Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten/sambo er venn med eksen sin og dette gjør meg usikker. De snakker mye i tlf og møtes. Når de møtes lyver han om det. Jeg har prøvd å fortelle han at det gjør meg usikker. Da sier han ting som: hun trenger litt støtte og jeg er den eneste som forstår.

Jeg har møtt henne flere ganger og hun sier stadig vekk hvor heldig jeg er som har han og hvor god han er.

Når jeg prøver å snakke med han om det vender han situasjonen over på meg og sier jeg prøver å stoppe han fra å ha venner. Jeg har ingen ting imot at han alltid har folk på besøk hos oss eller at han drar ut med gutta minst en gang i uken. Han forstår ikke at det bare er henne som gjør meg usikker og mistenksom.

Hva synes dere? Er dette helt ok? Eller burde jeg være bekymret? Hva skal jeg si for å få han til å forstå?

Anonymous poster hash: cd62a...b8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge siden er det det ble slutt mellom dem? Og hvor lenge etter ble dere to sammen?

Skrevet

Du bør være bekymret. Jeg snakker av erfaring. Jeg sier ikke dette for å være slem, men dette er klassiske tegn på at noe foregår bak din rygg. Det er vanskelig å si hva du kan si til ham, når denne damen er så sterkt tilstede i hodet hans. Jeg tror du bør prøve å finne ut hva som egentlig skjer så fort som f..

• Liker 4
Skrevet (endret)

TS her: Over 2 år siden. Og han hatet henne i følge ham selv. Vi ble ordentlige kjærester for 6 mnd siden. Og flyttet sammen for 2 mnd siden.

Endret av harefrkh
Skrevet

Kjæresten min er også venn med sine "ekser", jeg har ikke noe problem med det. Men han juger ikke om at han har kontakt med de eller er venn med de. Hadde han gjort det så hadde jeg hatt et problem med det også...

Så i utgangspunkktet synes jeg det er helt OK at man er venn med sine ekser. Det i segselv er ingen grunn til bekymring. Løgner ville bekymret meg mer, men det kan jo være han ikke vil si det for å skåne deg?
At du sier det gjør deg usikker at han er venn med henne burde jo være tilstrekkelig for at han skal forstå nettopp det.

Kanskje det hjelper hvis du selv blir litt kjent med henne?

ikke at du nødvendigvis har så lyst til det da...

• Liker 1
Skrevet

Du bør være bekymret. Jeg snakker av erfaring. Jeg sier ikke dette for å være slem, men dette er klassiske tegn på at noe foregår bak din rygg. Det er vanskelig å si hva du kan si til ham, når denne damen er så sterkt tilstede i hodet hans. Jeg tror du bør prøve å finne ut hva som egentlig skjer så fort som f..

Det trenger ikke å bety noe som helst, særlig ikke hvis de her fyren og eksen slo opp for år tilbake.

Skrevet

Kjæresten min er også venn med sine "ekser", jeg har ikke noe problem med det. Men han juger ikke om at han har kontakt med de eller er venn med de. Hadde han gjort det så hadde jeg hatt et problem med det også...

Så i utgangspunkktet synes jeg det er helt OK at man er venn med sine ekser. Det i segselv er ingen grunn til bekymring. Løgner ville bekymret meg mer, men det kan jo være han ikke vil si det for å skåne deg?

At du sier det gjør deg usikker at han er venn med henne burde jo være tilstrekkelig for at han skal forstå nettopp det.

Kanskje det hjelper hvis du selv blir litt kjent med henne?

ikke at du nødvendigvis har så lyst til det da...

Jeg har prøvd å bli kjent med henne siden hun henger i samme vennekrets som oss. Men det gjør meg bare mere usikker. Hun prater konstant om han. Hun har til og med fortalt meg om hvor mye bedre sex med han var i forhold til andre.

Skrevet

Det trenger ikke å bety noe som helst, særlig ikke hvis de her fyren og eksen slo opp for år tilbake.

Jeg kunne ha skrevet det hovedinnlegget selv, og derfor sier jeg at hun med god grunn kan være bekymret. Det viste seg at det var litt av hvert som skjedde bak min rygg. Hvis ts med hele seg føler at noe er galt, ja da bør hun undersøke det (om hun da til vanlig ikke lider av ekstrem sjalusi).

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil jo stole på han. Men han blir så fort sint når jeg prøver å prate med han om det. Det er en utrolig kjipt følelse å bære rundt på. Bare tanken på at han er utro gjør meg kvalm.

Skrevet

Jeg har prøvd å bli kjent med henne siden hun henger i samme vennekrets som oss. Men det gjør meg bare mere usikker. Hun prater konstant om han. Hun har til og med fortalt meg om hvor mye bedre sex med han var i forhold til andre.

uuh.. det hadde jeg ikke likt nei :glare:

Spesielt ikke siden det høres ut som de treffes ganske ofte?

Skrevet

uuh.. det hadde jeg ikke likt nei :glare:

Spesielt ikke siden det høres ut som de treffes ganske ofte?

TS: De treffes stadig vekk på fester o.l men i det siste har han invitert henne hjem til oss når jeg ikke er hjemme

Skrevet

Jeg kunne ha skrevet det hovedinnlegget selv, og derfor sier jeg at hun med god grunn kan være bekymret. Det viste seg at det var litt av hvert som skjedde bak min rygg. Hvis ts med hele seg føler at noe er galt, ja da bør hun undersøke det (om hun da til vanlig ikke lider av ekstrem sjalusi).

Er ikke av typen sjalu nei. Er mere det at dette er eksen hans. Venninnene hans digger jeg og stoler fullt på de. Men denne eksen liker jeg rett og slett ikke. Hun er falsk og klamrer seg til kjæresten min.

Men hvordan finne ut hva som skjer? Tenk om det ikke er noe som helst galt. Og han tenker jeg er gal som leker detektiv?

Skrevet (endret)

TS: De treffes stadig vekk på fester o.l men i det siste har han invitert henne hjem til oss når jeg ikke er hjemme

oj.... da hadde jeg også vært veldig usikker.

Nå skal det nevnes at jeg er en ekstremt sjalu person som bare pga det hadde taklet noe slikt dårlig (jeg agerer sjelden på min irrasjonelle sjalusi). I tillegg har jeg ikke de beste erfaringer fra et tidligere forhold, som til tider gjør meg usikker over småting.

Men jeg synes ikke dette høres helt bra ut overhodet!

Spesielt ikke om typen din ikke engang vil snakke om det/juger om det. Da hadde det nok blinket en del røde varsellamper hos meg er jeg stygt redd.

red: men jeg får litt inntrykket av at problemet kanskje først og fremst er eksen og ikke egentlig typen din?

at det er hun som "krever" å være med ham, og han sier ja.

Selv om jeg synes han bør respektere at det gjør deg usikker og heller begrense det til å møte henne på fester eller når dere er sammen/med felles venner.

Endret av AUG---UAG
Skrevet

Ikke la usikkerheten din gå utover forholdet nu da. Han må få invitere venner hjem selv om du ikke er der.

Skrevet

oj.... da hadde jeg også vært veldig usikker.

Nå skal det nevnes at jeg er en ekstremt sjalu person som bare pga det hadde taklet noe slikt dårlig (jeg agerer sjelden på min irrasjonelle sjalusi). I tillegg har jeg ikke de beste erfaringer fra et tidligere forhold, som til tider gjør meg usikker over småting.

Men jeg synes ikke dette høres helt bra ut overhodet!

Spesielt ikke om typen din ikke engang vil snakke om det/juger om det. Da hadde det nok blinket en del røde varsellamper hos meg er jeg stygt redd.

Lampene lyser her! Men jeg vil jo ikke kaste bort forholdet uten å være sikker på at det er noe på gang.

Skrevet

Lampene lyser her! Men jeg vil jo ikke kaste bort forholdet uten å være sikker på at det er noe på gang.

Det forstår jeg.

Håper typen din vil snakke ordentlig med deg om dette. Det hadde i alle fall løst usikkerheten for mitt vedkommende så fremt han virket ærlig med meg.

Skrevet

Ikke la usikkerheten din gå utover forholdet nu da. Han må få invitere venner hjem selv om du ikke er der.

Venner har jeg ingenting i mot! Jeg skjønner bare ikke hvorfor han den siste tiden skal være så mye med akkurat henne. Hun har nettopp gått ut av et forhold selv. Og han har fortalt meg at når de to slo opp for 2 år siden var det fordi hun var utro

Skrevet

Venner har jeg ingenting i mot! Jeg skjønner bare ikke hvorfor han den siste tiden skal være så mye med akkurat henne. Hun har nettopp gått ut av et forhold selv. Og han har fortalt meg at når de to slo opp for 2 år siden var det fordi hun var utro

Er de i samme gjengen??

Skrevet

Det forstår jeg.

Håper typen din vil snakke ordentlig med deg om dette. Det hadde i alle fall løst usikkerheten for mitt vedkommende så fremt han virket ærlig med meg.

Får vel bare prøve å snakke med han om det igjen. Jeg vil jo stole på han. Godt å høre at jeg ikke er en paranoid gærning!:)

Skrevet

Er de i samme gjengen??

Ja, eller de har mye felles venner. Så de er i samme krets ja. Men helt siden de slo opp har de unngått hverandre og hatet hverandre. Det er først nå de siste to mnd han har tatt opp kontakten med henne igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...