Gå til innhold

Hjemmetrening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en liten dame på 20 som har begynt med litt hjemmetrening. Meg som sikkert mange andre føler meg uglesett på treningssenter, så det er ikke akutuelt. Pengboken strekker heller ikke til for noen form for supermat.

Mitt mål er å gå ned i vekt og miste kroppsfett. Har også lyst på en litt strammere stup og pupper. Jeg bruker trappen som stepping og yogamatten for litt styrke. Tar meg også en joggetur når humøret sier det.

Hadde blitt evig takknemmelig for tips om øvelser jeg kan gjøre her hjemme og tips til litt slankende mat. Går på slike chillipiller for at forbrenningen skal komme seg litt. Tusen takk på forhand!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Slankende mat" er mindre mat. Spis hva du liker, men så du får et underskudd på noen hundre kalorier. Chilipiller høres ut som penger ut av vinduet. Men hver sin lyst.

• Liker 1
Gjest lillelarve
Skrevet (endret)

Da jeg trente hjemme, brukte jeg ofte en stol for trening. Jeg hadde et bein (leggen) på stolen og den andre på bakken, så bøyde jeg kroppen ned, til beinet på bakken var i 90 graders retning. ca. 10 rep, for og så bytte bein. Dette er effektivt for mage og lår.

Dette er jo en god ide, og er tyngre enn det ser ut: http://www.youtube.com/watch?v=2AuLqYh4irI. Om du leter på YouTube, finner du mye bra.

Jeg fant mange gode cardio-rutiner som ble en del av min hverdag. Denne er for forbrenning av fett på hele kroppen, og tro meg, det er tungt om du ikke har trent så mye: http://www.youtube.com/watch?v=LEqja3bPU4Q. Dette ble til slutt oppvarmingen min, og etterpå gjorde jeg andre styrkeøvelser på matte, eller jogget ute. Veldig effektivt om man gjør dette annenhver dag f.eks.

http://www.youtube.com/watch?v=fcN37TxBE_s. Denne er også god.

Jeg trenger noen å se på som hjelp under trening, eller blir det bare de samme øvelsene om og om igjen.

Armhevinger er jo perfekt for strammere pupper :-)

Egg, salat, kyllingfilet, kyllingpålegg,gulrøtter, grovt knekkebrød... Det spiser jeg mye av.

En god middag kan være wok med kyllingfilet-biter, grønnsaker du liker, en woksaus (jeg bruker thai, med smak av løk og østers), og grov ris til... mm! Godt og sunt!

Endret av lillelarve
Gjest Solsmil
Skrevet

Kostholdet er det viktigste når du skal ned i vekt. Piller som øker forbrenningen kan du bare droppe, jeg ville heller brukt pengene på noe annet. Spis proteinrik mat: fisk, kylling, kjøtt, reker, kamskjell, skinke, karbonadedeig, cottage cheese, kesam, skyr osv. Suppler med sunt fett og sunne karbohydrater, og hold en viss oversikt over hva du får i deg av kalorier.

Når det gjelder trening: jeg ville hatt konkrete mål for treningen. Feks så så mange pushups innen en dato, klare å løpe så så langt på så så lang tid, osv. Da er det mye lettere å ha noe å jobbe fram mot, istedenfor å bare surre rundt og ikke få noe stor effekt av det.

Skrevet

Man kan ikke trene seg til strammere pupper :P Brystmuskler ja - men det er ingen muskler i puppa gitt.

Lag deg en treningsplan. For eksempel en viss tid hver dag. Prøv å perse rekorden din på antall push-ups. Bruk god tid på magen. Sjekk gjerne ut Pilates på Youtube. i Pilates er det mange gode øvelser uten apparater.

Anonymous poster hash: 2fa5f...3b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...