Gjest Kv84 Skrevet 11. februar 2014 #1 Skrevet 11. februar 2014 Er det mulig å forandre seg i et forhold? Greit man viser sider man vil vise i starten ave t forhold, men så kommer hverdagen. Klarer du å forandre deg så forholdet holder? Er det virkelig mulig å forandre en person? Jeg husker jeg spurte en i familien og personen sa at man kunne selv forandre en person. Jeg tenker mer, at det kanskje med hjelp av en man er sammen med, så kan man forandre seg.
Wiola Skrevet 11. februar 2014 #2 Skrevet 11. februar 2014 Er det deg selv du refererer til her TS? Eller er det du som ønsker å forandre partneren din? Jeg tror ikke det er reelt at en person kan forandre en annen person. Det blir heeelt feil. Som person har man sine karekteristiske trekk som definerer hvem man er, og som andre (inkludert partneren) må respektere. Dette er noe man ikke kan forandre på, og er noe man har godtatt når man er sammen med en person. Når det gjelder andre ting som f.eks å bli flinkere på husarbeid, kommunikasjon osv. er det noe man kan gjøre noe med. Men det er jo kun personen selv som kan forandre på det av egen vilje, og ikke andres.
Heart Skrevet 11. februar 2014 #3 Skrevet 11. februar 2014 (endret) Jeg er sikker på at folk kan forandre seg, både til det bedre og til det verre, men jeg er like overbevist om at man ikke kan forandre noen andre enn seg selv. Du kan hjelpe en person å oppnå et personlig mål, men det må være vedkommende selv som tar initiativet. Og motivasjonen må være ektefølt og komme innenfra, det holder f.eks. ikke med "jeg vil forandre meg for hennes/hans skyld". Innlegget er ryddet for slettet innhold. Irrlys, mod. Endret 12. februar 2014 av irrlys
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå