk han jentene unna. Familievernkontoret har vi ikke vært på. Han nekter på det og vil ikke ha fast samvær pga det passer ikke han å binde seg opp til noe. Han vil ha kontakt med gutten når det passer han. I og med at vi aldri var samboere trenger vi ikke mekling og jeg har foreldreansvaret på gutten min alene. Moren til jentene er en merkelig dame, som aldri har akseptert at han gikk fra henne, og gikk videre, så i følge barnefar hater hun guttungen vi har sammen, så å kontakte henne er uaktuelt. Anonymous poster hash: cd3a7...a96 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå