AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #1 Skrevet 11. februar 2014 Hvorfor gifte seg når et løfte ikke lenger holdes. Hører ikke folk etter når de sier "ja" foran preseten og lover å elske å ære til døden skiller en ad...Hvor mye er ekteskapet verdt i dag? Burde heller si : jeg lover å elske og ære henne så lenge det er gøy, så lenge jeg ikke finner noen bedre". Det folk driver med i dag gjør at jeg selv er livredd ekteskap. Er den beste oppskriften på å virkelig bli skuffet. Anonymous poster hash: 5a83b...1d5 6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #2 Skrevet 11. februar 2014 Eventuelt at vi har utviklet oss såpass mye som samfunn, at skilsmisse ikke lenger er tabulagt. I gamledager så ble det sett veldig ned på, samt at kvinnene hadde få muligheter til å klare hverdagen uten en mann. Jeg synes det er fantastisk at vi har kommet så langt som vi er. Bedre å leve bra fra hverandre, enn miserabelt sammen. Hvorfor bli i et ekteskap som ikke gir en glede? Livet er for kort til å bare kaste det bort. Anonymous poster hash: b53bd...82b 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #3 Skrevet 11. februar 2014 Men da bryter man et løfte. Ekteskapsløftet er så lite verdt at det er bedre å være samboer. Enig i at folk skal gå hvis de blir mishandlet, utnyttet osv. Men ikke fordi man synes familielivet er kjedelig. Eventuelt at vi har utviklet oss såpass mye som samfunn, at skilsmisse ikke lenger er tabulagt. I gamledager så ble det sett veldig ned på, samt at kvinnene hadde få muligheter til å klare hverdagen uten en mann. Jeg synes det er fantastisk at vi har kommet så langt som vi er. Bedre å leve bra fra hverandre, enn miserabelt sammen. Hvorfor bli i et ekteskap som ikke gir en glede? Livet er for kort til å bare kaste det bort.Anonymous poster hash: b53bd...82b 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #4 Skrevet 11. februar 2014 Men da bryter man et løfte. Ekteskapsløftet er så lite verdt at det er bedre å være samboer. Enig i at folk skal gå hvis de blir mishandlet, utnyttet osv. Men ikke fordi man synes familielivet er kjedelig.onym] Det er som så, men har du aldri brutt et løfte før? Livet blir ikke alltid som man har planlagt det, uventede ting skjer og skilsmisse er vel det siste man tenker seg når man blir gift- ønsket er jo å leve livet sammen. Nå er jeg verken gift eller et ønske om å bli det, men jeg syns ikke det er vanskelig å se situasjonen for det den er uansett. Flesteparten tar nok ikke lett på en skilsmisse, men grunnene for å ta det steget kan være mange fordet. Anonymous poster hash: b53bd...82b
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #5 Skrevet 11. februar 2014 Vi har selv sagt disse løftene, men vi er oppegående nok til å vite at selv om man mener det når man sier det så kan ting forandre seg i løpet av ett liv. For å sikre oss begge for at vi kjemper for ekteskapet før en evt skilsmisse har vi skrive kontrakt på at den som evt. blir forlatt av den andre OM den personen har startet ett forhold samtidig som vi har vært gift sitter igjen med hele huset og all verdi inni. Så her er det nesten bankers at man tenker seg godt om før man evt legger seg med en elskerinne Anonymous poster hash: 8fc7b...20d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå