Stinepine5 Skrevet 12. februar 2014 #1 Skrevet 12. februar 2014 Jeg mistet spiren min 27 januar, og fikk satt inn et nytt egg i går. Prøver å ikke tenke så mye over det, men det er ikke alltid så lett dessverre.. Lurer på hvor lang tid det tok før andre i samme situasjon ble gravide?
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #2 Skrevet 12. februar 2014 Har fått satt inn egg for 2.gang. testdag var i går, har testet en dag før det og igår, Har fått to svake positive tester, men har testet med ClearBlue Digital idag og der sto det "ikke gravid".. forøvrig kjennes det ut som TR kommer og at det ikke gikk denne gangen heller, og at jeg bare har hatt en streifer som har gidd utslag på testene mine. Veldig leit, men heldigvis fikk vi ett egg på frys denne gangen. :-)Anonymous poster hash: 74883...c75
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #3 Skrevet 12. februar 2014 Har dere hatt mange innsett? Håper det går veien for deg/dere og at spiren sitter godt kloret fæst denne gangen :-) Anonymous poster hash: 74883...c75
Stinepine5 Skrevet 12. februar 2014 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2014 Har fått satt inn egg for 2.gang. testdag var i går, har testet en dag før det og igår, Har fått to svake positive tester, men har testet med ClearBlue Digital idag og der sto det "ikke gravid".. forøvrig kjennes det ut som TR kommer og at det ikke gikk denne gangen heller, og at jeg bare har hatt en streifer som har gidd utslag på testene mine. Veldig leit, men heldigvis fikk vi ett egg på frys denne gangen. :-)Anonymous poster hash: 74883...c75 Legen sa til meg senest i går at det er ikke alltid testene slår ut som positive tidlig i svangerskapet.. Vanskelig å vite da.. Men hva sier blodprøven (om du har tatt en)? Fikk du mange egg på frys? Vi fikk 12.
Stinepine5 Skrevet 12. februar 2014 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2014 Har dere hatt mange innsett? Håper det går veien for deg/dere og at spiren sitter godt kloret fæst denne gangen :-)Anonymous poster hash: 74883...c75 Dette er 2 ganger vi har fått satt inn Krysser fingrene for at det sitter denne gangen!
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #6 Skrevet 12. februar 2014 Legen sa til meg senest i går at det er ikke alltid testene slår ut som positive tidlig i svangerskapet.. Vanskelig å vite da.. Men hva sier blodprøven (om du har tatt en)? Fikk du mange egg på frys? Vi fikk 12. vi fikk bare 1 egg på frys denne gangen, sist fikk vi ingen... Skal teste igjen i morgen, bare for sikkerhetsskyld. Men har ingen forhåpninger... Og tror TR kommer, sikkert bare snakk om minutter før den er her.. :-/ er utrolig sliten etter alt psykiske som hører hører med dette.. Dere er heldige som fikk så mange egg på frys!!!:-D Anonymous poster hash: 74883...c75
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #7 Skrevet 12. februar 2014 Jeg ble gravid på tredje ordinære forsøk, hadde ett frys mellom andre og tredje forsøk. Satt inn to egg på alle forsøkene. Anonymous poster hash: af12f...c45
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #8 Skrevet 12. februar 2014 For ei venninne fungerte det på første forsøk, hun har allerede født. Men det er ikke noe galt med henne, om det har noe å si, er mannen det er noe galt med. Anonymous poster hash: 8df57...e06
Athene Skrevet 12. februar 2014 #9 Skrevet 12. februar 2014 Har hatt seks uttak, og aldri blitt gravid. Man sier at ca 70% blir gravide på tre forsøk. Av disse blir de fleste gravid på første forsøk, og sannsynligheten for graviditet synker deretter for hvert forsøk. Ca 20% vil oppleve å aldri bli gravid, uansett hvor mange forsøk.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #10 Skrevet 12. februar 2014 Vi har hatt fem forsøk uten å bli gravid, da orket vi ikke mer så vi fikk barn på annet vis Anonymous poster hash: fa505...212
pusilus Skrevet 12. februar 2014 #11 Skrevet 12. februar 2014 (endret) Ble ikke gravid på 1. ferskforsøk, ble gravid på 1. frys men oppdaget MA(u14) i uke 19 på ul, ble gravid på 2. frys men mistet SA u 7 og ble gravid igjen på 3. frys og fødte en frisk, kjernesunn jente u39 Vi har utfordringer begge. Endret 12. februar 2014 av pusilus
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #12 Skrevet 12. februar 2014 vi fikk bare 1 egg på frys denne gangen, sist fikk vi ingen... Skal teste igjen i morgen, bare for sikkerhetsskyld. Men har ingen forhåpninger... Og tror TR kommer, sikkert bare snakk om minutter før den er her.. :-/ er utrolig sliten etter alt psykiske som hører hører med dette.. Dere er heldige som fikk så mange egg på frys!!!:-DAnonymous poster hash: 74883...c75 Et egg er bedre enn ingen! Kanskje det nedfryste egget er gullegget ditt Jeg føler med det altså.. Er utrolig sliten og lei om dagen. Vil ikke stå opp en gang. Men forhåpentligvis så lykkes vi i prosessen vår, både du og jeg! Anonymous poster hash: 0432f...2dc
Stinepine5 Skrevet 12. februar 2014 Forfatter #13 Skrevet 12. februar 2014 Ble ikke gravid på 1. ferskforsøk, ble gravid på 1. frys men oppdaget MA(u14) i uke 19 på ul, ble gravid på 2. frys men mistet SA u 7 og ble gravid igjen på 3. frys og fødte en frisk, kjernesunn jente u39 Vi har utfordringer begge. Så leit å høre at du har gått gjennom så mye.. Det skal virkelig ikke være enkelt dette.. Godt å høre at dere lykkes, og at du fikk premien din
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #14 Skrevet 13. februar 2014 Et egg er bedre enn ingen! Kanskje det nedfryste egget er gullegget ditt Jeg føler med det altså.. Er utrolig sliten og lei om dagen. Vil ikke stå opp en gang. Men forhåpentligvis så lykkes vi i prosessen vår, både du og jeg! Anonymous poster hash: 0432f...2dc kan jeg spørre deg om du vet hvor lang tid etter misslykket forsøk til at man får satt inn egg på nytt? (Fryseforsøk)Anonymous poster hash: 74883...c75
Stinepine5 Skrevet 13. februar 2014 Forfatter #15 Skrevet 13. februar 2014 kan jeg spørre deg om du vet hvor lang tid etter misslykket forsøk til at man får satt inn egg på nytt? (Fryseforsøk)Anonymous poster hash: 74883...c75 Jeg hadde som sagt en SA mandag for 2 uker siden, og allerede nå på tirsdag fikk jeg satt inn på nytt :-) Så lenge kroppen din er klar og mottakelig så kan man sette inn med en gang.
maih Skrevet 13. februar 2014 #16 Skrevet 13. februar 2014 Jeg hadde som sagt en SA mandag for 2 uker siden, og allerede nå på tirsdag fikk jeg satt inn på nytt :-) Så lenge kroppen din er klar og mottakelig så kan man sette inn med en gang. ok, takk for svar. For dette har jeg lurt på lenge:-) spurte sykepleieren om det ved det siste innsette også, men hun sa at det måtte gå en stund? Har du gådd på noen hormoner nå før fryseforsøket? For hun sa nemmelig at mulig jeg måtte gå på en kort hormongreie..
Stinepine5 Skrevet 13. februar 2014 Forfatter #17 Skrevet 13. februar 2014 ok, takk for svar. For dette har jeg lurt på lenge:-) spurte sykepleieren om det ved det siste innsette også, men hun sa at det måtte gå en stund? Har du gådd på noen hormoner nå før fryseforsøket? For hun sa nemmelig at mulig jeg måtte gå på en kort hormongreie.. Hmm.. Spørs kanskje på om det er pga deg eller mannen da? I vårt tilfelle er det hans sperm som er årsaken, så jeg får satt inn egg ved normale sykluser, og trenger kun å sette Ovitrelle noen dager før innsett. Men går dere gjennom det offentlige? Vi går privat og det er jo en selvfølge at det er mindre ventetid der, kontra sykehuset.
maih Skrevet 13. februar 2014 #18 Skrevet 13. februar 2014 (endret) Hmm.. Spørs kanskje på om det er pga deg eller mannen da? I vårt tilfelle er det hans sperm som er årsaken, så jeg får satt inn egg ved normale sykluser, og trenger kun å sette Ovitrelle noen dager før innsett. Men går dere gjennom det offentlige? Vi går privat og det er jo en selvfølge at det er mindre ventetid der, kontra sykehuset. her er det mannen sin sperm som er problemet også. Vi går gjennom det offentlige. Så da har det sikkert noe med det å gjøre, vil jeg tro. Alt er jo helt snudd på hode i forhold til privat. Endret 13. februar 2014 av maih
Stinepine5 Skrevet 13. februar 2014 Forfatter #19 Skrevet 13. februar 2014 her er det mannen sin sperm som er problemet også. Vi går gjennom det offentlige. Så da har det sikkert noe med det å gjøre, vil jeg tro. Alt er jo helt snudd på hode i forhold til privat. Men da skjønner jeg ikke hva av hormoner du trenger på forhånd? Kanskje hun bare mente eggløsningssprøyta? Godt mulig det er det som er årsaken ja. Der er det jo så mange, så man blir vel ikke prioritert på samme måte. Skulle gjerne gått via offentlige jeg og egentlig, mye billigere, hehe
maih Skrevet 13. februar 2014 #20 Skrevet 13. februar 2014 Men da skjønner jeg ikke hva av hormoner du trenger på forhånd? Kanskje hun bare mente eggløsningssprøyta? Godt mulig det er det som er årsaken ja. Der er det jo så mange, så man blir vel ikke prioritert på samme måte. Skulle gjerne gått via offentlige jeg og egentlig, mye billigere, hehe jeg har gådd på gonal F ved begge mine uttak, altså hormonsprøyter. Pluss at jeg har satt eggløsningsprøyra noen dager før uttak. Skjønner egentlig ikke helt vitsen med dette, da det ikke er noe galt med meg. Men det er vell for å få flest mulig egg på kort tid. Vi har ett egg på frys nå, så neste gång det blir innsett blir det fryseforsøk. Så da har vi 1 gång igjen i det offentlige. Etter dette må vi gå over til privat. Hvor mye må man betale i det private? I det offentlige må man koste litt over 15000 selv, det som kommer over får vi tilbake av Helfo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå