AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #1 Skrevet 12. februar 2014 Jeg har jobbet i storebarnsavd i bhg i en mnd nå. Har endel erfaring med barn fra tidligere, så burde ikke være usikker føler jeg, men er det allikevel. I perioder(før mensen spes) får jeg et ekstremt negativt syn på meg selv og mine handlinger og blir fort sint, samtidig som jeg tror alt jeg gjør, uansett omtrent, er galt.. Blir kjempeusikker på meg selv, med andre ord. Så, til saken, idag var det en gutt som spyttet på jakka mi etter at jeg hadde tatt spadene fra dem fordi de kastet store spader de hadde fått beskjed flere ganger om å stoppe med. Jeg så ikke at han spyttet, men fikk vite det etter at en kollega kom med papir og ba han om å tørke bort. Denne gutten er ekstremt vanskelig. Han slår og spytter, banner og alt mulig. Foreldrene sliter hjemme og. Denne kollegaen har nok å stri med med denne gutten på sin avd, ny hun og, så jeg sa jeg kunne ta over. Det var tross alt min jakke han hadde spyttet på. Jeg tar han bestemt med meg inn, for det var en skikkelig slimklatt og henter papir med vann, går ut igjen, og ber han vaske det bort. Han nekter og begynner å hyle. Sitter lenge med han, prøver å bli venner og prate fint til han og forklare at sånn gjør man ikke, men han nekter og griner så det renner ut av munnen hans. Tilslutt tørker jeg det bort mens hans sitter ved siden av, og går. Det er kaldt og andre barn trenger meg og. Han gråter enda. Jeg kjenner lite til denne gutten, men jeg fikk litt vondt, for han kan jo ikke ha det bra, men han trenger grenser. Tror ikke det er mye av det hjemme.. Ender med at han, etter å ha pratet med en som han kjenner godt av de voksne, kommer og sier unnskyld. Da sier jeg at det setter jeg stor pris på og gir han en slags klem. Han er en skikkelig vanskelig gutt, åpner seg aldri. Blir uvel av for nær voksenkontakt. Noen tanker om min håndtering? Merket jeg ble sint, og det gjør meg litt stressa. Men det er ikke moro å få spytt på jakka si...Anonymous poster hash: ea1bb...674
Medusa13 Skrevet 13. februar 2014 #2 Skrevet 13. februar 2014 Synes det høres ut som om du håndterte denne gutten svært så bra jeg. Du har lov til å kjenne deg sint inni deg, så lenge du har full kontroll over sinnet og ikke lar det gå utover barna.
Chloe- Skrevet 13. februar 2014 #3 Skrevet 13. februar 2014 Jeg syns ikke du skulle bedt han vaske det bort i plenum, men heller tatt han med deg inn. Alle har slike dager der man tviler på egen håndtering av situasjoner på jobben, så ikke vær så hard på deg selv. At du reflekterer over egne handlinger er et veldig positivt trekk.
Miss moneypenny Skrevet 13. februar 2014 #4 Skrevet 13. februar 2014 Jeg syns du håndterte dette bra!
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #5 Skrevet 13. februar 2014 Tusen takk for tilbakemeldinger! Det letter er enig i at det burde vært uten at fler kunne se det, men vi var sikkert tyve meter borte i fra de andre. Følte jeg måtte være ute hvis det skulle skje noe med barna og den andre voksne var opptatt. Sånn er det i bhg. Skulle gjerne vært mange fler ansatte.. Men; en annen ting. Er ekstremt mye alene med avd min på tolv førskolebarn, og jeg synes det er så rart... Noen ganger hører de på meg med en gang, andre ikke. Første måltidet vi hadde var alle kjemperolige og vi pratet og koste oss. Andre måltidet var det bursdagsfeiring og det var bråk og kaos og jeg følte jeg måtte heve stemmen utallige ganger for å få ro. Jeg blir veldig sliten av sånne måltider og må liksom finne på noe veldig spennende for å få ro. Enten lese eller fortelle noe og tegne på tavla el.l. Dette er kanskje vanlig? Er det noen som har tips til gode ting man kan gjøre under måltider og kanskje erfaringer som meg som har noe de kan dele? Anonymous poster hash: 4451a...347
minister-mio Skrevet 13. februar 2014 #6 Skrevet 13. februar 2014 Hvis jeg først hadde sagt han skulle vakse jakka, hadde jeg prøvd å ikke la han slippe unna med det. Som du sa grenser og sånt. Men syntes det hørtes ut som du gjorde det ganske greit jeg. Man er ofte mest kritisk til seg selv vet du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå