AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #1 Skrevet 11. februar 2014 Som overskriften sier så virker det som at sønnen min på snart 20 mnder ikke liker den ene ansatte i barnehagen. Av de andre ansatte er det bare skryt å få..De sier han en så blid og glad gutt fra han kommer til han går der i fra.. Flink å leke og spiser godt. Trives rett og slett. Men i dag var tredje gangen på 3 uker at han ser helt forgrått ut når jeg henter han., og han blir så veldig glad for at jeg kommer og vinker hade til den ansatte før jeg får kledd på han. Hun sier og at han har grått mye, men at hun vet ikke hvorfor. Det er kun de dagene hun har ansvaret og er den som er igjen på slutten av dagen. Henter han ca kl 15.15. Jeg tror ikke hun er stygg med barna. Men hun er ikke den mest smilende der akkurat. Jeg får vondt i mammahjerte å se han så lei seg og bare vil vekk der fra som i dag. Noen som har opplevd dette?' Hvordan kan jeg gå fram å spørre hvorfor det er sånn?Anonymous poster hash: 6b8a8...0f1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #2 Skrevet 11. februar 2014 Da hadde jeg bedt om en samtale med pedleder.Anonymous poster hash: 77535...509 1
Gjest Snuppi Skrevet 11. februar 2014 #3 Skrevet 11. februar 2014 (endret) Noen ganger stemmer ikke alltid kjemien mellom enkelte voksne og barn. Det trenger ikke å være noe mer enn det. Hvordan er hun med de andre barna da? Endret 11. februar 2014 av Snuppi
Gjest chiki Skrevet 11. februar 2014 #4 Skrevet 11. februar 2014 Sann var den ene ansatte hos oss også! Jenta mi var den første som kom om morgenen en periode, og hun var hysterisk hver gang det var hun som var på jobb. Hun var ikke så positiv og blid når vi kom om morgenen og hilste omtrent ikke på jenta mi Dette var da hun befynte på storbarn, så hun fikk ikke akkurat en positiv start. Det gikk så langt at jeg snakket med lederen i barnehagen, og hun ble veldig overrasket over måten den ansatte tok imot oss på. Hun ble snakket til og den hadde alle møte om hvordan de skulle ta imot barna om morgenen og hor viktog det var for at dagen skulle bli positiv. Så fikk jeg vaktlisten, jeg kunne foreberede datteren min på hvem som var der når vi kom, eller at jeg kunne få bestemoren til å levere de dagene den ene ansatt var på jobb. Det gikk over etter en stund, og hun ansatte er plutselig borte fra barnehagen, så vet ikke om hun kanskje ikke fikk fortsette
minister-mio Skrevet 11. februar 2014 #5 Skrevet 11. februar 2014 Det kan være mange grunner til at han ikke er trygg på hu. F. eks at hun ikke er en blid type og han oppfatter hu som sint. Kanskje kjemien bare ikke stemmer. Får håpe de blir bedre kjent. Jeg tror du bør prøve og bli bedre kjent med hu så sønnen din ser det, og også snakke pent om hu så han hører det.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #6 Skrevet 11. februar 2014 Krev at barnehagen sparker vedkommende! Anonymous poster hash: a9521...491
Ferdigstudent Skrevet 11. februar 2014 #7 Skrevet 11. februar 2014 Krev at barnehagen sparker vedkommende!Anonymous poster hash: a9521...491 Fordi? 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #8 Skrevet 11. februar 2014 Krev at barnehagen sparker vedkommende! Anonymous poster hash: a9521...491 Fordi en snørrunge har bestemt seg for å ikke like vedkommende? takk og lov for arbeidsmiljøloven! Anonymous poster hash: 5e336...d26 6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #9 Skrevet 11. februar 2014 Som overskriften sier så virker det som at sønnen min på snart 20 mnder ikke liker den ene ansatte i barnehagen. Av de andre ansatte er det bare skryt å få..De sier han en så blid og glad gutt fra han kommer til han går der i fra.. Flink å leke og spiser godt. Trives rett og slett. Men i dag var tredje gangen på 3 uker at han ser helt forgrått ut når jeg henter han., og han blir så veldig glad for at jeg kommer og vinker hade til den ansatte før jeg får kledd på han. Hun sier og at han har grått mye, men at hun vet ikke hvorfor. Det er kun de dagene hun har ansvaret og er den som er igjen på slutten av dagen. Henter han ca kl 15.15. Jeg tror ikke hun er stygg med barna. Men hun er ikke den mest smilende der akkurat. Jeg får vondt i mammahjerte å se han så lei seg og bare vil vekk der fra som i dag. Noen som har opplevd dette?' Hvordan kan jeg gå fram å spørre hvorfor det er sånn?Anonymous poster hash: 6b8a8...0f1 Åh, gid! Mammahjertet! Har du et eget hjerte som du får vondt i? Anonymous poster hash: 93f06...71e 5
Gjest Magdalene Skrevet 12. februar 2014 #10 Skrevet 12. februar 2014 Du skriver at det kun er de dagene han er igjen til sist?
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #11 Skrevet 12. februar 2014 Min datter reagerte også veldig negativt på en av de ansatte i barnehagen da hun var mindre. Hver gang hun hadde tidligvakt alene og min datter ble levert ble hun veldig redd og begynte å gråte. Vi lurte veldig på hvorfor og spurte henne mye om hva det var, men fikk ikke noe godt svar. Denne ansatte er Asia og vi lurte mye på om det var derfor- den eneste ansatte som var mørk i ansiktet og snakket med aksent (min datter var ca halvannet år på det tidspunktet og hadde ikke personlig omgått fremmedkulturelle). Hun var ellers blid men litt reservert- tror mange barn trenger en voksen som er mer "på" når de kommer. Snakket med ped.leder og hun sa at det var mange av barna som hadde reagert slik på denne dama i begynnelsen, men at de fort ble vant til henne. Hun jobber der enda og nå er det ikke noe problem. Anonymous poster hash: 58585...3a3 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #12 Skrevet 12. februar 2014 Nei, han er absolutt ikke igjen til sist. Jeg henter han 15.15. Helt normal hentetid. Mangen barn igjen der da.. Barnehagen er åpen til 16.30. Men de dagene det er hun som har seinvakt og har hovedansvaret for de minste på avdelingen. Vanskelig å bli bedre kjent med hun. Da hun ikke er der som oftest når vi leverer om morgenen. Hun var heller ikke der under tilvenningen da han begynte der, og hun virker alltid veldig travel og stresset når jeg henter. tar seg ikke tid til å fortelle om dagen slik de andre som jobber der gjør. I går når jeg kom å hentet han så jeg jo tydelig i ansiktet hans at han hadde grått mye før jeg kom. Så jeg spørte om det hadde hent noe spesielt. Hun svarte bare kort at han hadde grått mye, men at hun ikke skjønte hvorfor. Jeg har jo lyst å ta det opp for å vite hvorfor det er sånn.Anonymous poster hash: 6b8a8...0f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå