tuva77 Skrevet 25. mai 2004 #1 Del Skrevet 25. mai 2004 Noen som vet om det finnes en herrebunad fra Hedmark, og hvor jeg kan se hvordan den ser ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 25. mai 2004 #2 Del Skrevet 25. mai 2004 Sjekket inne på www.husfliden.no Der hadde de en herrebunad fra hedmark. Østerdalsbunad Du kan jo sjekke litt rundt på husfliden sine sider selv også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuva77 Skrevet 25. mai 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg har sjekket på alle steder jeg vet om på nettet, men får også kun opp østerdalsbunad, mulig det er kun den for menn fra hewdmark. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 26. mai 2004 #4 Del Skrevet 26. mai 2004 Det fins ikke en egen herrebunad for Hedmarken, men det finnes for Sør-Østerdal og for to forskjellige for Gudbrandsdalen - begge kan være relevante for en som sokner til hedmarken Østerdalsbunad - menn Gudbransdalens mannsbunad 1 Gudbransdalens mannsbunad 2 1700-talls mannsbunad fra Gudbrandsdalen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_lilli_* Skrevet 18. februar 2009 #5 Del Skrevet 18. februar 2009 Noen som vet om det finnes en herrebunad fra Hedmark, og hvor jeg kan se hvordan den ser ut? Det finne en Mannsbunad for Hedemarken, som fikk "fråsegn" av Bunad og Draktrådet i 1986. Kontakt Tømmerholen Bunadstue på Løten.Den har knebukse i svart vadmel eller lyst skinn, lang kjol i mørkeblå vadmel, vest med striper og lansert blømstermønster i rødt,beige og hvitt,hvit linskjorte, blå strømper, bukseseler med korstingsbroderi, og silketørkle i halsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå