Sitronmelis Skrevet 11. februar 2014 #1 Skrevet 11. februar 2014 Lurer på om kattene liker at vi er med dem ut å leker jeg? Akkurat som med hunder? Kattene mine ser ut til å bli glade når jeg er med ut. Jeg har alltid lekt litt med de ute fra de var små, kasta steiner og slik bortover så de har løpt etter. De elsker det. Kommer tilbake og legger seg klare på vent for neste stein Samme med snøballer. Her om dagen var jeg ute fordi jeg hørte en katt som skreik så jævlig i skogen, så gikk jeg for å se om det var en katt som var skadet, og da trippet katten vår fornøyd etter. Fant ut at det bare var to katter som satt å skreik til hverandre mens de så på hverandre. Katten min brydde seg ikke særlig og bare trippet fornøyd rundt føttene mine og gnidde seg inntil greiner og steiner Flere som har opplevd at kattene blir glade når dere er ute sammen med dem? I fjor lagde jeg også labyrinter ute i snøen til kattene, med tunneler i snøen og greier. Det falt i smak tror jeg 2
Omnivore Skrevet 11. februar 2014 #2 Skrevet 11. februar 2014 Ikke noe særlig tror jeg? Pus pleier å vente på bussen med meg, mens han sitter i på ryggsekken og leker med håret mitt da, men ellers så pleier de å løpe hvis jeg støter på dem ute. 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 11. februar 2014 #3 Skrevet 11. februar 2014 Gikk støtt og stadig tur i skogen med min katt. Hun storkoste seg. Ellers var hun alltid behjelpelig med all form for hagearbeide ol. Uten tvil at hun likte at vi var ute sammen med henne, derfor gjorde vi det ofte også. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #4 Skrevet 11. februar 2014 Ja, det tror jeg faktisk. Min katt elsker å ligge på terrassen sammen med meg, gjerne i fanget mitt. Er veldig koselig! Hvis jeg kommer hjem fra butikken eller noe kommer hun løpende imot meg. Anonymous poster hash: ed954...4fe
Serafina. Skrevet 11. februar 2014 #5 Skrevet 11. februar 2014 Min pus elsker at jeg er ute i Hagen sammen med henne. Vi trenger ikke gjøre noe spesielt, men hun kommer løpende når hun reker jeg har kommet ut. Dette er om sommeren, om vinteren er det tryggest inne. Pysepus. 1
Gjest RamaLama Skrevet 14. februar 2014 #6 Skrevet 14. februar 2014 Pus er med hver gang hunden blir luftet, uansett hvor vi går., Før jeg tar bussen om morgenen legger jeg inn et kvarter med lek i hagen:) Litt skummelt å ha med pus på tur, hun har ingen respekt for trafikken:/
Sweet77 Skrevet 14. februar 2014 #7 Skrevet 14. februar 2014 Min katt apporterer! Når jeg kaster en leke til ham så løper han og henter den, kommer tilbake med den og slipper den ned foran meg mens han står og tripper og ser på meg med store øyne for at jeg skal gjøre det en gang til
#Sunrise Skrevet 14. februar 2014 #8 Skrevet 14. februar 2014 pus er ofte med og gå på butikken, og hopper inn i bilen de siste 5m før vi parkerer. han liker helst og gå ut vis døra er oppe:)
Gjest Badebuksa Skrevet 14. februar 2014 #9 Skrevet 14. februar 2014 Selvfølgelig, de elsker oppmerksomhet! Jeg hadde en katt en ang, den elsket at jeg var med ut. Viste seg frem og klatret i trær og tulla
Aurora M. Skrevet 14. februar 2014 #10 Skrevet 14. februar 2014 Jeg er ganske overbevist om at hvis Pusina mi hadde fått det som hun ville, så hadde jeg vært ute sammen med henne hele tiden. Ikke nok med at hun blir overlykkelig når jeg er ute, men hun viser også med all tydelighet at hun vil ha meg med ut. Mer som en hund som vil ut på tur... Hun liker nok best at vi holder oss i nærområdet, men om jeg går lengre bort, fotfølger hun meg langs veien hvor langt det enn er.. Jeg vet ikke helt hva det er, men jeg har tenkt at det er en kombinasjon av at hun føler seg noe utrygg på andre katter i nabolaget, og det at hun rett og slett ser på meg som en mor som det er best å holde følge med. Men når vi treffer andre katter ute, er det jo tydelig å se hvor glad de aller fleste blir for å få oppmerksomhet fra et menneske, selv de gangene det er flere katter sammen. Og gir du oppmerksomhet til en katt, er det ofte de følger etter deg et stykke. Jeg tror grunnen er at de fleste katter simpelthen elsker mennesker!
Gjest BettyBoop Skrevet 14. februar 2014 #11 Skrevet 14. februar 2014 Lurer på om kattene liker at vi er med dem ut å leker jeg? Akkurat som med hunder? Kattene mine ser ut til å bli glade når jeg er med ut. Jeg har alltid lekt litt med de ute fra de var små, kasta steiner og slik bortover så de har løpt etter. De elsker det. Kommer tilbake og legger seg klare på vent for neste stein Samme med snøballer. Her om dagen var jeg ute fordi jeg hørte en katt som skreik så jævlig i skogen, så gikk jeg for å se om det var en katt som var skadet, og da trippet katten vår fornøyd etter. Fant ut at det bare var to katter som satt å skreik til hverandre mens de så på hverandre. Katten min brydde seg ikke særlig og bare trippet fornøyd rundt føttene mine og gnidde seg inntil greiner og steiner Flere som har opplevd at kattene blir glade når dere er ute sammen med dem? I fjor lagde jeg også labyrinter ute i snøen til kattene, med tunneler i snøen og greier. Det falt i smak tror jeg Ja det tror jeg de liker ja. Hadde katt før og om vi var ute hang katten alltid i nærheten. Løp rundt og svinset og svanset og mjauet. Av og til gikk hun et annet setd men så kom hun tilbake la seg på bakken i nærheten. Ja tror hun storkoste seg når andre i familien var ute med henne.
Aurora M. Skrevet 14. februar 2014 #12 Skrevet 14. februar 2014 Ja det tror jeg de liker ja. Hadde katt før og om vi var ute hang katten alltid i nærheten. Løp rundt og svinset og svanset og mjauet. Av og til gikk hun et annet setd men så kom hun tilbake la seg på bakken i nærheten. Ja tror hun storkoste seg når andre i familien var ute med henne. Der sa du det. De ser jo på oss som familien deres, og ergo er det jo naturlig at de vil være sammen med oss, også ute.
Avalon Skrevet 14. februar 2014 #13 Skrevet 14. februar 2014 (endret) Våre liker veldig godt at vi er med dem ute. De liker å være med å gå tur og leke. Til og med den lateste katten som helst bare vil ligge i sengen, hopper opp og blir med ut hvis vi går ut. En av kattene er også veldig flink til å være med på hagearbeid. Hun er skikkelig flink til å "vanne" blomstene når jeg akkurat har fått satt dem nedi jorda. Endret 14. februar 2014 av Avalon 1
Gjest BettyBoop Skrevet 14. februar 2014 #14 Skrevet 14. februar 2014 aww savner katten. den brukte alltid å være med å gå tur. Gikk etter med halen til værs og mjauet. Av og til spurta den fort forbi og stoppa og snudde seg for å se om vi fortsatt hang med hehe
xxhmj Skrevet 14. februar 2014 #15 Skrevet 14. februar 2014 Katten min følger meg til butikken, ho setter seg ned under en trapp på andre siden av veien og venter på meg. Står å mjauer for full hals til vi kommer tilbake. Da blir ho med hjem igjen. Eller så er de med på å gå tur med hunden. Syntes det er så koselig med sånne katter.
Serafina. Skrevet 14. februar 2014 #16 Skrevet 14. februar 2014 Katten min følger meg til butikken, ho setter seg ned under en trapp på andre siden av veien og venter på meg. Står å mjauer for full hals til vi kommer tilbake. Da blir ho med hjem igjen. Eller så er de med på å gå tur med hunden. Syntes det er så koselig med sånne katter. Så koselig. Min begynte å være med på tur, men når hun plutselig sto midt på hovedveien skjønte hun selv at det ikke var en god ide. Nå blir hun bare med opp og ned bakken i vår lille vei.
Blåball Skrevet 14. februar 2014 #18 Skrevet 14. februar 2014 Pusene her elsker det. Litt plagsomt i sommer da vi skulle gå tur.. Jeg som høygravid og ser ikke beina mine, og katta som flyr mellom beina mine. Mindre lett å se hvor poter og hale er, vil jo ikke tråkke på de Ellers elsker de tennisballen sin(når vi kaster den), og viser seg fram i treet vårt. Vinterstid er mindre morsomt
hopeful Skrevet 16. februar 2014 #19 Skrevet 16. februar 2014 dette har jeg også tenkt litt på. om det faktisk er vanlig at katter liker å være ute med oss mennesker. jeg har aldri opplevd det noe særlig før, alle katter vi har hatt, har liksom alltid likt å være ute aleine. ingen har villet sitte i fanget ute. eller lekt med oss, de ville heller løpt i skogen og jaktet og lekt for seg selv. men så fikk vi oss en ny katt i august i fjor. jeg tok hun med ut ganske tidlig faktisk. vet det ikke er anbefalt å la en katt være ute fra den er noen måneder. men jeg tok hun med ut sammen med meg da i starten. og hun var nysgjerrig, og lærte seg fort at humler på blomster er skumle, og det å klatre å trær kan også være skummelt. det var noe av det første hun lærte seg. men nå når vi er ute, så er hun alltid rundt beina våre. hopper gjærne opp på fanget vårt når vi er ute. er nesten aldri uetnfor eiendommen om vi ikke er med utenfor eiendommen. og om vi åpner døra å roper på hun, så kommer hun nesten alltid. uansett når på dagen. hun er der alltid. dette synes jeg er litt rart. men også koselig da. så jeg trur kanskje jaffal ikke at det er unormalt. og kommer nok litt ann på katte til katte akkurat det
Athene Skrevet 16. februar 2014 #20 Skrevet 16. februar 2014 Ja, definitivt. Det virker som om de inbiller seg at de endelig har fått meg til å se at meningen med livet er å være utendørs, uansett vær, å se på fugler, leke/kose og gi dem full oppmerksomhet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå