AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #1 Del Skrevet 11. februar 2014 Hei, og takk for at du leser dette. Jeg har vært syk i mange år, men er nå medisin fri og går jevnlig til behandling. Problemet mitt nå er at jeg sliter en del med depresjon og angst som stadig vender tilbake. Dette resulterer i søvnløshet og stress. Jeg er jo da ikke syk nok til å bli innlagt, og det er ikke dette jeg ønsker heller. Men det jeg da lurer på er : 1 - Finnes det rehabiliteringssenter som man kan reise til for 3-4 uker f.eks der man kan lære seg forskjellige teknikker etc? 2 - Det har ikke noe å si om dette er privat eller offentlig. 3 - Kan dere legge ved noe informasjon om dere vet? Tusen takk på forhånd! Anonymous poster hash: 354e2...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #2 Del Skrevet 11. februar 2014 Hvor bor du i landet? Anonymous poster hash: 01d0d...c51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #3 Del Skrevet 11. februar 2014 Hvor bor du i landet? Anonymous poster hash: 01d0d...c51 Bergen. Men kan reise hvor som helst, om det må til. Anonymous poster hash: 354e2...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #4 Del Skrevet 11. februar 2014 Modum Bad er kanskje et slikt sted? Det finnes sikkert flere. Anonymous poster hash: 336f8...b28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
roberta Skrevet 12. februar 2014 #5 Del Skrevet 12. februar 2014 Viken senter i Bardu (nord-norge) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 12. februar 2014 #6 Del Skrevet 12. februar 2014 Modum Bad er kanskje et slikt sted? Det finnes sikkert flere.Anonymous poster hash: 336f8...b28 Modum bad tilbyr ikke det ts etterlyser. Der er det ulike grupper som er spesifikt rettet mot en bestemt problemstilling,og innleggelses tid varier fra 3- 6 måneder avhening av hvilken gruppe du er i . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #7 Del Skrevet 12. februar 2014 Modum bad tilbyr ikke det ts etterlyser. Der er det ulike grupper som er spesifikt rettet mot en bestemt problemstilling,og innleggelses tid varier fra 3- 6 måneder avhening av hvilken gruppe du er i . Ja? Og problemstillingen her er tilbakevendende angst og depresjon. Er ganske sikker på at man kan lære teknikker for å takle dette på Modum Bad. Har du noen forslag til TS?Anonymous poster hash: 336f8...b28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 13. februar 2014 #8 Del Skrevet 13. februar 2014 Ja? Og problemstillingen her er tilbakevendende angst og depresjon. Er ganske sikker på at man kan lære teknikker for å takle dette på Modum Bad. Har du noen forslag til TS?Anonymous poster hash: 336f8...b28 Nå sier jo ts at hun ikke ønsker innleggelse,men mer rehablitering og Modum er regnet som en institusjon altså et innleggelses sted. Hun sier også 3-4 uker,og Modum har ikke så korte innleggelser. Ja man kan sikkert lære noen teknikker,men det er jo veldig fokus på terapi. Hvorfor man sliter med angst og depresjoner.Finne ut av hva de bakenforliggende årsakene er. Og en stor del av behandlingen er gruppeterapi. Og så har du ventelister lange som et vondt år. Så selvom DPS døgnenheter også går under betegnelse instutisjon tenker jeg at det kanskje hadde vært det ts trenger. Der er det langt kortere ventelister, og innleggelses tiden er variabel. Så der kan man få et sånt kort opphold som ts er ute etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #9 Del Skrevet 13. februar 2014 Jeg ser ikke hva du etterlyser som du ikke kan få på en sengepost hos DPS. Anonymous poster hash: 9ae1e...dc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MunaMadan Skrevet 13. februar 2014 #10 Del Skrevet 13. februar 2014 Jeg tror kanskje Skogli rehabiliteringssenter på Lillehammer kan være noe for deg. Jeg har selv vært der flere ganger, kan anbefale stedet og området. De har som de fleste rehabiliteringssentre fokus på somatisk sykdom, men mitt inntrykk når jeg ser på nettsiden er at også lettere psykiske lidelser inkluderes. På skogli.no kan du lese mer - de har visstnok tidligere hatt 4 ukers kurs i "livsstyrke" med blant annet fokus på mestringsteknikker i en vanskelig livssituasjon: http://www.skogli.no/contribute/LST_Anonse.pdf Kontakt fastlegen din eller behandler og spør om å få en henvisning, eller om legen kan anbefale et sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #11 Del Skrevet 7. september 2014 Noen som vet om en plass å få hjelp til rutiner og søvn problemer ves depresjon, angst og spiseforstyrelse ? Vil helst ikke dra til Modum og være borte flere måneder. Anonymous poster hash: 42718...2c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå