Gå til innhold

katt og hund som ikke går overens…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt katten vår i 13 år nå, og da den var 5år fikk vi hund. Hun er idag 8år, men oppfører seg som hun er valp. Fra dag en begynte katten og vifte med klørne om hun gikk bort for å snuse, og dette har forsatt i alle år.. De er nesten aldri nær hverandre, men om jeg feks tar i katten eller koser med han, begynner hun å bjeffe og prøver å bite katten. Hunden er forresten Shetland Sheepdog, og katten er blandingsrase med Skogskatt og "ukjent" far. Han ligner veldig på en skogskatt da, 9kg tung, store poter og veldig mye pels :fnise:

Er dette noe vi kan gjøre noe med, eller vil det alltid forbli sånt? Det er jo egnetlig ikke et kjempeproblem, men hadde vært utrolig koselig og kommet hjem fra jobb og sett at de låg ved siden av hverandre i sofaen og sov.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager, men etter så lang tid, så kommer nok det aldri til å skje.

Så lenge de ikke går til angrep på hverandre ville jeg vært mer enn fornøyd.

Anonymous poster hash: 8176a...ed0
Skrevet

Jeg har to cockere og en 14 år gammel katt. Sistnevnte har jeg hatt lengst, og hun har hatt sitt å stri med og har alltid vokst opp med hund.

Nå har jeg som sagt to cockere. Den yngste, tispa, blir i overkant glad hver gang pus kommer inn i stua. De ligger ved siden av hverandre i sofaen osv. Hannen er for såvidt grei, men plutselig kan han få en raptus hvor han bare MÅ storme bort som for å jakte på henne.

Alt i alt går det veldig bra, og pus virker fornøyd selv om hun blir jaktet på fra tid til annen. Har tenkt at det MÅ da gi seg til slutt, men gleden over å jage pus ned i kjellerstua i ny og ne ser aldri ut til å ta slutt.

Anonymous poster hash: 57309...fa5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...