Gå til innhold

Knust ufrivillig barnløs venninne - eksen venter barn med ny.

Anbefalte innlegg

Skrevet

To venner av meg var sammen i 7 år. De prøvde å få barn i 5 år uten å lykkes. Dette tæret på forholdet. De valgte i høst å gå fra hverandre uten den store dramatikken. Men så fant han seg en ny etter bare en mnd faktisk.

Og nå er de gravide med tvillinger allerede, og hun nye har flyttet inn i huset som han og min venninne bygget sammen.

Hun er nå totalt knust! Virkelig deprimert! Og da hjelper det heller ikke at han deler all denne lykken på alle sosiale medier.

Men han har selvfølgelig rett til det.

Min venninnes felles venner med eksen gratulerer naturligvis han i fleng med alt.

Også jeg gjorde det, og nå vil ikke min venninne prate med meg eller andre som har gratulert.

Jeg vet hun har det grusomt nå, og jeg vil oppriktig beskymret for henne. Skulle ønske jeg aldri hadde gratulert på facebook. Hun hadde slettet han så trodde ikke hun så det heller. Men jeg så jo etterpå at han har åpen profil.

Jeg er så beskymret for venninna mi.

Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: cdd3f...bfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, så kjip situasjon.... Hun må ha sørgeperioden før hun forstår at dere vennene står i midten. Men syntes han kunne vært mer forståelsesfull til venninna di, og ikke klaske alt på sosiale medier heller.... :klem1: klem til venninna di

• Liker 1
Gjest AnneShirley
Skrevet

Tror hun trenger all støtte hun kan få nå!! Dette høres grusomt ut for henne.

• Liker 4
Skrevet

Hva skal jeg gjøre?

Ingenting. Det her må hun bare komme over.

• Liker 5
Skrevet

Ja, det synes absolutt jeg også at han kunne. Han vet så inderlig godt hvor vondt dette er for henne. Og viser absolutt ingen hensyn. Og jeg angrer virkelig nå på at jeg hev meg på gratulasjonbølgen der. Jeg skulle heller gjort det privat med en sms eller noe. Men gjort er gjort.

For nå har hun stengt meg også helt ute og jeg har vel vært en av de hun har snakket mest med. Først var det vondt at han så fort fant en ny. Men at de nå til og med skal få to barn har knust henne helt.

Vet ikke hvordan jeg skal få kontakt ned hun nå. :-(

• Liker 2
Gjest AnneShirley
Skrevet

Ingenting. Det her må hun bare komme over.

Hvorfor skal man gjøre ingenting, når man kan velge å støtte en venninne som har det vondt?
  • Liker 17
Skrevet

Ja, det synes absolutt jeg også at han kunne. Han vet så inderlig godt hvor vondt dette er for henne. Og viser absolutt ingen hensyn. Og jeg angrer virkelig nå på at jeg hev meg på gratulasjonbølgen der. Jeg skulle heller gjort det privat med en sms eller noe. Men gjort er gjort.

For nå har hun stengt meg også helt ute og jeg har vel vært en av de hun har snakket mest med. Først var det vondt at han så fort fant en ny. Men at de nå til og med skal få to barn har knust henne helt.

Han skal vise hensyn til eksen???? Hvorfor?

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor skal man gjøre ingenting, når man kan velge å støtte en venninne som har det vondt?

Det skal man, men utover det skal man ikke gjør noe.

• Liker 1
Skrevet

Men forholdet er jo slutt? Han har ikke gjort noe galt? Han har vært veldig rask da og lite hensynsfull ja, og det vil nok være vondt lenge. Men hun får finne seg en type hun og og glemme eksen. Etter regn kommer sol :)

Anonymous poster hash: 69f63...edb
  • Liker 5
Gjest AnneShirley
Skrevet

Dra på besøk? Med mat, vin og godteri? Inviter henne med på helgetur?
  • Liker 8
Gjest AnneShirley
Skrevet

Han skal vise hensyn til eksen???? Hvorfor?

Fordi anstendige mennesker tar hensyn til andre mennesker?
  • Liker 30
Skrevet

Fordi anstendige mennesker tar hensyn til andre mennesker?

Han skal sette livet sitt på hold for hennes del?

• Liker 3
Skrevet

Han skal sette livet sitt på hold for hennes del?

Det er det vel ingen som har påstått!?

Anonymous poster hash: 70ae7...42a

• Liker 9
Skrevet

Det er det vel ingen som har påstått!?

Anonymous poster hash: 70ae7...42a

Vel, hvordan skal vi da tolke setningen:

det synes absolutt jeg også at han kunne. Han vet så inderlig godt hvor vondt dette er for henne. Og viser absolutt ingen hensyn. Og jeg angrer virkelig nå på at jeg hev meg på gratulasjonbølgen der."

??

• Liker 2
Gjest AnneShirley
Skrevet (endret)

Ingen skal "sette livet sitt på vent". Men når en person raskt går videre og får barn, men den andre sitter alene igjen og sannsynligvis aldri vil oppleve å få barn, så er det såpass stor skjevhet ute å går at den "heldige parten" godt kan koste på seg å være litt varsom omkring den andre.

Endret av AnneShirley
  • Liker 31
Skrevet

Skjønner at det er surt. Men de er jo ikke sammen lengre, så hun kan ikke forvente at han skal leve i sølibat for det. Hadde jeg vært henne hadde jeg deaktivert min facebook og holdt meg unna sosiale medier en stund... Tror ikke det er sundt å følge med på eksens liv. Du får prøve å være en støtte for henne stakkars, hun har det sikkert ikke lett.

• Liker 3
Skrevet

Forholdet er slutt og over, han har jo ikke gjort noe galt, heller ikke dere som gratulerte.

Ja når et forhold tar slutt kan det være vondt og vanskelig det, men han skal da ikke måte ta hensyn i syv lange og syv brede og unngå å nevne dette som for han og den nye damen er en lykkelig periode av livet sitt over alt..

At hun har en sørgeperiode betyr ikke at alle andre må trippe på ømme tær rundt vedkommende av den grunn. Fyren ønsker å dele sin lykke med andre og andre ta del i hans lykke, so what?

Jeg synes det er lov her i denne settingen å ha to tanker i hode samtidig, støtte venninnen som har kjærlighetssorg, men jeg hadde ikke hatt noen dårlig samvittighet med å gratulere fyren med barn på vei.

Hun må bli vant med at folk rundt henne blir gravid og får barn selv om ikke hun gjør det, om hun mener at det er så fælt så bør hun unngå fb en stund og folk generelt til dess hun kommer på bedre tanker. Hun kan da i alle fall ikke mene at andre skal sette sitt liv på vent til dess hun er ferdig med å akseptere at ting ble som de ble og skyve alle andre fra seg fordi dere er glade på andre menneskers vegne.

• Liker 9
Skrevet (endret)

Men hva skulle han ha gjort, da? Ettersom de har vært sammen i 7 år regner jeg med at det er en mann i midten av 30 årene? Selv om menn i teorien kan få barn til de er hauggamle, er det ikke alle som ønsker seg en tenåring når de selv går av med pensjon (for å sette det på spissen).

Ettersom de har prøvd i 5 år tegner jeg med at han også hadde et sterkt barneønske, og han har jo all rett til å være stolt og glad, det er fullt forståelig at han vil dele dette med venner og familie (samt å skrike det ut for verden).

Å finne seg en ny partner etter én måned er jo litt knapt, kanskje. Men vi skal ikke se bort i fra at hans forhold med din venninne har vært emosjonelt dødt i lang tid, og at han sånn sett har vært "mentalt singel" ganske lenge.

Dette er rett og slett noe din venninne må jobbe seg gjennom. Det er selvfølgelig veldig trist at hun både er ufrivillig barnløs og nå er singel, men verden kan ikke stoppe opp. Hun må rett og slett takle at verden går videre, med eller uten henne. Om hun ikke takler å se eksen sin på sosiale medier, så er det hun som må holde seg unna.

Endret av Alice123
  • Liker 10
Skrevet

T

Hva skal jeg gjøre?

I hvert fall ikke legge historien lett gjenkjennelig på kvinneguiden... håper du har endret detaljer i historien.

Anonymous poster hash: 8e3b3...f76

• Liker 1
Skrevet

Ingen skal "sette livet sitt på vent". Men når en person raskt går videre og får barn, men den andre sitter alene igjen og sannsynligvis aldri vil oppleve å få barn, så er det såpass stor skjevhet ute å går at den "heldige parten" godt kan koste på seg å være litt varsom omkring den andre.

Akkurat dette jeg mener. Ikke at han skal sette livet på vent. Men her gikk det veldig fort og han vet veldig godt hva dette ville gjøre med sin ex.

Og jeg mente gratulasjonasbølgen offentlig på fb.

Jeg kunne heller gratulert mer privat.

Men jeg forstår begge, at han er like glad for å endelig far og som hun er knust.

Det tok jo slutt mellom dem etter mange år med prøving. Og selv om de var enig om å ende forholdet, var det jo uten tvil at de ikke lykkes med å få barn den største grunnen. Han orket ikke flere prøverørsforsøk og hun ville ikke gi opp.

Så jeg har absolutt ingen vanskeligheter med å forstå hvor tøft dette må være for henne.

Hun åpner ikke døra hjemme, vet hun er hjemme. og svarer ikke på tlf. :-(

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...