Gå til innhold

Er KG et totalitært regime?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Gjentatte ganger fjerner moderatorene her inne gode debatter! Det må finnes rom for utveksling av meninger om aktuelle saker. Det må finnes rom or både de gjennomtenkte og de følelelsesmessige innlegg.

Det som ikke er akseptabelt er å sette mennesker i bås med f.eks rasistiske utsagn. Takhøyden i KG er blitt så lav at diskusjoner med tempratur ikke er mulig. Er KG selv klar over at de stiller seg på lik linje med stater som ikke tåler debatt og driver sensur på helt vanlige diskujoner. Dere er blitt så glade i å stoppe debatter at dere må stikk fingeren i jorda. Hvis dere ikke vil ha et diskusjonsforum hvorfor i all verden driver dere denne side.

Jeg har opplevd det flere ganger og nå med Aksla saken. Selvsagt har mange følelser og det er fint at disse kommer ut. Selv argumenter jeg for å bruke fornuft, men det må være lov å argumentere for begge syn.

Et ordtak heter: jeg skal bruke mitt liv tilå kjempe mot dine meninger men gi mitt liv for din rett til å ha de.

Innspill ja takk!

Jeg ser nå at den aktuelle tema er på plass igjen, men det endrer ikke hovedbudskapet.

Endret av Guy Fawkes
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Take a chill pill. Synes det har vært alt for mange utblåsninger.

• Liker 4
Skrevet

Russia ain't got nothing on KG!

Anonymous poster hash: d5862...793
  • Liker 6
Skrevet

Gjentatte ganger fjerner moderatorene her inne gode debatter! Det må finnes rom for utveksling av meninger om aktuelle saker. Det må finnes rom or både de gjennomtenkte og de følelelsesmessige innlegg.

Det som ikke er akseptabelt er å sette mennesker i bås med f.eks rasistiske utsagn. Takhøyden i KG er blitt så lav at diskusjoner med tempratur ikke er mulig. Er KG selv klar over at de stiller seg på lik linje med stater som ikke tåler debatt og driver sensur på helt vanlige diskujoner. Dere er blitt så glade i å stoppe debatter at dere må stikk fingeren i jorda. Hvis dere ikke vil ha et diskusjonsforum hvorfor i all verden driver dere denne side.

Jeg har opplevd det flere ganger og nå med Aksla saken. Selvsagt har mange følelser og det er fint at disse kommer ut. Selv argumenter jeg for å bruke fornuft, men det må være lov å argumentere for begge syn.

Et ordtak heter: jeg skal bruke mitt liv tilå kjempe mot dine meninger men gi mitt liv for din rett til å ha de.

Innspill ja takk!

Jeg ser nå at den aktuelle tema er på plass igjen, men det endrer ikke hovedbudskapet.

Ja.

Ja, KG er totalitært. De fjerner litt villkårlig.

Anonymous poster hash: 055da...1f5

• Liker 1
Skrevet

En smule ja.... Men det er frivillig å debattere her. Jeg merker jeg gidder mindre og mindre av det. Sikkert like greit.

• Liker 5
Skrevet

En smule ja.... Men det er frivillig å debattere her. Jeg merker jeg gidder mindre og mindre av det. Sikkert like greit.

Jeg tenker prinsippielt på et slikt problem. Hvis man tenker seg et politisk parti eller en frivillig organisasjon som åpner en debatt side. Er det uproblematisk hvis de fjerner alle innlegg som ikke passer med deres eget syn under dekke av at det er frivillig å debattere der. Eller er man også her forbruker slik at du kan påberope deg helt ordinære borger rettigheter, slik som å utrykke seg fritt uten å bli sensurert så lenge det ikke rammes av loven.

Det mange muligens ikke er klar over er at ytringsfrihet som er en slik borgerrettighet er lovbestemt i grunnloven av 1814. KG går følgelig inn og overkjører min borgerrett i Norge. Skal man ikke stille krav til at hvis man vil drive en debatt side så gjelder norsk lov fullt ut. Det er og slik at det er frivillig å drive et deatt forum, liker man ikke den frie debatt kan de jo gi seg.

Skrevet
----

Det er et privateid forum. De kan gjøre hva de vil.

Hvis du ikke liker det, så la vær å delta.

Anonymous poster hash: 2fbca...aed

• Liker 5
Skrevet

Det er et privateid forum. De kan gjøre hva de vil.

Hvis du ikke liker det, så la vær å delta.

Det er ikke slik her i samfunnet at private defineer egne lover. Du kan ikke drive en privat butikk også selger du hva du måtte ønske, det er ikke slik at da kan de si at bare finne deg en annen butikk. Det er nettopp derfor det finnes et lovverk både for å forhindre personer å drive trakaseing av grupper men og sikre den enkelte sine retigheter.

Du tror kanskje at private kan definere sine egne lover du, slik er det ikke. Det er nettopp denne holdningen med at personer gjør nettopp det, de gidder ikke ta kampen og trekker seg ut. Dette kalles likgyldighet og det er bakgrunnsteppet for at overgrep skjer i samfunnet. Både små og store. Derfor gjør jeg det motsatte og tar opp temaet på vegne av de som ikke vet sitt eget beste, slik som deg og andre som ikke tør ta til motmæle. uten debatt blir rammene smalere, du burde sette pris på at noen vil ta en slik debatt isteden for oppgulp.

• Liker 1
Skrevet

Forstår godt at de,til en viss grad, gjør som de gjør. Det er en god del mennesker her som heller burde få hjelp enn å sitte og spre sine syke tanker på nett.

Skrevet

KG(B)

Anonymous poster hash: 94640...fa2
  • Liker 2
Skrevet

Det er ikke slik her i samfunnet at private defineer egne lover. Du kan ikke drive en privat butikk også selger du hva du måtte ønske, det er ikke slik at da kan de si at bare finne deg en annen butikk. Det er nettopp derfor det finnes et lovverk både for å forhindre personer å drive trakaseing av grupper men og sikre den enkelte sine retigheter.

Du tror kanskje at private kan definere sine egne lover du, slik er det ikke. Det er nettopp denne holdningen med at personer gjør nettopp det, de gidder ikke ta kampen og trekker seg ut. Dette kalles likgyldighet og det er bakgrunnsteppet for at overgrep skjer i samfunnet. Både små og store. Derfor gjør jeg det motsatte og tar opp temaet på vegne av de som ikke vet sitt eget beste, slik som deg og andre som ikke tør ta til motmæle. uten debatt blir rammene smalere, du burde sette pris på at noen vil ta en slik debatt isteden for oppgulp.

Du er ikke den første som har tatt opp dette (heller sikkert ikke den siste som gjør det). Det skjer med jevne mellomrom hvert eneste år, hvor det blir krig mellom brukerne og KG-ledelsen. Ingenting nytt ved det, og ikke mye som har forandret seg heller.

Og forresten, hvis du vil ha mer respons fra Kg-ledelsen, foreslår jeg at du heller poster hovedinnlegget i en ny tråd på underforumet ''Ris, ros og spørsmål''. Av hva som har vist seg tidligere, er det en stor sjanse for at Kg-ledelsen (ikke overraskende) kommer til å ignorere denne tråden som ligger på ''Generell debatt''.

Skrevet

Forstår godt at de,til en viss grad, gjør som de gjør. Det er en god del mennesker her som heller burde få hjelp enn å sitte og spre sine syke tanker på nett.

Da rammes de av lovverket og det er nettopp det som er mitt poeng at det er lovverket som skal sette rammene, ikke tilfeldige personer uten kompetanse ut over sin egen oppfatning.

• Liker 1
Skrevet

Da rammes de av lovverket og det er nettopp det som er mitt poeng at det er lovverket som skal sette rammene, ikke tilfeldige personer uten kompetanse ut over sin egen oppfatning.

Det kan godt være du har et poeng(eller ønske),men sånn fungerer det ikke i praksis.

Skrevet (endret)

Er KG et totalitært regime?

Nei, KG er et privatdriftet forum. Å spørre om det er et totalitært regime blir om å spørre om hjemme hos deg er et totalitært regime. Jeg regner med at du har mange regler hjemme hos deg. For eksempel ønsker du ikke at gjester begynner å skrelle tapeten av veggene uten videre. Dette er ikke noe du diskuterer med gjestene, men er bare noe som er slik fordi du, "diktatoren" har bestemt det. Men du er ingen diktator. Du er bare eier av ditt eget hjem, og hjemmet ditt er ikke noe demokrati der gjestene dine har medbestemmelse.

Så kan du velge å la dem være med og bestemme, men det er fortsatt ditt hjem og du kan i utgangspunktet bestemme hva du vil der så lenge du holder deg innenfor loven.

Det mange muligens ikke er klar over er at ytringsfrihet som er en slik borgerrettighet er lovbestemt i grunnloven av 1814. KG går følgelig inn og overkjører min borgerrett i Norge. Skal man ikke stille krav til at hvis man vil drive en debatt side så gjelder norsk lov fullt ut. Det er og slik at det er frivillig å drive et deatt forum, liker man ikke den frie debatt kan de jo gi seg.

Bare tullprat på deg i dag. Ytringsfrihet innebærer ikke at andre private aktører har plikt til å være bærere for dine ytringer. Det er heller ikke KG som skal måtte gi seg hvis de ikke vil være fullstendig usensurert. Da er det heller du som får sette opp ditt eget forum med dine egne penger hvis du vil ytre deg fritt.
Endret av jabx
  • Liker 9
Skrevet

Russia ain't got nothing on KG!

Nei, for på KG drepes og tortureres folk. Eller hva?

• Liker 3
Skrevet

Kanskje du kan peke på loven som sier at andre privatpersoner har plikt til å være bærere for dine ytringer?

• Liker 3
Skrevet

Problemet jeg har med KG er den inkonsekvense holdningen til deres egne regler. Det er litt som en dommer som utviser en fotballspiller for å løpe på en stygg måte på banen imens dommeren tillater stygge taklinger for å holde spillet i gang.

Etter at jeg fikk et innlegg slettet fordi jeg skrev det på svensk har jeg ikke giddet mer. Det står i reglene at;

* Innlegg som postes på Kvinneguiden skal være skrevet på bokmål eller nynorsk så lenge dette er mulig. Hvis dette ikke er morsmålet, kan man skrive på svensk, dansk eller engelsk.

Jeg er født og vokst opp i Sverige, morsmålet mitt er svensk, så jeg skrev et svar på svensk i god tro om at jeg fulgte reglene. At på til skrev jeg det som en anonym bruker. Ikke nok med at innlegget ble slettet, jeg ble sendt en privat melding av en moderator som siterte den regelen. Som jeg ikke forstår, den dag i dag, hvordan kan gjøre annet enn å tillate meg å skrive på svensk.

Så jeg kontaktet Mette for å få en oppklaring i disse reglene og hvordan mitt innlegg brøt mot reglene. Da fikk jeg til svar at...

Moderatorene har lov til å sjekke ip, når de mistenker regelbrudd. Nå har du bekreftet for oss at du er svensk, men siden du behersker bokmål, utmerket og du konsekvent har brukt dette, fram til nå, må jeg be deg om å fortsette med å skrive bokmål.

Dette gjør meg heller frustrert, for da er jo reglene helt meningsløse.

Privateid forum, de har lov til å gjøre som de vil. Men vet dere hva? Jeg er en privat bruker og har også lov til å drive på som jeg vil. Det gjør jeg også. Så lenge Mette (for det er i grunnen bare hun som jeg opplever som useriøs, Bond, Elin, Hilde og Phaedra er veldig flinke, Hilde særlig, er kjempedyktig til å ta kritikk og ta det videre på en god måte til moderatorene, Elin har vært en strålende god admin på BIM i lang tid, helt fantastisk menneske!) er den som styrer showet her og bruker dette som sin egen private lekeplass, lyver frem og tilbake og opptrer useriøst så vil også jeg opptre på samme måte.

Den dagen Mette trer tilbake og gir stafettpinnen videre (til f.eks. Elin, som har erfaring fra datterforumet BIM, nevnte jeg at Mette er kjempeflink? Der setter hun brukerne i fokus, hun medgir det når hun kanskje er litt streng mot brukerne og strekker seg virkelig langt for å skape og opprettholde en god stemning) så vil jeg juble.

Frem til da, vel, min rett å opptre like useriøst og idiotisk som ledelsen her gjør.

Anonymous poster hash: 57df4...f97
  • Liker 9
Skrevet

HÆ?

Totalitært hvafforno?

Jeg tror du må lese deg opp på hva et totalitært regime er...

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...