Gå til innhold

Yaya's - hvilken er best i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det finnes 3 yaya's i Oslo: Majorstuen, vika og sentrum.

Hvilken er best? :)

Anonymous poster hash: aba77...d72

Gjest crazycatlady
Skrevet

Hva er yayas? Et spisested skjønner jeg, men hva slags mat har de? Sitter på iPad og orker ikke Google. :P

Skrevet

Har bare vært på den i Vika, men synes ikke noe om den. Veldig samlebånd-aktig.

Anonymous poster hash: d6ff7...b81
Skrevet

Hva er yayas? Et spisested skjønner jeg, men hva slags mat har de? Sitter på iPad og orker ikke Google. :P

Jeg har ikke vært der selv, men det er visst et eksotisk sted hvor det kommer tropisk storm noen ganger i løpet sv middagen. Virker så gøy!

Så lurer på hvilket av stedene som Jar best atmosfære, stemning og storm:)

Anonymous poster hash: c02f3...b1e

• Liker 1
Skrevet

Yaya serverer thai mat...liker bedre tasty thai på bislett,josrlig lokale og god mat.

• Liker 1
Gjest crazycatlady
Skrevet

Jeg har ikke vært der selv, men det er visst et eksotisk sted hvor det kommer tropisk storm noen ganger i løpet sv middagen. Virker så gøy!

Så lurer på hvilket av stedene som Jar best atmosfære, stemning og storm:) Anonymous poster hash: c02f3...b1e

Så tøft! :) kanskje jeg må ta en tur en dag. :)

Skrevet

Jeg liker Yayas godt! Morsomt konsept. Veldig gjennomført. Verdt å ta seg en tur.

Jeg har kun vært på den i VIka, så jeg har ikke noe å sammenligne med, men jeg var veldig fornøyd.

Anonymous poster hash: 363e5...8f3
Gjest Anubiel
Skrevet

Den på Majorstua er helt grei. Det er et artig konsept, men maten er helt gjennomsnittlig. Overpriset, vil jeg til og med si. Du får bedre mat på andre thairestauranter, som Tasty Thai eller Øst. Men gode drinker, det har de på Yayas!

Skrevet

Har vært på den i vika og den på majorstua og den på majorstua har mye bedre stemning. Og de ansatte der er blidere og virkelig kan service, har ikke opplevd dårlig service på vika, men det er bare noe ekstra på majorstua =)

Knall start på en fin kveld på byen for eksempel. Drinkene er fantastisk :P

Skrevet

Tasty thai sin forbindelse med narkotikabelastet miljø samt innblanding i det såkalte Bislett-drapet er grunn nok for meg til å holde meg unna.

Da spiser jeg heller på hvilken som helst yayas.

Anonymous poster hash: e7531...57c
Skrevet

har vært på den på maja, helt grei mat :)

Anonymous poster hash: 8b49a...f79
Skrevet

Tasty thai sin forbindelse med narkotikabelastet miljø samt innblanding i det såkalte Bislett-drapet er grunn nok for meg til å holde meg unna. Da spiser jeg heller på hvilken som helst yayas. Anonymous poster hash: e7531...57c

Nja,da kan du jo aldri spise kebab igjen i og med at mange kebabeiere har ulovlige connections?

Og heller ikke handle på div matbutikker i oslo da det kan ha sittet feks en pedo i kassa?

Og hold deg FOR GUDS SKYLD unna vietnamesiske restauranter da vietnamesere i oslo ligger høyest på statistikken når det kommer til produsering og salg av enkelte narkotiske midler....og dra ihvertfall ikke til mama africa eller red sea star da det etiopiske miljøet har mye problemer innad....

Skrevet

Nja,da kan du jo aldri spise kebab igjen i og med at mange kebabeiere har ulovlige connections?

Og heller ikke handle på div matbutikker i oslo da det kan ha sittet feks en pedo i kassa?

Og hold deg FOR GUDS SKYLD unna vietnamesiske restauranter da vietnamesere i oslo ligger høyest på statistikken når det kommer til produsering og salg av enkelte narkotiske midler....og dra ihvertfall ikke til mama africa eller red sea star da det etiopiske miljøet har mye problemer innad....

Her skjærer du alle over en kam.

Jeg utelukker ikke restauranter på bakgrunn av folkeslag, men på bakgrunn av mennesker innblandet i drapssaker. Det er en viss forskjell.

• Liker 1
Skrevet

Her skjærer du alle over en kam.

Jeg utelukker ikke restauranter på bakgrunn av folkeslag, men på bakgrunn av mennesker innblandet i drapssaker. Det er en viss forskjell.

Det var nok ironi ;)

Jeg har vært på den i Vika og den i sentrum. Den i sentrum synes jeg var skuffende. Vika er den originale, og selv om de har tapt seg litt i løpet av det drøye tiåret de har vært der, er det fortsatt moro og et av stedene jeg ofte vender tilbake til. Og ja, drinkene er fantastiske :)

Anonymous poster hash: 07deb...3f0

Skrevet

MÅ man henge opp ironiflagg for hver post eller?

Nei, jeg handler feks ikke på en viss kebabsjappe i torggata som jeg VET dealer med visse hvite pulver,våpen og bestillingsdrap da jeg ikke ønsker å støtte det,men det er jo fordi jeg vet.

Derimot så må man jo nesten slutte å handle overalt i oslo fordi det KAN være ulovligheter som foregår. Og hva med "fine hoteller"?sover du godt der når du vet de filippinske damene som vasker gjør det for luselønn?:)

Skrevet

MÅ man henge opp ironiflagg for hver post eller?

Ja. Ironi funker sjeldent på internett. :)

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt kan ulovligheter skje overalt, men det er vel de færreste som unngår absolutt alle steder av den grunn.

Jeg holder meg unna en restaurant pga personlige negative assosiasjoner, ikke noe vits å gjøre mer ut av det enn det er. Nok avsporing.

Skrevet

Har vært på den på Vika og den på Majorstuen. Den på Majorstuen var helt pyton, med tanke på at jeg og venninnene mine ble jaget bort fra bordet vårt etter to timer. Skjønner at de kanskje var fullbooket, men jeg rakk såvidt å spise opp middagen før vi fikk beskjed om at vi var nødt til å flytte oss bort til baren dersom vi ville ha dessert eller drinker etter middag........ Hadde egentlig lovet meg selv å aldri dra på Yaya´s igjen etter det, men så hadde vi dessverre julebord der. Vi var kun 6 stykker, men allikevel greide servitøren å gi en kollega av meg feil mat 3 ganger. Var nesten flaut den siste gangen hun måtte levere maten tilbake. Jeg fikk i tillegg en dessert jeg ikke hadde bestilt.. Endte med at jeg spiste og betalte for den rett og slett fordi jeg ikke orket å klage noe mer på servicen.

Oppsummert: overpriset, ekstremt dårlig servise, og maten er ikke noe å skryte av den heller. Trives heller på ricebowl.

Skrevet

Har vært på den på Vika og den på Majorstuen. Den på Majorstuen var helt pyton, med tanke på at jeg og venninnene mine ble jaget bort fra bordet vårt etter to timer. Skjønner at de kanskje var fullbooket, men jeg rakk såvidt å spise opp middagen før vi fikk beskjed om at vi var nødt til å flytte oss bort til baren dersom vi ville ha dessert eller drinker etter middag........ Hadde egentlig lovet meg selv å aldri dra på Yaya´s igjen etter det, men så hadde vi dessverre julebord der. Vi var kun 6 stykker, men allikevel greide servitøren å gi en kollega av meg feil mat 3 ganger. Var nesten flaut den siste gangen hun måtte levere maten tilbake. Jeg fikk i tillegg en dessert jeg ikke hadde bestilt.. Endte med at jeg spiste og betalte for den rett og slett fordi jeg ikke orket å klage noe mer på servicen.

Oppsummert: overpriset, ekstremt dårlig servise, og maten er ikke noe å skryte av den heller. Trives heller på ricebowl.

Når du bestiller bord på yayas kommer det ganske tydelig frem hvor lang tid du har. Er du under 7 personer er det nå to og en halv time, 8 personer eller mer er 3 timer. før tror jeg de hadde delt opp i 3 grupper, sånn at hvis du var 2-4 hadde du 2 timer, 5-7 2 og en halv og 8 eller fler 3, eller noe sånt.

Derfor velger jeg alltid ikke den siste, men en av de siste bordservering, da kan du sitte lenger fordi de ikke tar nye bestillinger etter våre 2 og en halv time er ferdig.

syns dette er en lur måte å gjøre det på jeg.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...