AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #1 Skrevet 12. februar 2014 vet ikke om dette er riktig plass å sette det. men viste ikke helt. så prøver her. hva gjør en om en bor alene med hunden sin. også blir en akutt syk midt på natta, og blir sendt på sykehuset i hui og hast. og har ingen som kan passe hunden mens du er på sykehuset. hva skal en gjøre da? Anonymous poster hash: af41c...5eb
Alice123 Skrevet 12. februar 2014 #2 Skrevet 12. februar 2014 Det har jeg også lurt på, og jeg har konkludert med at det ikke er lurt å skaffe seg hund om man ikke har en backupløsning. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #3 Skrevet 12. februar 2014 Alliere seg med naboer eller noe før man ender i en slik situasjon. Anonymous poster hash: b31a7...a45
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #4 Skrevet 12. februar 2014 ja. det var noe jeg tenkte på en stund før jeg fikk meg hund. og så lenge jeg er våken og oppegående. så har jeg jo en backupløsning egentlig. for jeg kan rineg foreldrene mine. er bare at de har noen få timer kjøring. men om det skulle bli nødvendig. så hadde de gjort det. men jeg lurte bare på om noen hadde opplevd det, eller hadde noen andre tanker rundt akkurat det TS Anonymous poster hash: af41c...5eb
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #5 Skrevet 12. februar 2014 Man kan jo finne ut om man har et hundepensjonat i nærheten, men uansett trenger du noen til å hente hunden og kjøre den dit. Blir man virkelig sjuk så er det viktigste at dine nærmeste, kontaktpersonene som får beskjed om at du er syk, vet at du har hund og at den må tas vare på. Personlig har jeg fått et så stort nettverk gjennom treninger med bikkja, at jeg går ut fra at det er noen av hundevennene mine som kunne tatt vare på henne. Anonymous poster hash: 8005f...576
Portvinpiken Skrevet 12. februar 2014 #6 Skrevet 12. februar 2014 Jeg har opplevd det. Første gang hadde jeg bare to hunder, og andre gang hadde jeg fire. Akutt alvorlig syk og med ambulanse til sykehus og innleggelse over et par uker. Venner og familie tro til. folk jeg ikke hadde trodd ville/kunne, gjorde det også. Så så sant man ikke har NOEN i hele verden (venner eller familie), så stiller folk opp. I ytterste konsekvens måtte det jo ha blitt pensjonat.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #7 Skrevet 12. februar 2014 Det skjedde nylig med tante. Alle vi i familien og vennene hennes har stilt opp for henne og hunden, og prøvd å få det til så smertefritt som mulig for begge. Hun har sagt igjen og igjen hvor overrasket og rørt hun er over at så mange ville hjelpe til med hunden. Anonymous poster hash: 77a21...8fb
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #8 Skrevet 12. februar 2014 Ikke vært akutt syk, men var såpass syk en gang at hunden ble sendt til en venninne på landet for noen uker. Hadde også venninner i nærheten, som hadde hentet hunden på flekken, om det hadde vært krise. I blokka hvor jeg bor, er det en hundeeier med en kronisk sykdom. Er hun syk, så tropper vi naboene opp og passer hunden. Det er lurt med ett nettverk rundt seg, om man er alene med hund. Anonymous poster hash: 6ac2a...46c
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 12. februar 2014 #9 Skrevet 12. februar 2014 Det har skjedd med meg også. Det som egentlig skulle være en kjapp tur på legevakten endte med sykehus for min del. Riktignok bare for to dager, men var helt uventet. Prøvde først å få de til å skrive meg ut, men da jeg skjønte det var håpløst kom pappa kjørende for å lufte bikkja. Den turen tar 3 timer tur/retur. Dagen etter var det en venninne som tok ansvaret.
Gjest bustyvel Skrevet 12. februar 2014 #10 Skrevet 12. februar 2014 Har foreldre og svigerforeldre noen timer unna, så de stiller nok heldigvis opp.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #11 Skrevet 12. februar 2014 Det har skjedd med meg også. Det som egentlig skulle være en kjapp tur på legevakten endte med sykehus for min del. Riktignok bare for to dager, men var helt uventet. Prøvde først å få de til å skrive meg ut, men da jeg skjønte det var håpløst kom pappa kjørende for å lufte bikkja. Den turen tar 3 timer tur/retur. Dagen etter var det en venninne som tok ansvaret. Er vell den jeg er skeptisk for. om jeg eks drar en liten tur på legevakta, også er det så alvorlig at de vil ha meg inn på sykehuset sånn midt på natta. det er jo kipt å eventuelt måtte vekke foreldre for at de mæ kjøre 3 timer en vei for å hente hunden liksom. men de hadde klart gjort det. om det ville vært et alternativ. og hunden klarer seg jo hjemme noen timer, om den har fått litt luft og vært på do først. heldigvis. TS Anonymous poster hash: af41c...5eb
Gjest Lolita8 Skrevet 12. februar 2014 #12 Skrevet 12. februar 2014 Dette skjedde med meg noen måneder tilbake! Samboeren min fikk akutte magesmerter, og vi måtte dra til legevakta i full fart, hvor vi der i fra ble sendt til nærmeste sykehus i ambulanse. Var på sykehuset i en uke. Vi hadde på det tidspunktet to katter, kanin, hamster og hund. Heldigvis har jeg gode venner som stilte opp på sekundet og var med dyra til min kjære mor kunne komme å hente dem. Uten tvil lurt å ha backup løsning på sånt!
Gjest Makemeloveit Skrevet 12. februar 2014 #13 Skrevet 12. februar 2014 Gi noen en reservenøkkel så de kan gå inn og mate/lufte hunden. Gjerne en god venn eller et familiemedlem
Gjest Skrevet 12. februar 2014 #14 Skrevet 12. februar 2014 Satser på venner og familie, når samboer måtte på legevakta sist tok jeg med bikkja siden han hadde vært så lenge alene alt. Og mens de pratet med samboern og han bare lå der gikk jeg ut til bikkja, og gikk tur og holdt han med selskap
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #15 Skrevet 16. februar 2014 jeg har funnet ut at jeg har verdens beste mor som stiller opp ASAP om det kommer til dette punktet at jeg blir akutt syk. selv om det er snakk om noen timer en vei. for om jeg uansett blir akutt syk, så kommer hun for å være hos meg. det vet jeg. og det er jeg veldig takknemelig for. det skjedde med meg en gang faktisk. og mamma kom så fort hun viste at jeg var syk. og var hos meg på sykehuset. og dro for å lufte hunden innimellom noen ganger iløpet av dagen. heldigvis varte ikke innleggelsen mer i underkant av 2 døgn da. Anonymous poster hash: af41c...5eb
Tippy Skrevet 17. februar 2014 #16 Skrevet 17. februar 2014 Familie og venner har hjulpet meg når jeg har blitt akutt syk. En gang så lå jeg på sykehuset i en mnd, da var hunden hos min mor, bror og bestemor, de bor i generasjonsbolig, så det er veldig kjekt, alle tar ansvar for hun Mitt mareritt er om det skjer meg noe på gaten og jeg ikke kan gjøre rede for meg, da håper jeg de sjekker mobilen min, der har jeg registrert inni telefonboka "mamma", pappa", "bror jobb", "Venninne *navn*" og "tante *navn*", da er det kanskje lettere å finne frem de nermeste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå