AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #1 Skrevet 11. februar 2014 Hei:) Jeg er ei veldig jordnær jente som reagerer sterkt på det venner har fortalt meg, samt noen erfaringer jeg har opplevd selv. Vi er en vennegjeng på 5 som har holdt sammen siden barneskolen, og ei jente i denne gjengen har alltid vært "sjefen". Uansett, det har seg slik at hun bruker opp venner til hun finner noen hun kan bli sammen med, og når det blir slutt så kommer hun alltids krypende tilbake igjen. Hun har alltid vært den jenta som har vært penest, smartest, kulest, rikest, værst, best, osv.. Hun har snakket oss rundt henne veldig "ned" oppgjennom årene da hun mente at samtlige av oss ikke kunne bli lærer, lege, osv. Nå har vi alle i denne gjengen kommet inn på disse studiene, og hun er ikke ferdig med videregående enda... Jeg så tegnene på røde flagg fra henne veldig tidlig, så jeg kuttet all kontakt. Men jeg har enda kontakt med resten av vennene mine, og de er veldig såret av henne. De er litt mer av den "stille sorten" så de sier ikke så mye imot henne. Nå har hun funnet en ny kjæreste, og har igjen kuttet ut oss alle, men vi sitter bare å venter når hun kommer krypende tilbake igjen når forholdet sprekker, noe som har skjedd minst 5 ganger før.. Er det flere som har slike ustabile venner i flokken? Jeg er rett og slett glad for at jeg og henne ikke har noen kontakt lengre, men det er veldig trist å se at resten av gjengen sitter igjen like knust som jeg var en gang, og først nå begynner de å innse hvordan hun er? Anonymous poster hash: 09b0f...318
Viventium Skrevet 11. februar 2014 #2 Skrevet 11. februar 2014 Hvorfor gidder dere og bruke livet og tiden på noen som dytter dere ned? Ekte venner snakker hverandre opp ikke ned.. Værtfall normalt blandt meg og mine venner.. 1
Wiola Skrevet 11. februar 2014 #3 Skrevet 11. februar 2014 Ei god venninne er ei som prioriterer deg uansett om hun har type eller ei. Virker ikke som om hun har så dårlig samvittighet heller når dette gjentar seg gang på gang. Det virker mer som om venninnene kun er et tidsfordriv frem til hun blir sammen med en ny en. En slik venninne hadde jeg ikke giddet å bruke mer tid på. Vennskap handler om å være der i gode og vonde stunder. Hun er der tydeligvis kun når det passer henne. Det er ikke akseptabelt.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #4 Skrevet 12. februar 2014 Ts her. Ja, jeg er helt enig. Skal sies at hun har vært en del av "gjengen" siden barneskolen, og vi har holdt sammen enda så sliter litt med å innse at hun er slik. Jeg har tatt avstand, men merker at jeg savner de gode stundene vi hadde sammen. Jeg kommer uansett ikke til å ta noe mer kontakt med henne da hun rett og slett sliter meg ut. Er bare få forferdelig moro å observere henne på sidelinjen da hun kommer tilbake igjen... Håper virkelig ikke at noen i vennegjengen tar henne tilbake igjen! Anonymous poster hash: 09b0f...318
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå