AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #1 Skrevet 12. februar 2014 Jeg er veldig glad i å lese bøker, og leste bøker MYE når jeg var i tenårene. Nå for litt siden leste jeg et par bøker på rappen, ble helt oppslukt (blant annet Det Henger En Engel Alene I Skogen, husker ikke forfatter men HERREGUD denne var god), leste 3-4 store bøker på en uke tror jeg.. Men så dabber plutselig interessen av. Jeg satte meg til med en bok som jeg ikke fikk interesse av, syntes den var dårlig, og da ga jeg på en måte opp lesingen. Jeg elsker å lese bøker, spesielt spenningsbøker som gjerne er litt groteske. Ikke i form av overnaturlige saker, men kriminalitet osv. Narkotika, menneskehandel, drap, til en viss grad tortur (må være en bok som ikke er skummel og ekkel å lese om kvelden for eksempel, liker å lese på kveldene). Jeg leser for øyeblikket mest bøker på norsk, men om der finnes noen knallgode bøker på engelsk så er det null problem det også. Jeg tenkte jeg skal begynne på Jo Nesbø sine bøker (haha, nei, jeg har ikke lest noen av dem), min mor er storfan av bøkene hans, men jeg føler de ikke står til kravene mine, uten at jeg skal si det for sikkert. Hvordan holder dere lesemotivasjonen oppe, om dere skjønner hva jeg mener? Anonymous poster hash: 0a5ff...3f2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #2 Skrevet 12. februar 2014 Jeg har ikke alltid lesemotivasjon, men jeg elsker å lese. De fleste bøkene mine er lest ca 50-100 sider av, fordi jeg mister motivasjon. Men når jeg klarer å komme meg over det, daa er de så bra. Klarer nesten ikke å legge dem fra meg. Er bare å komme seg over starten og bli ordentlig kjent med hovedpersonen(e). Anonymous poster hash: e1414...ac0
Gjest Belle Gunnes Skrevet 12. februar 2014 #3 Skrevet 12. februar 2014 Jeg er en notorisk bokshopper, og ender jeg opp med en dårlig bok, så gir jeg den bort og leser en ny en. Verden er proppfull av gode bøker, som bare venter på å bli lest. Så det er aldri vanskelig å finne en ny og fengende bok. Men jeg invilger meg små lesepauser innimellom. Det er lov. 2
Løvefrøken Skrevet 12. februar 2014 #4 Skrevet 12. februar 2014 Jeg leste også "det henger en engel alene i skogen" (av Samuel Bjørk forresten - et pseudonym) Det er helt klart min type bøker. Bøkene til Jo Nesbø liker jeg godt. Unni Lindell blir kanskje litt mer lik den du nevnte. Ellers skriver Henning Mankell veldig bra. Jeg er medlem i bokklubben krim, og får masse fine bøker Å ja, også en serie med titler som henspeiler til årstidene av Mons Kallentoft! De er faaaaantastiske!
Gjest Peanut Skrevet 12. februar 2014 #5 Skrevet 12. februar 2014 Jeg leser kun engelske bøker...men har der og, av og til problemer med å lese videre i boken hvis den ikke fenger meg hele tiden. Nå skal det sies at jeg noen ganger "tar meg selv i nakken" og presser meg til å lese, og blir som oftest fornøyd når jeg er ferdig. Jeg anser meg som både bibliofil og bokorm. Jeg leser også, i tillegg til fiction og horror, også fantasy, science fiction og "young adults".
Kattugla Skrevet 12. februar 2014 #6 Skrevet 12. februar 2014 Når jeg går lei, betyr det som regel at jeg er klar for å bytte sjanger Så vender jeg tilbake senere 2
Gjest Sala21 Skrevet 13. februar 2014 #7 Skrevet 13. februar 2014 Jeg holder motivasjonen oppe ved å lese en lett bok innimellom. for som du sier at du leste 3-4 store bøker på en uke, det blir ganske heftig oppe i hodet. så mitt råd er at du slapper av noen dager med lette bøker, humoristiske bøker.
Wolfmoon Skrevet 13. februar 2014 #8 Skrevet 13. februar 2014 Det er altfor mange gode bøker jeg kan lese der ute, til at jeg bryr meg altfor mye om å fullføre de jeg ikke synes er gode. Og jeg leser gjerne bøker igjen, med jevne mellomrom, som jeg har elsket. Litt for å slappe av og nyte det å lese, uten å måtte tenke for mye
Brunhilde Skrevet 13. februar 2014 #9 Skrevet 13. februar 2014 Les bøkene om Avdeling Q av Jussi Adler Olsen. De er til tider ganske groteske. Jeg husker ikke rekkefølgen i farten, men du følger hovedpersonenes liv - så det er i grunnet helt nødvendig lese i rett rekkefølge. Jeg gleder meg bare til neste boken kommer. 1
loppekasse Skrevet 13. februar 2014 #10 Skrevet 13. februar 2014 Jeg har alltid tre-fire bøker jeg leser samtidig. Om den ene blir litt treig eller ikke helt fenger så bytter jeg og vender tilbake senere 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #11 Skrevet 13. februar 2014 Bøkene av Henning Mankell er bra! Spesielt Et skritt etter. Jo Nesbø tror jeg er oppskrytt. Har bare prøvd meg på et par bøker av han, men de fenget virkelig ikke. Jeg låner gjerne 3-4 bøker samtidig på biblioteket. Hvis de ikke fenger fra første stund, leverer jeg de tilbake. Det er for mange fantastiske bøker jeg heller kan lese, enn å pine meg igjennom mange sider før det muligens blir mer spennende/interessant. I perioder er jeg opptatt av et land, en kultur, en by og leser masse om det. Så leser jeg plutselig om yoga, pilates og sunn mat.. Og så en runde med biografier om politikere e.l. Jeg strever ikke for å holde lesemotivasjonen oppe. Jeg leser fordi jeg liker å lese.. Anonymous poster hash: f55b8...114
Gjest Lolita8 Skrevet 13. februar 2014 #12 Skrevet 13. februar 2014 Jo Nesbø anbefaler jeg på det sterkeste. Jeg anbefaler også Hunger Games bøkene. :-) Jeg bruker å ha pauser i noen dager, for enkelte ganger har jeg lest så mange bøker at jeg ikke klarer å følge med helt på det jeg leser, noe som ender med at jeg må lese samme setning på nytt og på nytt, og da blir jeg lei. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå