Gå til innhold

Erfaring med Gjærintoleranse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jenta i huset er 10 år. Hun sliter med sår i ansiktet og på kroppen. Hun klorer litt og sårene gror sent. Hun har ofte oppblåst mage og mye luft i magen. Tidligere hadde hun et hvitt belegg bak på tungen og fikk mye sår i munnhulen. Tror at vi da fk en antibiotikakur som tok dette.

Av bekjente er vi tipset om at det kanskje kan være gjærintoleranse eller annen intolerans for mat. Noen som har erfaring med dette og kan gi oss eksempel på symptomer?

Setter stor pris på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, nå som jeg leser dette så tenker jeg på meg selv. Jeg har mistenkt at jeg ikke tåler så godt brød, og da er det naturlig at man tenker på gluten. Blir veldig oppblåst og kan få litt smerter som kjennes ut som de er i mage og rygg. (tarmer?) Dette får jeg bare hvis jeg har spist mye, feks 3-4 brødskiver i løpet av en dag eller mye kake/ kjeks.

Har alltid fått litt småsår på armer og ansikt, men har alltid tenkt at det er pga tør hud eller kviser..

Høres jo litt likt ut. - men jeg vet ikke om det er pga gjær.. Har dere prøvd en uke uten brød? :)

Anonymous poster hash: 188d2...0a3
Skrevet

Takk for svar AB. Vi har testen henne for ulike allergier, men ikke for enkel intoleranse mot matvarer.

Det å ikke spise brød i en uke er en god ide, men nei vi har ikke prøvd det ut enda :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...