Anglofil Skrevet 12. februar 2014 #1 Skrevet 12. februar 2014 (endret) Fikk nettopp følgende epost: Dear, XXXXXNatWest Secure protects your card against unauthorized use when shopping online.You've bought a top-up voucher from digicallingcards ([email protected]) It may take a few moments for this transaction to appear in your account. If you have not authorized this charge, log in as soon as possible to cancel the payment!https://www.securesuite.co.uk/natwest/welcome.jsp When the payment will be canceled you will get a full refund. NatWest Secure Payments Og da går jo alarmbjellene mine, for meg lukter dette scam. Men jeg må spørre fordi denne kom seg gjennom spamfilteret mitt i gmail. Jeg kjenner bare til NatWest fra ferier i London eller lignende. Jeg har heller ikke handlet særlig på nett i det siste. Så, hva tycks? Mvh Yvonne Endret 12. februar 2014 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #2 Skrevet 12. februar 2014 Tilnærmet garantert at det er svindel. At noen har misbrukt kortet ditt er noe du må ta opp med banken din og ikke en tredjepart. De gir heller ikke deg noe informasjon annet enn at det er "ett kort" som kanskje har blitt misbrukt. De vil antageligvis ha deg til å trykke på linken for å infisere din datamaskin eller for å lure deg til å taste inn opplysninger de kan misbruke. Om det skulle vise seg at de snakker sant(veldig usannsynlig) er det ikke verre enn å sjekke historikken på kredittkortene dine og se etter uønskede transaksjoner og kontakte banken din for å sperre kort og annullere transaksjonene. Anonymous poster hash: ec6a7...5b9
Anglofil Skrevet 12. februar 2014 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2014 Jepp. Jeg chatter med NatWest nå, så det er vel som jeg trodde. Man vet jo aldri, siden jeg sjelden opplever å få spam/scam/phishing-eposter. Mvh Yvonne
Zzyzx Skrevet 12. februar 2014 #4 Skrevet 12. februar 2014 "Innloggingen" er for å lure fra deg kortdetaljene. Ingen har brukt kortet ditt. Ennå. Garanterer deg at det blir tappet innen tre minutter etter at du har "logget inn" for å "kansellere". Denne var en av de enklere å se gjennom, filteret til gmail må ha tatt lunsjpause akkurat da den der kom.
Anglofil Skrevet 12. februar 2014 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2014 Jepp jepp. Det var jo en grunn til at jeg var skeptisk. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #6 Skrevet 12. februar 2014 Jepp. Jeg chatter med NatWest nå, så det er vel som jeg trodde. Man vet jo aldri, siden jeg sjelden opplever å få spam/scam/phishing-eposter. Mvh Yvonne Det som er gøy hvis man chatter med slike folk er å påstå at den transaksjonen de advarer deg om var noe du hadde bestilt og at ingenting er galt. Hvis du greier å formidle det på en måte som ikke avslører at du kødder, så er du opp for et tonn med moro. Der de helt skråsikkert prøver å opplyse deg om at det er noe galt med overføringen. Anonymous poster hash: ec6a7...5b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå