Green Lady Skrevet 12. februar 2014 #1 Skrevet 12. februar 2014 Ene katten vår nyser ganske ofte. Det er bare snørr som kommer ut. Dette har pågått i noen dager nå. Virker helt fin ellers, spiser, drikker, sover og er ute og leker. Har dog lagt merke til at han vasker seg ekstra mye i ansiktet, på den ene siden. Han er ganske "hardhendt" med vaskingen her, virker nesten som om han prøver å klø seg med poten. Han kan også nyse flere ganger etterhverandre.Det er en 5 år gammel og vaksinert (siste vaksine fikk han i oktober) pus. Bør vi ringe veterinær, eller kan vi se det an litt til?
Gjest Kv84 Skrevet 12. februar 2014 #2 Skrevet 12. februar 2014 Nyser den når den dytter på kattesanden. Det gjør min, støvet litt av kattesanden og den er så super søt når den nyser. Kanskje den har kattehår i nesen sin?
Minya Skrevet 12. februar 2014 #3 Skrevet 12. februar 2014 Gamlekatta vår nyser ganske ofte, som oftest når hun vasker seg fordi hun får pels i nesa XD Vi har sjekket at hun ikke er syk, så det er rett og slett bare pels i nesa som får henne til å dra igang noen voldsomme nyseanfall.
Aurora M. Skrevet 12. februar 2014 #4 Skrevet 12. februar 2014 Det kan være den har satt fast noe øverst i nesegangen, og at det har gått en liten infeksjon i det (derav gørr). Det kan lett skje, da de ofte spiser gress og så nyser for å få det ut, men så havner det på feil sted.. Jeg sier dette fordi den tydeligvis har mest plager på den ene siden. Jeg tror nok jeg ville ha sett det an et par dager, og så tatt turen til vetten om det ikke gir seg, eller før om det forverrer seg. 1
Green Lady Skrevet 12. februar 2014 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2014 Jeg ser ikke helt hvordan han kan ha spist gress, da det er snø her jeg bor, men han kan jo selvfølgelig har fått i seg noe annet, evt. Får se an over helgen, er han ikke bedre da, får vi ta en tur til veterinæren. Stakkar lille nysepus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå