AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #1 Skrevet 12. februar 2014 Heihei!! Møtte en ekstremt pen, snill, bra mann fra Chile på en ferie i Sør-Amerika. Han skal studere i Argentina (Buenos Aires). Jeg har en utdannelse jeg er på her hjemme (har gått 2 år, er 24 år), men vurderer å flytte dit for å begynne å studere der. Vurderer f.eks. noe innen ingeniør eller teknologi. Hva synes dere? Anonymous poster hash: 528b5...026
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #2 Skrevet 12. februar 2014 han heter ikke marius vel? Anonymous poster hash: 3599e...4a8
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #3 Skrevet 12. februar 2014 han heter ikke marius vel? Anonymous poster hash: 3599e...4a8 Marius? Hehe, nei. Veldig lite chilensk navn. Anonymous poster hash: 528b5...026
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #4 Skrevet 12. februar 2014 han heter ikke marius vel? Anonymous poster hash: 3599e...4a8 Marius fra Chile? Hvis du vil studere der så kan du vel bare gjøre det? Anonymous poster hash: 83321...c9f
Gjest Halvor Skrevet 12. februar 2014 #5 Skrevet 12. februar 2014 Du har min tillatelse, om det var det du ønskte
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #6 Skrevet 12. februar 2014 Marius? Hehe, nei. Veldig lite chilensk navn. Anonymous poster hash: 528b5...026 hehe jeg vet om en chilensk som heter marius, han har foreldre som er fra chile men født i norge. bor for tiden der du forklarte. derfor jeg lurte Anonymous poster hash: 3599e...4a8
Gjest Skrevet 12. februar 2014 #7 Skrevet 12. februar 2014 Tror ikke du skal planlegge studier ut fra en flørt. Selvsagt legger han seg i selen for å være snill og grei. Ei dame fra Norge blir jo fort som å vinne i lotteriet for enkelte i land der mulighetene er mindre enn her. Det du må se på er hvor du vil med ditt liv, hvilket studie som er interessant, hvor det er nyttig å studere, hvor er det mest verdt senere å ha studert, orker du være så langt vekk så lenge, og så videre.
Colargol Skrevet 15. februar 2014 #8 Skrevet 15. februar 2014 Kjør på Ts! Hadde glatt gjort det selv om jeg skulle fortsatt å studere! Har du funnet ut av utvekslingsprogram ol.? Mye lettere for deg å være student på den norske lånekassen om du kan, Argentina er et land med stor arbeidsledighet. En mulighet kan være å jobbe på et hostel, bo gratis og gå skole samtidig -men da kan det fort bli mye jobb i forhold til at du burde bruke tiden din på skolen, og å bli kjent med ham og andre. Får dere pratet endel på skype osv. eller? Jeg har noen gode tips til deg seinere om du skulle trenge, min er fra et annet land et godt stykke lengre nord, men med mange tusen mil i mellom så må man finne noen smarte løsninger i de periodene man ikke er sammen.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #9 Skrevet 15. februar 2014 Åh..chilenske øyne. Vakreste på denne jord! Gjør som du føler for TS :-) Masse lykke til fra ei som smelter totalt for Chilenske menn <3Anonymous poster hash: 549fc...6e6
Gjest sophia21 Skrevet 16. februar 2014 #10 Skrevet 16. februar 2014 Jeg synes heller ikke du skal legge opp livet ditt etter en flørt. Først advarslene: (Jeg har studert latin-amerikansk kultur, og bodd i flere land der, og reist rundt i nabolandene.) Latinoløøøver og latinosjarm er ikke uttrykk uten grunn. Man kan kanskje si som jeg hørte en gang, de har følelsene utenpå kroppen. Ekstremt flørtete, sjarmerende og kommer raskt med mange store ord. Mange steder råder en sterk machokultur, det har jeg følt på kroppen flere ganger. De store ordene er oftest ikke genuine. En del som ser en lys europeisk jente ser bare penger, gaver og en billett ut av landet og til rikdom i det forgjettede land (i dette tilfelle Norge). Jeg har sett ganske mange norske jenter blitt lurt. De har betalt for han, hjulpet til med alt mulig, og så har de kanskje oppdaget at han har kone i Frankrike, forlovede i Danmark eller to andre kjærester i Norge. Det er ekstremt vanlig, dessverre. Det er avgjørende å ha øyne og ører med seg, og lytte til magefølelsen om noe skurrer. Og passe på at vedkommende ikke "tjener" noe på å kjenne deg - sånn er det lettere å skille ut de som liker deg fra de som liker pengene og statsborgerskapet ditt. Samtidig elsker jeg denne delen av verden. Jeg er faktisk igjen bosatt i et latin-amerikansk land. Det er spennende historie, et helt annerledes samfunn, mye liv og røre, herlige rytmer og varme mennesker. For de bra folka, de ekte, som man blir kjent med, er veldig bra Og jeg kjenner flere som har forhold til bra latinos. Chilenere kjenner jeg ikke så godt til, så skal ikke si noe om de. Jeg har vært i Buenos Aires, men bare på besøk. Det er en kjempefin by, masse å se og gjøre. Jeg kjenner flere som har studert der, og de har trivdes veldig godt. Buenos Aires har mange av europeisk avstamming, så vi skiller oss ikke så veldig ut der, og slipper dermed også unna den verste oppmerksomheten. De sier likevel det kan være vanskelig å bli kjent med jenter, lett å bli kjent med gutter, men de færreste er interesserte i vennskap. BTW - du kan sjekke ut studeriutlandet.no, der skal det ligge intervju med studenter som har studert i forskjellige land. Som andre påpeker er nok utveksling lurest, sånn at du får støtte fra lånekassen, å gå andre veier kan være kronglete. Og så håper jeg du snakker spansk, for Latin-Amerika uten spansk-kunnskaper er ganske kjipt (og har mine tvil om at du kan studere der uten å kunne spansk, men ikke sikker).
Gjest ferale Skrevet 16. februar 2014 #11 Skrevet 16. februar 2014 Var det Manuel Pellegrini du traff? Han er utdannet ingeniør
ALTGR Skrevet 16. februar 2014 #12 Skrevet 16. februar 2014 Hvis du skal gjøre dette fordi du er betatt av han, IKKE gjør det. Siden du åpner innlegget med litt info. om denne fyren regner jeg med at det er derfor du egentlig vil studere der. Om det er en ting sør-amerikanere kan, er det å forføre en dame....
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #13 Skrevet 16. februar 2014 Kjør på Jeg har ei venninne som har vært sammen med en -riktignok ikke en Chilener, men en fra Ecuador- i årevis, hun har bodd der nede i lange perioder mens de begge har studert. Nå er de gift og har flyttet til Norge. Anonymous poster hash: f6f12...da4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #14 Skrevet 16. februar 2014 Slik en ovenfor beskriver latinamerikanske gutter er ikke rett. Jeg har selv latinamerikansk familie fra morsside, er godt kjent med kulturen/vokst opp med og vet hvordan mannfolka er. Det finnes drittsekker overalt, men latinamerikanske gutter generelt er utrolig annerledes fra andre menn. De er omtenksomme og behandler damene sine veldig bra (finnes selvfølgelig unntak) men, blonde jenter/nordiske jenter er som regel ikke langsiktig kjærestemateriale for dem, desverre. Latin Amerikanske menn er ofte veldig familiekjære og veldig glad i sin egen kultur, og dermed ender oftest opp med jenter fra egen kultur. Anonymous poster hash: dd958...018
Bergensjenten Skrevet 16. februar 2014 #15 Skrevet 16. februar 2014 Kjør på Jeg har ei venninne som har vært sammen med en -riktignok ikke en Chilener, men en fra Ecuador- i årevis, hun har bodd der nede i lange perioder mens de begge har studert. Nå er de gift og har flyttet til Norge. Anonymous poster hash: f6f12...da4 Starter navnet hennes med K?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå