Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et lite problem..eller,et ganske stort problem. Jeg har mistet bunaden min:( det vil si; jeg tror noen har stjålet den. Bestemoren min tok bestandig vare på den etter hvert bruk, hun ville vaske skjorta og stryke og alt det der selv. Hun sydde hele bunaden min.

Bestemor døde for ikke så lenge siden, og det jeg frykter er at hun lånte den til noen som skulle sy etter den. Det var vanlig at hun gjorde det. Men hun fikk den ikke tilbake før hun døde, og nå sitter jeg her da..uten den største og vakreste arven min etter henne.

Mamma bekker litt mot det alternative,og har derfor spurt seg litt rundt blandt de hun anser som pålitelige "spådamer". Å alle sier de det samme; det er en dame som har den,en dame bestemor stolte på..å hun har ingen planer om å gi den tilbake,for det er ingen som vet at det er hun som har den. Jeg blir helt matt..!:( jeg vet ikke hva jeg skal tro på når det gjelder sånt,men OM det er noe i det, HVORFOR kan ingen av dem verken beskrive hvordan denne damen ser ut,hvordan område hun bor i, hvilken relasjon hun hadde til bestemor osv. Hvorfor stopper det liksom opp med "det er en dame som har bunaden din ja". Det VET jeg jo...! Jeg er bare så fortvilt og lei meg.. Føler jeg har sviktet bestemoren min ved å ikke finne den.. Jeg har en liiiiten mistanke om hvem det kan være,men det finnes jo ingen god framgangsmåte for å finne ut av om det stemmer...

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette..kanskje spørre forsiktig om det er noen som vet om noen som kanskje kan "se" litt lenger og forbi....?

Anonymous poster hash: b3856...17d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge er ikke lenge siden? Kan hende de har intensjon om å gi den tilbake men ikke vet hvordan de får tak i deg? Hadde hun en personlig telefonbok du kunne sett gjennom og tatt noen telefoner?

Anonymous poster hash: 071f5...5c3
  • Liker 1
Gjest constance90
Skrevet

Kan du ikke bare ringe rundt i området og spør om de har en bunad som ble innlevert av din bestemor? Tror ikke de holder på den med vilje men kan være at de ikke vet om så mange andre å levere den til

Gjest constance90
Skrevet

Og grunn til disse spådamene ikke kan si mer enn "en dame har bunaden" er at de ikke har mer kompetanse og ikke er noe ekte spådamer. Men det er en annen diskusjon. Plukk heller opp telefonen du

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor disse spådamene ikke kan forklare hvem denne damen er er fordi de ikke ser det. De snakker jo helt generelt ,noe som kan passe for "alle",og når man spør etter nærmere detaljer så kommer de til kort pga at de er ikke klarsynte enkelt og greit. Vil anbefale å spare de pengene der og heller gjøre litt detektiv arbeid på egenhånd.

Håper virkelig du får bunaden din tilbake. Lykke til.

Anonymous poster hash: 07f1d...ceb
Skrevet

Sitat: "Jeg har en liiiiten mistanke om hvem det kan være,men det finnes jo ingen god framgangsmåte for å finne ut av om det stemmer..."

Har du spurt vedkommende?

• Liker 1
Skrevet

Ts her.

Bestemoren min bodde på et lite sted der alle kjenner alle, og hadde mange venninner rundt seg. Én av disse tror jeg det er,og alle disse kjenner meg..så det står ikke på det. Å jeg har spurt meg rundt,men det er ingen som har peiling..

Mange av disse venninnene hennes kom til henne for å få hjelp med bunadene de skulle ordne til sine barnebarn,for bestemor var veldig flink. Å nå tror jeg kanskje det sitter en dame et sted på den lille plassen,med en kjempefin og "gratis" bunad til barnebarnet sitt som hun kan ta creditn for.. Jeg VET at det høres litt usannsynlig ut - men er det egentlig det? En søt gammel dame kan godt være utspekulert selv om hun er søt og snill.

Anonymous poster hash: b3856...17d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...