Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik det ligger ann nå kommer jeg og mannen til å starte prøvingen i juli. :danse: For at det skal klaffe så raskt som mulig har jeg fått dispensasjon til å slutte med p-ring en stund før juli, og så bruker vi kondom den siste tiden frem mot prøvingen.

Det jeg lurer på nå er hvor snart dere tenker jeg bør slutte med ringen. Planen min var egentlig å ikke sette inn ny ring i slutten av mars, slik at jeg får april, mai og juni uten påvirkning av hormoner. Men er redd dette ikke er nok tid til å få systemet i gjenge igjen.

Jeg har gått på p-piller (Yasmin 28) fra 2009 til 2012, og så brukt p-ring de siste to årene. Gikk over til p-ring på grunn av at jeg fikk store humørsvningninger av p-piller. Helt ærlig husker jeg ikke så mye av hvordan syklusen min var før jeg begynte på p-piller, men mener at den var ganske lang (30 dager +) og litt uregelmessig. Dette gjør at jeg er litt bekymret for at ikke alt vikrer som det skal i utgangspunktet, og at det derfor vil ta lang tid å få tilbake egløsning osv etter p-ringslutt. I tillegg har jeg en i familien som er ufrivillig barnløs, så det gjør meg litt ekstra bekymret.

Hva tenker dere? Skal jeg droppe å sette inn p-ringen nå i slutten av februar, eller er det tidsnok å vente til mars? Er jo ganske kjipt å styre med kondom tidligere enn nødvendig.

Anonymous poster hash: 0eaa1...338
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen blir gravid av å glemme en pille, noen blir gravid 3 uker etter de slutta med ringen eller pillen, andre bruker ett år etter de slutta. Så jeg ville sluttet NÅ (ta den ut før du legger deg) og bruk kondom frem til dere skal begynne å prøve.

Anonymous poster hash: 3260a...65d
Skrevet

Slutta med p-ring i oktober. Ikke fått stabil syklus enda.

Men det kan jo hende det går raskere for deg:)

Lykke til!:)

Skrevet

Jeg ble gravid en måned etter at jeg sluttet på p-ringen, men som alt annet er så er det sikkert veldig individuelt.

Lykke til!

Skrevet

Takk for at dere deler deres erfaringer. Skjønner at dette er veldig individuelt, men fint med innspill uansett.

Andre med erfaringer eller meninger?

Anonymous poster hash: 0eaa1...338
Skrevet

Jeg sluttet på pillen et års tid før vi tenkte å begynne å prøve, og brukte hoppe-av-i-svingen i mellomtiden, da det ikke gjorde noe om ting skjedde før uansett. Jeg fikk stabil syklus med en gang, for så å miste den igjen etter et halvt år. Det er enkelte som opplever det også - at kroppen får et fertilitets-boost med eggløsninger og stabile sykluser med en gang den slipper hormonprevansjon, for så å henge seg.

Det eneste sikre er at det ikke finnes en fasit. Men best odds har dere nok om du slutter så snart som mulig.

Skrevet

Vi begynte med en gang etter jeg sluttet med p-ring, tok 3 mnd og så var jeg gravid.

Skrevet (endret)

Jeg sliter litt med å bestemme meg for når jeg skal slutte jeg også. Vi tenker vel å begynne prøvingen på høsten en gang, kanskje på nyåret. Og vet ikke om jeg skal slutte i litt god tid, eller rett før. Problemet mitt er at jeg naturlig har en syklus på 14-20 dager, så så snart kroppen min har stabilisert seg etter p-ring slutt vil det bli vanskelig å bli gravid pga korte sykluser. Jeg har sluttet på p-ringen ved noen anledninger før, og rett etter slutt har jeg noen måneder hvor syklusen er lang nok til at jeg kanskje kan bli gravid. Så jeg lurer på om jeg da skal slutte rett før prøvingen og håpe at det klaffer i den lille "luka", eller om jeg skal slutte nå og la den naturlige syklusen min stabilisere seg slik at jeg kan stikke til lege så snart vi vil begynne med prøving og ser at det ikke går pga den teite syklusen...

Edit: Og grunnen til at jeg helst ikke vil slutte lenge før vi begynner på prøvingen er jo fordi det er utrolig slitsomt å blø nesten hele tiden. Så jeg vil helst unngå det mer enn nødvendig. Så det blir vel til at jeg slutter på NuvaRing i det vi er klar for prøving.

Endret av Ciegus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...