Gjest Blondie65 Skrevet 22. februar 2014 #41 Skrevet 22. februar 2014 La oss prøve å forklare språkregelen her inne: Den er nok så ny og jeg er redd jeg bidro ganske kraftig en gang i tiden til at den ble skjerpet. Og grunnen var at en bestemt bruker i lengre tid insisterte på å bruke et språk som vedkommende ikke behersket veldig godt fordi vedkommende ønsket å trene i dette språket. Det det medførte var en rekke meget lite lesbare innlegg. Så vi var en passe barnslig gjeng som skrev innlegg i binærkode i noen dager. Moderatorene kom på banen og skjerpet regelen om at foretrukket språk skal være norsk og de andre nordiske språkene. Jeg synes selv at man bør skrive norsk på et norsk forum dersom en faktisk behersker norsk. Dersom det er veldig krevende å skrive norsk ville jeg gått i dialog med Mette og forklart akkurat dette. Det handler om at forumet skal være lesbart og forståelig for de fleste brukerne her.
Tøytigern Skrevet 22. februar 2014 #42 Skrevet 22. februar 2014 La oss prøve å forklare språkregelen her inne: Den er nok så ny og jeg er redd jeg bidro ganske kraftig en gang i tiden til at den ble skjerpet. Og grunnen var at en bestemt bruker i lengre tid insisterte på å bruke et språk som vedkommende ikke behersket veldig godt fordi vedkommende ønsket å trene i dette språket. Det det medførte var en rekke meget lite lesbare innlegg. Så vi var en passe barnslig gjeng som skrev innlegg i binærkode i noen dager. Moderatorene kom på banen og skjerpet regelen om at foretrukket språk skal være norsk og de andre nordiske språkene. Jeg synes selv at man bør skrive norsk på et norsk forum dersom en faktisk behersker norsk. Dersom det er veldig krevende å skrive norsk ville jeg gått i dialog med Mette og forklart akkurat dette. Det handler om at forumet skal være lesbart og forståelig for de fleste brukerne her. Dersom det er veldig krevende å skrive norsk bør man nettopp benytte sjansen til å nettopp skrive norsk. Fordi det blir lettere jo mere man gjør det. Binærkode. Jah, for DET var voksent og en flott måte å fortelle vedkommende hva som ville vært mindre irriterende for dere andre. Mobbing kalles det dere holdt på med. Ingen takker dere. Aller minst mobbeofferet. 1
Gjest Blondie65 Skrevet 22. februar 2014 #43 Skrevet 22. februar 2014 Dersom det er veldig krevende å skrive norsk bør man nettopp benytte sjansen til å nettopp skrive norsk. Fordi det blir lettere jo mere man gjør det. Binærkode. Jah, for DET var voksent og en flott måte å fortelle vedkommende hva som ville vært mindre irriterende for dere andre. Mobbing kalles det dere holdt på med. Ingen takker dere. Aller minst mobbeofferet. Ha ha. Mobbet vi? Nei. Fikk vi frem et poeng. Ja.
Guy Fawkes Skrevet 24. februar 2014 Forfatter #44 Skrevet 24. februar 2014 Er det sånn at det dreier seg om forskning tror jeg du har bomma, grovt. KG representerer ikke et utvalg av informanter som du kan ha noen oversikt over, overhode. Det er meget sikkert ikke et representativt utvalg, heller. I tillegg sier forumsreglene klart fra om at det er regelbrudd å benytte KG til å inhente info i tråder, til sånt arbeid.. Så, hvis du mener du "forsker." Fail. Både med metode og på kunnskap om hvordan godkjent forskning skal foregå. Edit: Samt fail reint forskningsetisk i tillegg,- fordi du ikke har innhentet noe informert samtykke fra "forskningssubjektene"... Jeg har ikke sagt det, det jeg forteller deg er at du vet ingen ting om bakgrunnen til personen som er her eller vedkommendes motiver.
Bad Advice Skrevet 24. februar 2014 #45 Skrevet 24. februar 2014 Gjentatte ganger fjerner moderatorene her inne gode debatter! Det må finnes rom for utveksling av meninger om aktuelle saker. Det må finnes rom or både de gjennomtenkte og de følelelsesmessige innlegg. Det som ikke er akseptabelt er å sette mennesker i bås med f.eks rasistiske utsagn. Takhøyden i KG er blitt så lav at diskusjoner med tempratur ikke er mulig. Er KG selv klar over at de stiller seg på lik linje med stater som ikke tåler debatt og driver sensur på helt vanlige diskujoner. Dere er blitt så glade i å stoppe debatter at dere må stikk fingeren i jorda. Hvis dere ikke vil ha et diskusjonsforum hvorfor i all verden driver dere denne side. Jeg har opplevd det flere ganger og nå med Aksla saken. Selvsagt har mange følelser og det er fint at disse kommer ut. Selv argumenter jeg for å bruke fornuft, men det må være lov å argumentere for begge syn. Et ordtak heter: jeg skal bruke mitt liv tilå kjempe mot dine meninger men gi mitt liv for din rett til å ha de. Innspill ja takk! Jeg ser nå at den aktuelle tema er på plass igjen, men det endrer ikke hovedbudskapet. Syntes det er plenty med takhøyde her på KG. 1
Guy Fawkes Skrevet 24. februar 2014 Forfatter #46 Skrevet 24. februar 2014 Forhåndskontroll? I dette forumet? Alle innlegg leses altså før de publiseres? Hva er det som står i grunnloven § 100 som du mener er relevant? Er det slik at du er blank på hva som defineres innenfor rammen ytringsfrihet. Er det slik at du er ukjent og kunnskapsløs at sensur av meninger på nettet er den største trussel mot ytringsfrihet i verden. De som var først ute med å lage lover om ytringsfrihet var frankrike allerede i 1789. Den norske forfatning som i år er 200 år er bygget på lest av den franske. Fri ytring er en borgerrettighet, da skal alle som omhandler andres tanker og ideer være svært bevisst sin rolle i samfunnet. For et debattforum som her på KG og andre nettsamfunn oppererer ikke i et lovløst samfunn. Velger man å delta så aksepterer man lover og de spilleregler som gjelder i samfunnet. Det betyr at man forholder seg til loven når det gjelder rasistiske ytringer, oppfordring til vold etc. Det er heller ikke adgang til å drive hets da det rammes under straffelovens bestemmelser. Hadde disse regler blitt fulgt er det ikke problem, men KG finner på helt andre regler som stopper gode debatter. Men det blir vanskelig med gode debatter her inne når personer som deg ikke har det minste junnskap om prinsipielle spørsmål. Tror du spørsmålet om forhandskontroll er det som utfordringen i dagens debatt og ytringsfrihet i Norge og på internett. Det referes fra en omfattende stortingsmelding hvor lovverket skal ta opp i seg det som til nå er sedvane. Sedvane er også en rettskilde men det er lettere og forholde seg til den skrevne lov. Nå er du muligens også novis når det gjelder lovvtekster, det er verken jeg eller du som bestemmer hva som menes med en lovvtekst. Grunnlovens § 100 er lovteksten som sikrer meg rett til å ytre meg. "andre forebyggende Forholdsregler kunne ikke benyttes" Dette er da regler som setter rammer ut over loven, det er noe KG gjør. Har du noen form for dokumentasjon for at dette ikke er intensjonen med grunnloven ut over din egen tro. Har du egentlig noe eget å komme med i debatten.
Guy Fawkes Skrevet 24. februar 2014 Forfatter #47 Skrevet 24. februar 2014 Syntes det er plenty med takhøyde her på KG. Det må du selvsagt få lov til å mene. Men jeg mener det ikke og jeg begrunner hvorfor. Det er ikke takhøyde hvis man setter grenser for debatt utover hva loven tilsier. Da er takhøyden lav. Hvis du og ser der hvor debattene går er det nesten alltid så er de inne og rydder. Noe selvsagt riktig, hvis det er person angrep, problemet er at man ser at moderatorene opptrer forskjellig og det betyr da tilfeldig. Slik skal det ikke være, det skal være klare regler for hva som er akseptabelt og ikke. Det må og være slik at hvis et innlegg blir fjernet skulle man kunne lage på dette og hvor moderatorene må begrunne hvorfor. Når dette ikke er tilfelle er det ikke høy takhøyde men motsatt.
Gjest Gunfreak Skrevet 24. februar 2014 #48 Skrevet 24. februar 2014 Nein, Nein, KG er not ein toaliterigens regime "peker på Guy Fawkes, og ber kgs Gestapo tropper ta han til tortur kammeret"
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #49 Skrevet 24. februar 2014 TS vet ikke engang hva et totalitært regime er. Jeg blir flau. Anonymous poster hash: c6303...1d9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå