Gå til innhold

Forståelig at jeg ble redd? Føler meg som et dårlig menneske...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var på hjem etter et jobbmøte for et par timer siden, møter jeg en ung mann (jeg er selv 20 år gammel), ikke så langt unna der jeg bor. Han kommer småjoggende, og jeg tenker ikke noe mer over ham annet at jeg registrerer ham og går videre. Så hører jeg han kommer etter meg, og jeg kjenner jeg får hjertet i halsen. Han stopper foran meg, slik at jeg også må stoppe, og forteller at han nettopp passerte meg og ville bli bedre kjent med meg. Videre spør han meg om hva jeg heter og at han digger stilen min. Jeg takker, sier "ha det bra" og går videre. Når jeg er trygt hjemme, føler jeg meg skikkelig "slem" som bvar så avvisende. Egentlig var jo fyren tøff som turte å ta kontakt. På en annen side, så har jeg vært utsatt for en voldtekt, og har blitt mer skeptisk til mennesker.

Så: Var jeg slem, eller er reaksjonen min forståelig?

Anonymous poster hash: fb1aa...dbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg godt. Ville nok blitt litt skremt selv, og jeg har ikke blitt voldtatt.

Anonymous poster hash: 2b9a5...630

• Liker 4
Skrevet

Det spiller vel neppe noen rolle dersom du ikke vet hvem denne fyren er. Du avviste en potensiell mulighet til å bli kjent med noen, noe som kan være veldig bra eller veldig dumt. Grunnen til at det ikke spiller noen rolle er at dette er noe du kanskje aldri vil finne ut av, så ingen grunn til å tenke mer på det. :)

• Liker 2
Skrevet

Da jeg var på hjem etter et jobbmøte for et par timer siden, møter jeg en ung mann (jeg er selv 20 år gammel), ikke så langt unna der jeg bor. Han kommer småjoggende, og jeg tenker ikke noe mer over ham annet at jeg registrerer ham og går videre. Så hører jeg han kommer etter meg, og jeg kjenner jeg får hjertet i halsen. Han stopper foran meg, slik at jeg også må stoppe, og forteller at han nettopp passerte meg og ville bli bedre kjent med meg. Videre spør han meg om hva jeg heter og at han digger stilen min. Jeg takker, sier "ha det bra" og går videre. Når jeg er trygt hjemme, føler jeg meg skikkelig "slem" som bvar så avvisende. Egentlig var jo fyren tøff som turte å ta kontakt. På en annen side, så har jeg vært utsatt for en voldtekt, og har blitt mer skeptisk til mennesker.

Så: Var jeg slem, eller er reaksjonen min forståelig? Anonymous poster hash: fb1aa...dbe

Forståelig,fordi det er noe annerledes.

Har selv opplevd å bli fulgt hjem av en fremmed mann som var småfull. Først så ble jeg redd og gikk fort,så han gikk fortere og sa"jeg klarer å gå fortere enn deg,se nå!"også gikk han dritfort hehehe....så FØRST da følte jeg meg trygg.

Når man hører om overfallsvoldtekter så blir man jo litt redd for fremmede menn,spesielt på vinteren. Synes ikke du skal føle deg slem, men hvis det skjer igjen og fyren er hyggelig så kan du jo ta det derfra.....?

• Liker 1
Skrevet

Fin reaksjon.

Hadde uansett setting blitt særdeles antisjarmert hvis noen ga meg komplimenter for STILEN min :roll:

Anonymous poster hash: 57084...a7e
Skrevet

Helt forståelig reaksjon, spesielt etter det du har vært utsatt for. Jeg vil nok reagert på samme måte.

• Liker 2
Skrevet

Skjønner godt at du ble redd. Synd at det er sånn, men seriøst - det man hører og leser i media tilsier jo at man bør reagere som du. Men synes synd på guttene også - alle blir mistenkeliggjort. En fyr som gikk forbi meg på vei hjem fra byen bare: "jeg skal ikke voldta deg". Jeg mener.... fint det, men synd at de snille guttene faktisk føler at de blir sett på som skumle.

• Liker 2
Skrevet

Ikke rart man reagerer sånn, man leser bo så mye. Men så er det litt synd au for alle er ikke sånn. Gikk hjem fra byn på Lørdag og hørte plutselig det kom noen bak meg, jeg skvatt, men ikke med no lyd og snudde meg. Tror han skjønte at jeg ble litt skremt, så han gikk helt på motsatt side av gata og jogga forbi meg. Da han var kanskje 30m foran meg gikk han rolig igjen.

• Liker 1
Skrevet

Noe sånn kunne en gammel venn av meg funnet på å gjøre. Han er bare snill og god men har en hjerneskade som gjorde at han mistet noen av sine sosiale antenner. Synes du reagerte helt greitt TS.

Skrevet

Noe sånn kunne en gammel venn av meg funnet på å gjøre. Han er bare snill og god men har en hjerneskade som gjorde at han mistet noen av sine sosiale antenner. Synes du reagerte helt greitt TS.

Hjelpes! Det er da ingenting ved det han gjorde som tyder på manglende sosiale antenner! Det var modig gjort, men at noen blir redde kan også skje.

Anonymous poster hash: c3f89...ddc

• Liker 2
Gjest Hyssingen
Skrevet

Hadde kommet an på situasjonen. Hadde det skjedd på dagtid i vante omgivelser så hadde jeg ikke avvist, da hadde jeg nok bare bablet med.

Men er det på kvelden og jeg er alene så driter jeg i hvem som vil bli kjent med meg, og hvem som er potensielt snille fyrer.

Da har jeg skylapper på og vil hjem.

• Liker 1
Skrevet

Forståelig,fordi det er noe annerledes.

Har selv opplevd å bli fulgt hjem av en fremmed mann som var småfull. Først så ble jeg redd og gikk fort,så han gikk fortere og sa"jeg klarer å gå fortere enn deg,se nå!"også gikk han dritfort hehehe....så FØRST da følte jeg meg trygg.

Når man hører om overfallsvoldtekter så blir man jo litt redd for fremmede menn,spesielt på vinteren. Synes ikke du skal føle deg slem, men hvis det skjer igjen og fyren er hyggelig så kan du jo ta det derfra.....?

:ler: Artig fyr!

Jeg forstår deg veldig godt ts, ikke tenk på det. Fryktelig synd det skal være sånn, for begge kjønn. Noen få individer ødelegger for normale og ærlige folk.

Skrevet

Skjønner du ble skremt, men i utgangspunktet skjønt gjort av han!

Håper du er singel, at du treffer på han igjen, og at han får uttelling for motet sitt. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

For min del kommer det litt an på tid og sted. Er det mørkt og sent, hadde jeg nok ikke likt det uansett. Men dersom det var på dagstid og fyren så ordentlig ut(dette har mye å si), hadde jeg bare syntes at det hadde vært koselig. :) ´

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet.

Anonymous poster hash: 4ba08...49e
Skrevet

Merkelig hvordan noen syns det er rart at noen tar kontakt sånn.

Syns du var heldig som fikk kompliment av ham :-)

Men nei, du trenger i k k e ha dårlig samvittighet!

Bare smil ved tanken på det du.

Det er forståelig at du ble skeptisk med din hendelse i fortiden!

Anonymous poster hash: 5bf82...5b6

Skrevet

Hadde nok gjort det samme, hva annet skulle du gjort? Dratt ned trusa og sagt "forsyn deg" som endel menn nok mener at du burde gjort?

Skrevet

Hadde ikke blii redd om det var midt på lyse dagen med mindre jeg var ute på tur i skogen langt fra folk

Anonymous poster hash: 58328...c4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...