Gå til innhold

Hvor viktig er stølhet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å trene for første gang i mitt liv for noen måneder siden. Bruker primært ellipsemaskin, og merker forbedring for hver gang. Vil si at jeg virkelig tar i (svetter masse og blir helt rød, haha), samtidig har jeg aldri blitt støl av denne typen trening. Ikke i nærheten en gang. Føler jeg må gjøre noe galt, men kan ikke skjønne hva. Blir ganske fort støl av andre ting. Vet noen hvorfor? Har treningen fortsatt effekt? Er det mulig å ellipse galt?

Mange spørsmål der, håper noen kan hjelpe :)

Anonymous poster hash: 9659f...841

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Når kroppen blir vandt med øvelsene og man gjør dem jevnlig blir man ikke støl, man blir støl om man gjør noe nytt eller har tatt en pause i treningen.

Endret av fuksia
Skrevet (endret)

Jeg har aldri blitt støl av å tråkke på ellipsen, men jeg blir helt sinnsyk støl av styrketrening. Håper at det blir bedre etter hvert som musklene blir vant til det. Så er det de som aldri blir støl av noe. Antar at det er genetisk.

MEN, graden av stølhet har INGENTING å si for hvor hardt man har trent. Jeg er ganske utrent (trent styrke 3 ganger i uka i ca 4 uker, altså ikke særlig veltrent...), og kan bli støl av å løfte noe tungt én gang.

Endret av drue
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...