AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #1 Skrevet 11. februar 2014 Hei, har en sak jeg er veldig i tvil om hva jeg bør gjøre i. Jeg har et barn sammen med ei som ikke lar meg ha kontakt med barnet. Vi har vært i retten, og vi fikk en dom hvor jeg fikk tildelt normalt samvær. Dette trenerte og saboterte mor. Det er svært lenge siden jeg har fått sett barnet mitt, selv om jeg har et forferdelig høyt og sterkt ønske om og se det. Jeg tar kontakt på kontakt, og foreslår det ene etter det andre for å prøve å få mor til å gå med på og la meg treffe barnet. Men nei. Jeg skal nå reise ny sak, straks økonomien tillater det. Den forrige ble svært kostbar. Saken er at mor nå krever forhøyet bidrag hvor hun skriver null samvær. NAV fatte vedtak, basert på rettsforliket, hvor det står at det finnes samvær. Bidraget settes etter denne samværsklassen. Mor klager så på dette vedtaket, og mener at jeg, på tross av hennes forsøk, ikke opprettholder kontakt og ikke ønsker å ha samvær. Hun skriver at det er null samvær. Ja, det er null samvær fordi mor bokstavelig talt nekter meg det. Mor har byttet barnehage og bosted til barnet uten å gi meg informasjon. Heretter stoppet absolutt all kontakt med barnet opp da jeg ikke lengre visste hvor det var. Jeg ønsker, som sagt, svært sterkt å ha kontakt. Jeg betaler meg i hjel på advokater, og foreslår det ene etter det andre bare for å se barnet. Om bare en liten time, bare for å se det. Men nei. Spørsmålet mitt er, hva kan jeg skrive i uttalelsen tilbake til NAV om dette for å hindre at bidraget blir økt ytterligere? Jeg ønsker jo å se barnet, men får ikke samvær. Kan jeg henvise til rettforliket, og si at det er samvær når mor ikke trenerer, men at det stoppet helt opp da mor tok barnet og flyttet uten å informere? Kan dette ha noe å si? Vil NAV ta hensyn til at mor har trenert rettsforliket, og nekter et samarbeid, men at ny sak skal reises? -Trist. Anonymous poster hash: 622a7...836
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2014 #2 Skrevet 11. februar 2014 Hmm, hvorfor er hun så krakilsk på at du ikke skal få se barnet ditt da? 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #3 Skrevet 11. februar 2014 Det vet jeg ikke. Hun sier jeg ikke egner meg, men har ikke kommet med noen grunn for hvorfor hun mener det. Hun mener at verken min egen familie, eller hennes familie egner seg for barnet heller. Ingen på noen av sidene får se barnet. I retten ble jeg sett på som en helt normal egnet far, og fikk tildelt normalt samvær. Anonymous poster hash: 622a7...836
Kontormus Skrevet 11. februar 2014 #4 Skrevet 11. februar 2014 Hvordan i helvete kan mor kreve å få bidrag for samværsklasse 0 når når dere har avtale om annet??? Her var det motsatt, en far som hadde samværsklasse 3 på papiret, og praktiserte 0! Og løy til NAV og hevdet at han hadde sønnen hveeeeeer helg. Dermed ble bevisbyrden min. Men hva sier de på NAV? Hvorfor får du ikke vite hvor barnet går i barnehage? Kan altså ikke se annet enn at hun vil få problemer med å dokumentere at hun har informert deg, noe hun har plikt til. Nekt, be dem stoppe bidraget helt til det er avklart. Det klarte tufsen her. Og det svir vet du, for da får hun ingenting i tiden det tar og finne ut av disse tingen. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #5 Skrevet 19. november 2014 Hei, har en sak jeg er veldig i tvil om hva jeg bør gjøre i. Jeg har et barn sammen med ei som ikke lar meg ha kontakt med barnet. Vi har vært i retten, og vi fikk en dom hvor jeg fikk tildelt normalt samvær. Dette trenerte og saboterte mor. Det er svært lenge siden jeg har fått sett barnet mitt, selv om jeg har et forferdelig høyt og sterkt ønske om og se det. Jeg tar kontakt på kontakt, og foreslår det ene etter det andre for å prøve å få mor til å gå med på og la meg treffe barnet. Men nei. Jeg skal nå reise ny sak, straks økonomien tillater det. Den forrige ble svært kostbar. Saken er at mor nå krever forhøyet bidrag hvor hun skriver null samvær. NAV fatte vedtak, basert på rettsforliket, hvor det står at det finnes samvær. Bidraget settes etter denne samværsklassen. Mor klager så på dette vedtaket, og mener at jeg, på tross av hennes forsøk, ikke opprettholder kontakt og ikke ønsker å ha samvær. Hun skriver at det er null samvær. Ja, det er null samvær fordi mor bokstavelig talt nekter meg det. Mor har byttet barnehage og bosted til barnet uten å gi meg informasjon. Heretter stoppet absolutt all kontakt med barnet opp da jeg ikke lengre visste hvor det var. Jeg ønsker, som sagt, svært sterkt å ha kontakt. Jeg betaler meg i hjel på advokater, og foreslår det ene etter det andre bare for å se barnet. Om bare en liten time, bare for å se det. Men nei. Spørsmålet mitt er, hva kan jeg skrive i uttalelsen tilbake til NAV om dette for å hindre at bidraget blir økt ytterligere? Jeg ønsker jo å se barnet, men får ikke samvær. Kan jeg henvise til rettforliket, og si at det er samvær når mor ikke trenerer, men at det stoppet helt opp da mor tok barnet og flyttet uten å informere? Kan dette ha noe å si? Vil NAV ta hensyn til at mor har trenert rettsforliket, og nekter et samarbeid, men at ny sak skal reises? -Trist.Anonymous poster hash: 622a7...836 Går til rettensvei.alt som har med barn der er kostnadsfri, tror jeg.Anonymous poster hash: 1fc62...47f
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #6 Skrevet 19. november 2014 Går til rettensvei.alt som har med barn der er kostnadsfri, tror jeg.Anonymous poster hash: 1fc62...47f Har far inntekt over ett visst beløp får han ingen form for økonomisk støtte til noe rettssak. Men her er det helt klart, TS, at du ikke legger frem alt relevant for at vi skal kunne svare seriøst på spørsmålene dine. Med mindre mor og barn har fått sperret adresse så skal du kunne få ut adressen fra folkeregisteret. Og mor har nok en grunn utover at du ikke er egnet, for å nekte samvær. Det er jo også noe som heter å ha samvær med tilsyn. Hva du skriver til Nav? Det samme du har skrevet her, antar jeg? Med mindre Nav sitter på informasjon som ikke er oppgitt her? Har mor vist til seksuelle eller andre overgrep? Anonymous poster hash: b002d...516
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå