Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest M.E syke
Skrevet

Min mann har 2 barn fra forrige forhold, de er nå 15-17 år gamle. Jenter . Jeg har hatt et veldig godt forhold til moren deres og også hennes mann, ja vi har vært en storfamilie hvis man kan si det sånn

Jeg har en ME diagnose og er sengeliggende eller sofasliter da jeg har null krefter, oker ikke løfte vanlig bestikk en gang, så jeg bruker plasbestilkk kun til meg.

Men nok om det, jeg ba jentene om hjelp til støvsuging og litt sånt, de får betalt for det. Men da slenges det.... nei for du er bare lat, det har stefaren vår sagt.

Hvor tar han det fra? Jo jeg ba om en forklaring. Han hadde sett meg ute i hagen og da hadde jeg sittet og ledd og pratet med venner og hadde ikke sett syk ut, dette var i fjor og jeg hadde besøk i 20 min i hagen. Han vet at hjemme hos oss er det mannen min som gjør det meste.

Selv påstår han å være alvorlig og dødlig syk, men vil ikke si med hva og han kan godt være ute helg etter helg på jakt, bytur, fyllefester osv.

Jeg satte meg ned med jentene og fortalte og de forsto. Jeg var og så brutal mot de og sa at ingen hjelp ingen penger.

Jeg hater den mannen.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hev deg over det og ikke bruk energi på han. Fint du forklarte jentene om din situasjon.

Anonymous poster hash: 298de...467

• Liker 3
Skrevet

Han vet ingenting, gi blaffen i ham selv om det er irriterende det han har sagt.

Nå har du snakket med jentene og dere har en god tone, det er det som er det viktige her.

Skrevet

Du fortjener så mye bedre enn dette..

Det å bli kalt LAT når man har en ME diagnose er en av de verste tingene som kan skje, iallefall når det kommer ut av munnen på en man bryr seg mye om..Kan han ikke godta at du er syk er det ikke vits å bruke energien på han..

Jeg har også diagnosen ME og vet hva du prater om, dette er en av de verste tingene man kan bli kalt når man sliter med å bare leve!

• Liker 1
Skrevet

ME er sykdom av verste sort, da det ikke vises utenpå! Jeg synes du bør forklare denne mannen hvordan det faktisk ER å ha ME, ser ut til at han trenger en oppfrisker.

Anonymous poster hash: 448fe...944
Skrevet

det er noen som ikke skjønenr sånt med mindre de går igjennom det selv. det er virkelig ufølsomt. tenker på meg som har depresjon og som noen dager ikke kommer meg på butikken for å kjøpe noe jeg egentlig MÅ ha men heller får noen andre til å gjøre det. det er ikke lett å ha en tilsynelatende usynlig sykdom. folk mener så mye i dag, å de som ikke kan forstå at det er godtatt å ha det vondt med seg selv uten å måtte ha en knekt arm får bare gå å hoppe i elva for min del

Anonymous poster hash: f105f...cc9
Skrevet

det er noen som ikke skjønenr sånt med mindre de går igjennom det selv. det er virkelig ufølsomt. tenker på meg som har depresjon og som noen dager ikke kommer meg på butikken for å kjøpe noe jeg egentlig MÅ ha men heller får noen andre til å gjøre det. det er ikke lett å ha en tilsynelatende usynlig sykdom. folk mener så mye i dag, å de som ikke kan forstå at det er godtatt å ha det vondt med seg selv uten å måtte ha en knekt arm får bare gå å hoppe i elva for min del

jeg har foresten bare 200 m på butikken så det sier litt

Skrevet

lol, er han seriøs? Jeg syntes du er tøff jeg, TS. Enkelte dager kommer jeg meg ikke opp av senga pga depresjoner. Om noen kommer med en slik påstand til meg: Raise your middle finger and dont give a fuck.

Jeg bor over en butikk, sulter meg heller enn å gå ned der på de verste dagene, så sier jo litt om hvor mye jeg orker.

Anonymous poster hash: 434ad...6fc
Skrevet

Aah. Jeg er så lei av at folk maser om ME. Det er jo blitt så trendy, og går sport i å bevise hvem som er sykest av dere.

"Klarer ikke løfte kaffekoppen", "saywhaat, jeg klarer ikke løfte visakortet mitt en gang, jeg"

Hvorfor må folk med ME-diagnose snakke om det hele tiden??? Jeg kjenner over ti mennesker som hyler at de har ME. Men ser disse menneskene på shoppingsentre, poste bilder fra thailandferien, elexia og trener bodypump.

"Halloo, det er bare veldig innimellom at jeg har dårlige dager" - javel, så snakk om de gode dagene da.. Det er tydeligvis noen av de også!

Anonymous poster hash: 59ff2...016

• Liker 3
Skrevet

Aah. Jeg er så lei av at folk maser om ME. Det er jo blitt så trendy, og går sport i å bevise hvem som er sykest av dere.

"Klarer ikke løfte kaffekoppen", "saywhaat, jeg klarer ikke løfte visakortet mitt en gang, jeg"

Hvorfor må folk med ME-diagnose snakke om det hele tiden??? Jeg kjenner over ti mennesker som hyler at de har ME. Men ser disse menneskene på shoppingsentre, poste bilder fra thailandferien, elexia og trener bodypump.

"Halloo, det er bare veldig innimellom at jeg har dårlige dager" - javel, så snakk om de gode dagene da.. Det er tydeligvis noen av de også!

kanskje de som du ser på shoppingsentre osv ikke er som TS? fordommer har vi nok av i samfunnet og denne sykdommen kommer i alle former og styrker. TS forteller tydelig hvor lite hun klarer, å da hjelper det ikek men en dritt som forteller hvor lat hun er

• Liker 1
Skrevet

Det finnes faktisk flere enn en side av ME-diagnosen, nesten ingen som opplever sykdommen på samme måte som alle andre. En side av ME kan være at man har diagnosen, men klarer å fungere litt i jobb å kan fungere i hverdagen også. Andre kan oppleve sykdommen som å bli sengeliggende av besøkstid i en halv time, eller gjøre noe annet å så risikere å bli sengeliggende i mange dager.

Men så klart.. du kan bare syte om å høre slike ting.. du må egentlig oppleve det selv for å vite hva vi prater om..men jeg unner deg ikke å bli ME-syk.

• Liker 1
Gjest M.E syke
Skrevet

Hei du. Jeg var ikke sikker på om jeg skulle bruke tid på å svare deg men siden du kommer med en slik bastant uttalelse så svarer jeg. Jeg vet ikke om noen sånn tedens til at jeg er sykere enn deg innen ME miljøet. Jeg lurer på hva svaret ditt hadde blitt hvis jeg hadde sagt at jeg var sengeliggende hele tiden, ikke noe annet enn det. ME kommer i mange varianter fra de som jobber en hel del, reiser, trener osv, til de som ikke klarer annet enn å puste og dagene varierer. Vi snakker mye om de gode dagene. Men i denne sammenheng så var det at barnas stefar kaller meg lat.

Han sier selv at han er kjempesyk, dødelig syk, og at han ikke klarer å gjøre noe hjemme i huset av den grunn, annet enn å spille diverse pc spill. Jeg har spurt om diagnosen hans men han husket ikke, mest fordi jeg brydde meg om han, men det som er er at han orker ikke gjøre noe hjemme, og der hjemme må kona og jentene gjøre alt for han, men han er borte hver eneste helg på fest, han går 1 mil om dagen og han jogger, jakter osv, men husarbeid gjør han ikkeIkke en gang kona hans skjønner dette at han orker alt dette men ikke hjelpe til hjemme, , han har ikke smerter, og jeg spurte om behandling, men han sa at det ikke var behandling for dette, . Jeg kunne sikkert ha sagt noe til han men jeg gjør ikke det. Jeg orker ikke den debatten. Min mann har heller ikke fått vite noe fordi han vil da bli relativt sint og det er ikke et forhold jeg ønsker å ødelegge.

Så beklager AB at jeg nevnte sykdommen min så mye som med er ord.

Skrevet

Jeg tror det er utrolig mange som påstår at de har ME som ikke har det. Synd for de som faktisk sliter med alvorlig kronisk utmattelse. Det sier jo litt når mange har blitt frisk av The Lightning Process som bare er tull fra ende til annen. Placeboeffekt kalles det.

Jeg sier ikke at du er syk ts, men jeg skjønner godt at folk er skeptisk. Sånn er det.

Anonymous poster hash: 8e06a...848
  • Liker 2
Skrevet

Jeg tror det er utrolig mange som påstår at de har ME som ikke har det. Synd for de som faktisk sliter med alvorlig kronisk utmattelse. Det sier jo litt når mange har blitt frisk av The Lightning Process som bare er tull fra ende til annen. Placeboeffekt kalles det.

Jeg sier ikke at du er syk ts, men jeg skjønner godt at folk er skeptisk. Sånn er det.

Sier ikke at du ikke er syk.

• Liker 1
Skrevet

TS, for en tosk av en mann du har.

Anonymous poster hash: 647d4...4f3
Skrevet

TS, for en tosk av en mann du har.

Det er stefaren til barna, ikke mannen til ts.

Anonymous poster hash: 34ffe...aab

Skrevet

Det er stefaren til barna, ikke mannen til ts.

Anonymous poster hash: 34ffe...aab

Rettelse: For en tosk av en stefar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...