Missy1 Skrevet 12. februar 2014 #1 Skrevet 12. februar 2014 (endret) Hei. Har fått fjernet en føflekk som var ganske stor så det ble derfor sydd og stripset. Det blødde en del første dag så det er blod på stripsene. Kan de gro fast i såret? Bør jeg bytte de? Det er tørt blod Endret 12. februar 2014 av Missy1
pantora Skrevet 12. februar 2014 #2 Skrevet 12. februar 2014 Nei, de kan ikke gro fast. De holder sårkantene sammen så du bør la de være i fred enda noen dager. 3
Missy1 Skrevet 12. februar 2014 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2014 Nei, de kan ikke gro fast. De holder sårkantene sammen så du bør la de være i fred enda noen dager. Supert hadde ikke lyst å rive de av, men begynte å bli redd for at de kunne gro seg fast for da ville jeg fått et voldsomt problem når de faktisk skal av Aldri hatt strips på sår før så har ingen erfaring med det. Hadde derimot et sting en gang som grodde seg langt inn under huden og det var kjempe vondt å fjerne etterpå
SmallTalk Skrevet 13. februar 2014 #4 Skrevet 13. februar 2014 La stripsene sitte på til de faller av selv. 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #5 Skrevet 13. februar 2014 De gror ikke fast. Du må ikke ta dem av. Da vil sårkantene sprike, og du får et stygt arr. De bør sitte på i minst ti dager.Anonymous poster hash: 1c2f3...9f1 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #6 Skrevet 13. februar 2014 Men du kan jo bruke sterilt saltvann eller pyrisept/klorhexidin og vaske vekk blodet. Og sette på et rent plaster til slutt. Anonymous poster hash: 1c2f3...9f1 1
Gjest Magdalene Skrevet 13. februar 2014 #7 Skrevet 13. februar 2014 Selvfølgeliog kan det gro fast i såret, og er du uheldig vil du rive opp hele såret når du tar av stripsen. jeg ville vasket, og byttet strips.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #8 Skrevet 13. februar 2014 Skal veldig mye til for at det gror fast i såret. Nei, ikke bytt strips. Har du sting nå så ikke bytt strips, la stripsen sitte på til den ramler av av seg selv. Har du sting nå så skal du ikke ha vann/væske i såret, vent til stingene er fjernet Anonymous poster hash: 17f44...601 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #9 Skrevet 13. februar 2014 Selvfølgeliog kan det gro fast i såret, og er du uheldig vil du rive opp hele såret når du tar av stripsen. jeg ville vasket, og byttet strips. Tullball!Anonymous poster hash: 1c2f3...9f1 2
Missy1 Skrevet 13. februar 2014 Forfatter #10 Skrevet 13. februar 2014 Ja jeg har sting også. Kommer ikke til å røre de venter til de faller av av seg selv. Takk for svar dere 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #11 Skrevet 13. februar 2014 Det er absolutt ikke meningen å bytte strips. Jeg hadde et forholdsvis dypt kutt i en finger for noen uker siden. Lot stripsen sitte på i 7 dager. Hadde plaster over, som jeg skiftet i ny og ne før det falt av av seg selv etter håndvask. Nå vises arret knapt:) Anonymous poster hash: d1ddc...c4a
Missy1 Skrevet 16. februar 2014 Forfatter #12 Skrevet 16. februar 2014 Det er absolutt ikke meningen å bytte strips. Jeg hadde et forholdsvis dypt kutt i en finger for noen uker siden. Lot stripsen sitte på i 7 dager. Hadde plaster over, som jeg skiftet i ny og ne før det falt av av seg selv etter håndvask. Nå vises arret knapt:)Anonymous poster hash: d1ddc...c4a Etter bare 7dager? Syns det hørtes tidlig ut jeg. Er en uke siden for meg nå og tenkte å gå uten plaster fra nå av, det begynte å klø så voldsomt pga plasteret og blir godt å få lufta såret litt. Tenkte å ha på strips så lenge som mulig, legen anbefalte det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå