Gjest Gjesta Skrevet 25. mai 2004 #1 Skrevet 25. mai 2004 Hello hello.. Jeg fikk meg piercing i navlen for ca en månes tid siden. Allerede etter første uke ble den fin og det såg ut som den hadde vært der for alltid... Så har det seg sånn at jeg sover veldig urolig...jeg snur meg hele tiden og hånden min har som vane å ligge rett over navlen...av og til dulter je bort i piercingen med hånden også...hm.. Dette førte til at jeg har fått blåkul, å sånt rødt sår under piercingen... Noen råd til hvordan jeg blir kvitt såret fortest mulig?? Andre som har fått slike sår?.. Clea
Gjest 1111 Skrevet 25. mai 2004 #2 Skrevet 25. mai 2004 Jeg fikk veldig betennelse etter et par uker, det blødde og væsket, rett og slett veldig ekkelt og vondt. Legen ba meg om å fjerne den, men jeg lot den stå i av stahet. jeg lot være å ta på den i en måned og betennelsen forsvant. nå er hullet helt fint igjen. Anbefaler deg å la være å berøre den, ta eventuelt et plaster over navlen når du sover. bare pass på at plasteret ikke er for tett, slik at betennelsen "får puste". Lykke til
Gjest Gjesta Skrevet 25. mai 2004 #3 Skrevet 25. mai 2004 Det verken blør eller væsker, det er bare ett lite sår (ikke djupt) som verker litt..(akkurat som en blåkul...antageligvis fordi det helt sikkert er en blåkul under...)..hm... Har ingen som helst planer om å fjerne den...prøver og se om jeg klarer å ikke røre den på en stund (Sånn baby-savle hjalp faktisk litt...) Clea
-Fisken- Skrevet 25. mai 2004 #4 Skrevet 25. mai 2004 Viktig at du er flink til å rense i alle fall. Selv hadde jeg null problemer med den, før det hadde gått ca to måneder. DA begynte det å verke litt, men det gikk fort over og ble helt fint. Nå har jeg hatt den i 2 år, ikke hatt noe mer problemer siden. Lykke til
Gjest Lilleulv Skrevet 25. mai 2004 #5 Skrevet 25. mai 2004 Heisann du! Jeg har vært igjennom det der selv. Tok nesten 1 år før piercingen grodde... Men jeg har et knallbra råd til deg! Rens piercingen i saltvann! Du koker opp 2 dl vann og tilsetter litt havsalt, så venter du til vannet blir akkurat så varmt at du tåler det uten å brenne deg, og da holder du koppen på magen i ca 10 min. Det skal ta ut all verk, og desinfisere såret. Skjønte du? Håper det hjelper!!!
Gjest Étoile Skrevet 25. mai 2004 #6 Skrevet 25. mai 2004 Først og fremst - nix pille! La den være mest mulig i ro, og unngå bukselinninger etc som "gnager". Vær nøye med å rense den, jeg brukte en desinfiserende gel som jeg renset med i dusjen, kjøpt på piercingsjappa. Vask alltid fingrene før du tar på den, ihvertfall til såret er grodd. For å beskytte den om natta kan du ta et lite stykke gauze(?) bind (sånn tynt luftig stoff man bruker til forbindinger)og legge over navlen, deretter taper du rundt kanten. Da kommer ingenting borti, samtidig som såret får luft.
Gjest Tabby Skrevet 26. mai 2004 #8 Skrevet 26. mai 2004 Da jeg tok min i fjor sommer fikk jeg beskjed om å røre minst mulig. Jeg skulle rense den ved hjelp av qtips og rensemiddel for kontaktlinser. Dette kjøpte jeg i en brillebutikk og sa at det var til å rense en piercing. Min var fin etter ca 2 mnd, men at det tok så lang tid var fordi jeg ikke klarte å la være å pelle også da... måtte liksom sjekke hvordan det gikk med den
Imax Skrevet 27. mai 2004 #9 Skrevet 27. mai 2004 Rens morgen og kveld med chlorhexidin og brulidinsalve. Ikke klå! Noe av greia med piercing er at man klår på den hele tiden. Vær tålmodig, det tar noen mnd. Jeg har hatt "tilbakefall" med sårhet i piercingen min, men det forsvant mye da jeg kjøpte en kort stav som ikke stikker så mye ut.
Dru Skrevet 27. mai 2004 #10 Skrevet 27. mai 2004 Man må huske på at dersom det går betennelse i en piercing, så må man for alt i verden ikke ta den ut. Det kan fort føre til at betennelsen blir enda verre, i og med at selve hullet vil "lukkes", altså det begynner å gro igjen. Da er det mye større sjanse for arrdannelse, siden man må få ut puss på annen måte enn gjennom selve hullet. Dette er noe alle piercingstudioer jeg kjenner til er veldig nøye med å fortelle kundene sine. Legen min sa akkurat det samme. Et tips til når det gjelder rensing. Da jeg fikk mine piercinger (i brystvortene), så fikk jeg beskjed om å rense med te av tørkede lavendelblomster. Bare trekk lavendelblomstene i varmt vann i noen minutter, og bruk det når det er blitt kaldt nok. De anbefalte det fordi klorhexidin og pyrisept og slikt er litt for sterkt for langvarig rensing. Jeg fikk iallfall ingen betennelse eller sårhet når jeg brukte det.
Gjest Gjesta Skrevet 27. mai 2004 #11 Skrevet 27. mai 2004 Det virker som det er komt en liten infeksjon i den ja...Området rundt navlen er blitt ømt (som en blåkul..). Har en salve (med 3 forskjellige typer antibiotika i!) som jeg kjøpte i Spania som jeg bruker. Har dette på morgen og kveld, og så har jeg på ett plaster.... Det er allerede blitt bedre! Det er nok all klåingen som er årsaken...Jeg har en liten stav, så jeg har flyttet den frem og tilbake...fordi jeg innbillte meg at huden kunne gro fast på staven om den bare stod stille.. :oops: Takk for råd!... (Ganske betryggende at det var flere som hadde hatt samme problemet...) Clea - som har sluttet og klå...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå