Gå til innhold

Overnatting av motsatt kjønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva dere gjør, hvis barna deres ønsker overnatting av en venn/kjæreste av motsatt kjønn? Og hvilken alder er det greit? Når er det ikke greit?

Dette sliter jeg med om dagen. Barnet mitt på snart 13 år, vil ha den nye kjæresten på overnatting. De er like gamle. Jeg kjenner barnet mitt godt, og vet det ikke blir sex. Men de er jo nå i den alderen at ene dagen finnes de ikke klare, og neste er de. Og sier jeg ja nå, fordi det foreløpig nå er uskyldig, når sier jeg nei. Om 1 år?

Og selv om jeg stoler på mitt eget barn, så vet man jo ikke med det andre barnet.

Så her sier jeg nei, og barnet er sur, og mener jeg ikke stoler på det overhodet.

Så hva gjør dere, og hva er tankene deres om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste igjennom. Har ikke barn selv. Må bare fortelle deg noe!
Nå skjønte jeg plutselig hvorfor jeg ikke fikk lov å ha bestevennen min på overnatting da jeg var 11/12/13 år! Vi gråt hele natten fordi vi ikke fikk være sammen. Har ledd av det senere. Fordi vi var så hysterisk lei oss som hadde strenge foreldre.. Men nå slo det meg. Jeg forstod aldri hvorfor foreldrene våres bare var så sta og plutselig sa NEI! Vi hadde jo alltid fått lov før! Og vi hadde aldri tenkt på hverandre som gutt og jente... HAHAHAHA jeg må bare le.......... Var visst barn en gang jeg og :-) Sex var ikke i tankene mine den gangen. Tror ikke du hindrer noe ved å si nei heller. Det kommer når det kommer. Og vil de ha sex så ordner de det. Da lyver de bare og sier at de er hos venninner... Bedre at hun er sammen med en på lik alder når hun begynner å utforske!

Anonymous poster hash: 79383...da7
Skrevet

Bedre å si nei hele tiden, enn ha først og nei senere.

Anonymous poster hash: 9a634...c37

Skrevet

Det blir ikke sex`````????Jo det må du regne med det blir ja.

Skrevet

Jeg holder med deg i å si nei. Det er alltid en del som argumenterer med at "hvis de vil ha sex, så får de det til", men jeg mener at man som forelder ikke skal legge opp til det, og bør gjøre sin del for å unngå at det skjer. Det er unektelig mer sannsynlig at det skjer (om enn uplanlagt) når de ligger alene på samme rom på kvelds-/nattestid.

Skrevet

Jeg fikk ikke lov til å sove over hos kjæresten min før jeg var 18.... men han fikk lov hos meg fra jeg var 17 (hos pappa, men ikke hos mamma).

Nå er jeg 22. Må si jeg har ganske strenge foreldre...

Anonymous poster hash: d2bd2...3f1
Skrevet

Og hva om barnet ditt en dag finner ut at h*n er bifil? Lesbisk/homo? Skal h*n aldri få ha venninner/kompiser på overnatting da, så lenge h*n bor hjemme?

Anonymous poster hash: c283d...e7c
  • Liker 1
Skrevet

Jeg syntes de burde få lov, om dere rer opp i to forskjellige senger, såklart :)

Anonymous poster hash: d22c7...a91
Skrevet

Nei før minst 16år. Ferdig snakka.

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk ikke lov til å sove over hos kjæresten min før jeg var 18.... men han fikk lov hos meg fra jeg var 17 (hos pappa, men ikke hos mamma).

Nå er jeg 22. Må si jeg har ganske strenge foreldre...

Anonymous poster hash: d2bd2...3f1

Synes du har fornuftige foreldre, jeg :) Tror du skal være glad for det.

Anonymous poster hash: 9a634...c37

Gjest Riskjeks
Skrevet

Og hva om barnet ditt en dag finner ut at h*n er bifil? Lesbisk/homo? Skal h*n aldri få ha venninner/kompiser på overnatting da, så lenge h*n bor hjemme?

Anonymous poster hash: c283d...e7c

Her er det jo snakk om et kjærestepar da...

Dessuten er heterofil sex "farligere" fordi det faktisk kan bli barn av det.

Holder med TS i å si nei. Ikke noe kjæresteovernattinger før de er minst 16, tenker jeg.

Skrevet

Om du har et gjesterom kjæresten kan sove på, så er det vel bare å si ja, tenker jeg.

Anonymous poster hash: 16714...8ab
  • Liker 1
Skrevet

Om du har et gjesterom kjæresten kan sove på, så er det vel bare å si ja, tenker jeg.

Anonymous poster hash: 16714...8ab

Dette hindrer ingenting, fikk lov og ha eksen på overnatting på gjesterom. Snek oss inn etter foreldrdne mine hadde sovnet og ut igjen før de våknet.

Anonymous poster hash: 0fe28...52e

Skrevet

Nei, ikke før 16 år - helst 18.... Og å bruke argumentet at "hvis de vil ha sex, så får de det til" blir litt for dumt. Er som å gi alkohol til et barn under 18 med tanken "de får tak i uansett, bedre at de får det av meg"

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...