Gjest Makemeloveit Skrevet 11. februar 2014 #1 Skrevet 11. februar 2014 Jeg skal lage valentines muffins til min kjære. Jeg har aldri laget topping/frosting før. Vil ikke bare ha en flat glasur, men en sånn "kremtopp" hvis dere skjønner. Noen som vet om en god oppskrift? Da hadde jeg blitt utrolig glad Evt. Vet dere om hvor man kan kjøpe søte hjerter ol. til pynt?
Alina X Skrevet 11. februar 2014 #2 Skrevet 11. februar 2014 Hva slags smak vil du ha på frostingen da? Sjokokrem 100g romtemperert margarin 300g siktet melis 1 1/2ts vaniljesukker 1 1/2ts kakaopulver 3ss kaffe Bland smør med melis,vaniljesukker og kakaopulver til en smidig masse,tilsett kaffe. Er klar når den er fast nok,ikke for våt slik at den renner. Vanlig smørkrem 100g romtemperert margarin 300g siktet melis Frø av en vaniljestang eventuelt 1 1/2ts vaniljesukker 3ss melk Bland smør med melis og vaniljesukker,ha i melk. Her kan du også bytte ut noe av væsken(melken)med konditorfarve og kanskje en annen type væske for smak? Går feks å bruke 2ss fun light saft med bringebærsmak og en god del dråper rød konditorfarve(frostingen blir da rosa) men ikke gjør det hvis du bruker vaniljestang for det blir for mye smak av to ting samtidig(vanilje/bringebær)og da er det dumt å ha brukt opp en hel vaniljestang. Bruker du ikke væske med smak så funker vaniljestang ypperlig som GOD vaniljesmak.
Alina X Skrevet 11. februar 2014 #3 Skrevet 11. februar 2014 Søte hjerter ol kan du finne som strøssel i de fleste matvarebutikker, og litt større hjerter og andre søte ting kan du finne på godtebutikker. Bor du i oslo finnes det egne godtebutikker på bislett,torggata og grunerløkka.
Gjest Makemeloveit Skrevet 11. februar 2014 #4 Skrevet 11. februar 2014 Hva slags smak vil du ha på frostingen da? Sjokokrem 100g romtemperert margarin 300g siktet melis 1 1/2ts vaniljesukker 1 1/2ts kakaopulver 3ss kaffe Bland smør med melis,vaniljesukker og kakaopulver til en smidig masse,tilsett kaffe. Er klar når den er fast nok,ikke for våt slik at den renner. Vanlig smørkrem 100g romtemperert margarin 300g siktet melis Frø av en vaniljestang eventuelt 1 1/2ts vaniljesukker 3ss melk Bland smør med melis og vaniljesukker,ha i melk. Her kan du også bytte ut noe av væsken(melken)med konditorfarve og kanskje en annen type væske for smak? Går feks å bruke 2ss fun light saft med bringebærsmak og en god del dråper rød konditorfarve(frostingen blir da rosa) men ikke gjør det hvis du bruker vaniljestang for det blir for mye smak av to ting samtidig(vanilje/bringebær)og da er det dumt å ha brukt opp en hel vaniljestang. Bruker du ikke væske med smak så funker vaniljestang ypperlig som GOD vaniljesmak. Tusen hjertelig takk Jeg har smakt veldig lite frosting, så jeg er litt usikker på hva jeg egentlig vil. Vil ha noe som smelter på tungen og som smaker veldig godt, litt søtt. Tror smørkrem er et godt alternativ. Vil gjerne ha den rosa, da fungerer kanskje sjokolade dårlig. Takk igjen
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #5 Skrevet 11. februar 2014 Margarin??? Man bruker smør!!! Jeg synes ikke smørkrem er så veldig, det blir fort for mye. Google cream cheese vanilla frosting, det er min favoritt. Så tilsetter du heller farge for å få den rosa. Anonymous poster hash: 2bb7c...06e 2
Gjest Makemeloveit Skrevet 11. februar 2014 #6 Skrevet 11. februar 2014 Margarin??? Man bruker smør!!! Jeg synes ikke smørkrem er så veldig, det blir fort for mye. Google cream cheese vanilla frosting, det er min favoritt. Så tilsetter du heller farge for å få den rosa. Anonymous poster hash: 2bb7c...06e Veldig dumt spørsmål.. Men jeg er litt skeptisk til disse ostekremene. Smaker det ost?
Alina X Skrevet 12. februar 2014 #7 Skrevet 12. februar 2014 Nei,de pleier ikke å smake ost. Bruk philadelphia naturell og melis samt vaniljesukker(lenge siden jeg har lagd så vet ikke om du trenger flere ingredienser)....personlig liker jeg smørkrem best,er litt mer originalt... Og JEG bruker margarin,fra first price faktisk så det så! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå