Gå til innhold

Overgangsstønad pga nødvendig utdanning + AAP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg mottar både AAP og redusert Overgangsstønad (OS) nå. Jeg skal begynne på nødvendig utdannelse og lurer på om jeg kan forsette å ha sånn som jeg gjør nå, eller mister jeg en av dem?

Har svinedyr husleie og mye annet utgifter og det kommer godt med litt ekstra penger i et par- tre år fram over.

Plasse don't judge. Jeg er for forsømt for tiden.

Anonymous poster hash: 4c57c...f51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har jo vedtak både på overgangsstønad og aap og der skal det stå hvor lenge du er innvilget stønad. Begge stønadene har jo sine tidsbegrensninger - aap er i utgangspunktet begrenset til 4 år og overgangsstønad til 3 år (mulig å få utvidet til 5 år)... Så da spørs det jo hvor lenge du har mottatt stønadene og hvor lang tid du har igjen frem til du er ferdig....

Anonymous poster hash: a5d53...001
Skrevet

Ja stemmer at jeg har vedtak, jeg har rett til to-tre år igjen, begge stønadene. Men jeg lurte på om jeg kunne få det samtidig som jeg gjør nå. Jeg får ringe og spørre dem i morgen.

Gjest tuppesjura
Skrevet

Ifølge leder på nav i min kommune er du i deres øyne fullt arbeidsfør om du greier å studere fulltid. Men, det kan jo hende at de ser annerledes på det i din kommune. Ville sjekket med saksbehandler!

Skrevet

Ja stemmer at jeg har vedtak, jeg har rett til to-tre år igjen, begge stønadene. Men jeg lurte på om jeg kunne få det samtidig som jeg gjør nå. Jeg får ringe og spørre dem i morgen.

Det er fullt mulig å få begge stønadene samtidig så lenge du fyller vilkårene til hver av dem. Jeg antar du har i aktivitetsplanen din at du skal studere? Du kan ikke selv "sette i gang" og studere uten at det er avklart med nav. Overgangsstønaden blir også selvsagt redusert i forhold til utbetaling på aap....

Skrevet

Det er fullt mulig å få begge stønadene samtidig så lenge du fyller vilkårene til hver av dem. Jeg antar du har i aktivitetsplanen din at du skal studere? Du kan ikke selv "sette i gang" og studere uten at det er avklart med nav. Overgangsstønaden blir også selvsagt redusert i forhold til utbetaling på aap....

Takk det er deilig å høre det, men skal ringe dem for sikkerhetsskyld. Kan hende de har andre krav når utdannelse.

Ja, jeg det står at jeg skal studere i min altivitetsplan. Så det er avklart :)

Skrevet

Ifølge leder på nav i min kommune er du i deres øyne fullt arbeidsfør om du greier å studere fulltid. Men, det kan jo hende at de ser annerledes på det i din kommune. Ville sjekket med saksbehandler!

De sa at de kan hjelpe meg med utdannelsen slik at det blir lettere å komme i jobb da.

Skrevet

Jeg mottar AAP + OS og studerer fulltid ved høyskole. Har studier som tiltak i AAP-planen.

Anonymous poster hash: 64c1a...2e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...