Lovvi Skrevet 25. mai 2004 #1 Skrevet 25. mai 2004 Hei, Nå har det gått to måneder siden det ble slutt mellom meg og eksen...Det gjør ikke så vondt når jeg tenker på han lenger...han var jo aldri snill med meg. Det som gjør så innmari vondt er når jeg ser han og den nye dama(han er nærmeste nabo, og hun er grunnen til at det ble slutt) gå hånd i hånd utenfor hjemmet mitt- når han aldri ville holde meg i hånden i de to årene vi var sammen.........Det gjør vondt å se henne tilbringe hele helger sammen med han- når jeg aldri fikk oppleve å tilbringe hele helgen sammen med han(han var SÅ opptatt, eller trengte å være litt for seg selv...) Det som gjør så inni granskauen VONDT er å vite at hun kanskje får all den kjærlighet og oppmerksomhet jeg fortjente å få i løpet av de to årene. Jeg føler meg utrolig lite verdt når jeg tenker på denne forskjellsbehandlingen....Hjelp! hva skal jeg gjøre med denne følelsen? Vet jeg skal heve hodet og tenke at han er ikke verdt en tanke og alt det der, men det hjelper så lite når jeg hver eneste dag blir påmint om denne urettferdigheten! Har nå bitt i det sure eplet, og solgt leiligheten min(hulk, den som jeg har pusset opp akkurat slik jeg ville ha den)....faen! det er bittert å tenke på at han har fått meg til å flytte!! Er det noen her inne som har vært i lignende situasjon og som kan gi meg litt støtte og kanskje noen gode råd?
Rio Skrevet 25. mai 2004 #2 Skrevet 25. mai 2004 kjip situasjon.. vet jo hvordan det er og se xn sammen med den nye jeg blei dumpa for.. og det er ikke noe kjekt nei.. du er ganske tidlig i fasen med å komme over det, 2måneder er veldig lite.. jeg trengte ca 1 år på å bli vant til det hele, og komme meg videre.. du sier du skal flytte, det er dumt at du må det, men kanskje det er det beste for deg i lengden? du slepper å bli minnet på han som du blir nå, og det er vanskelig å komme videre når du ser trynet til personen konstant.. en som ikke ville holde deg i hånda er ikke verdt det! prøv å se fremover, tenk at han var bare en dritt likevel og at du behøver noe bedre enn han, ikke la han vinne..
Lovvi Skrevet 25. mai 2004 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2004 Er jo forsåvidt greit at han har den nye dama....det som plager meg dag og natt, er at han oppfører seg helt annerledes mot henne enn hva han gjorde mot meg.....vondt å vite at jeg ikke var verdt en ordentlig behandling.....i motsetning til henne som tydeligvis er det....
nyibyen Skrevet 25. mai 2004 #4 Skrevet 25. mai 2004 Huff... exen min har ikke rukket å få seg ny dame in public ennå, men gruer meg til det hender. En som han kanskje sier "jeg er glad i deg" til, eller andre ting som ikke ble sagt i løpet av vårt 1-årige samboerskap. Kanskje det er det som skal til for å glemme de forbaska mannfolka - at vi SKJØNNER hvor bra det var at det ble slutt likevel... Selv om det såklart er vondt. Men tenk hvor vondt det er å være sammen med en som aldri vil hånda (eller aldri få høre ham si at han er glad i deg eller synes han er fin)... Da er det slikt vi ser etter i en ny mann, og det skal vi finne, og DA skal det bli fint da!!
Gjest VET!!! Skrevet 25. mai 2004 #5 Skrevet 25. mai 2004 Jeg tenker også sånn, selv om han visstnok ikke har ny dame ennå. Om hvordan hun kommer til å være akkurat som han ønsker seg, og hvordan han kommer til å være så snill, så snill, og gi henne alt han lovet meg. Trøst deg med at hun sikkert er minst like selvopptatt og egoistisk som han. Slike pleier å gå godt sammen så lenge de kan fylle opp hverandres behov.
Elle Melle Skrevet 25. mai 2004 #6 Skrevet 25. mai 2004 Du må bare tenke: Så bra for meg at jeg ikke endte opp med å spandere livet mitt på en jeg ikke passer sammen med, og som ikke er rett for meg! Nå har du sjansen til å finne en som vil gi deg ALL sin kjærlighet og ikke bare litt av den... Hva så om han har funnet en som passer bra sammen med ham?(Tror han, hvem vet hva som skjer i det lange løp.) Fint for ham, og bra for deg at det ikke ble deg. Slik tenker jeg om min ex. Nå når jeg har funnet mannen i mitt liv, er jeg mer enn litt glad for at jeg ble dumpet av en jeg faktisk ikke passet så godt sammen med. NÅ vet jeg hvordan det er å bli skikkelig verdsatt og være trygg på at jeg er elsket slik som jeg er, og ikke slik som jeg burde være. Selvfølgelig var det noe dritt å bli erstattet med en som passet så mye bedre til exen enn det jeg gjorde, men gud hvor glad jeg er i dag for at det ikke er meg som må leve sammen med ham. Vit at du nå har sjansen til å gjøre det så uendelig mye bedre! ...og en GOD klem til deg mens du venter på at det skal være litt mindre fælt.
Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2004 #7 Skrevet 26. mai 2004 Takk for støttende ord. I går var en forferdelig dag. De spankulerete så lykkelig så lykkelig rundt omkring på området.....det som er så rert er at jeg ikke kjenner igjen mannen! Han smiler og tar hånda hennes så naturlig.... Det verste med dette, er kanskje jenta mi på ni år. Hun også føler seg jo så sviktet og er sønderknust hver gang hun ser dem sammen. Hun er jo redd for mammaen sin, og skjønner ikke hvorfor han er så snill mot den nye, når hun har sett hvor lei meg jeg ofte har vært når han har behandlet meg dårlig. Jeg kalrer jo selvfølgelig å late som ingenting når hun er i nærheten...men barn senser og forstår mer enn vi voksne liker å tro. Tusen takk for gode ord, betyr mye!
Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2004 #8 Skrevet 26. mai 2004 :oops: og innlegget over var meg, Lovvi som selvfølgelig har glemt å logge meg på...
Breastickles Skrevet 26. mai 2004 #9 Skrevet 26. mai 2004 Her kommer det en stoooor stoor klem fra en medsoester som vet hvordan du har det. What does not kill you makes you stronger.
LilleBille Skrevet 26. mai 2004 #10 Skrevet 26. mai 2004 Her kommer det en stoooor stoor klem fra en medsoester som vet hvordan du har det. What does not kill you makes you stronger. .. ja det er flere av oss... Og det er i motbakke det går oppover .. så uansett hvor tøft det er nå.. du er verd noe mer enn det han var .. så stå på...
LaToya Skrevet 26. mai 2004 #11 Skrevet 26. mai 2004 Hei. Sender deg en god jeg. Vet nesten hvordan du har det. Treffer ofte på eksen og dama som han valgte fremfor meg. Det er vondt. Vi var tross alt gift og jeg trodde at han var den rette og så var det slutt. Det er hardt å tenke på dem sammen, se dem sammen, høre rykter om dem osv Jeg er også inne på tanken å flytte.Ute av syne = ute av sinn. Kjedelig å måtte flytte, men jeg tror at ting blir MYE MYE bedre når du slipper å se dem sammen hele tiden. Prøv å tenk på noe positivt, som en annen sa, nå har du muligheten til å finne en som virkelig elsker deg :D Lykke til.
:-) anna Skrevet 26. mai 2004 #12 Skrevet 26. mai 2004 Men det kan jo like godt hende at hun tvinger ham inn i rammer som han ikke trives i. At når han ikke likte å leie så lot du ham få være seg selv, mens hun tvinger ham til å være en person han ikke er. Tviler på at en fyr som ikke liker å leie, plutselig skal like det. Da tror jeg heller det er hun som tvinger ham inn i roller han ikke trives med.
Elle Melle Skrevet 27. mai 2004 #14 Skrevet 27. mai 2004 Men det kan jo like godt hende at hun tvinger ham inn i rammer som han ikke trives i. At når han ikke likte å leie så lot du ham få være seg selv, mens hun tvinger ham til å være en person han ikke er. Tviler på at en fyr som ikke liker å leie, plutselig skal like det. Da tror jeg heller det er hun som tvinger ham inn i roller han ikke trives med. Kanskje SPESIELT siden de vet at du kan se dem? Kanskje hun markerer territorium, og "se hvor lykkelige vi er"-holdning? Jeg tror nok jeg kunne blitt litt slik hvis jeg visste at min kjæres ex bodde like i nærheten og kunne se oss ofte. Å vise hvor "lykkelig" man er blir en måte man forteller den andre at hun skal holde avstand. La oss si det slik: Jeg TROR ikke du får se dem krangle i hagen, uansett hvor mye uvenner de måtte være. Kanskje all "lykkeligheten" er litt for dine øyne også?
Lovvi Skrevet 27. mai 2004 Forfatter #15 Skrevet 27. mai 2004 Åhhh.... så godt det er å få gode klemmer fra dere!! Jeg har også tenkt tanken at hun kamskje er mer freidig enn meg......at hun kanskje bare tar hånda hans, og mener at det skal være sånn... Han er jo ikke akkurat kjent for å være så veldig hånd i hånd- type......Ei heller er han kjent for å ha vært så snill mot meg tidligere, så om han vil vise meg for å bare være litt ekstra ekkel er godt mulig. Og hadde jeg vært en ny dame og visst at eksen bor vegg i vegg...ja, da hadde jeg nok også ville markert territorium............ Uansett, jeg vet iallefall at jeg aldri ville utsatt en eks for noe sånt som han gjør, jeg ville heller ha holdt hodet lavt utenfor hennes hjem og tatt hensyn... En trøst i det hele er det jo....det kan bvare gå oppover, og jeg er sikker på at jeg en dag finner en som er verdig meg og min kjærlighet
Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2004 #16 Skrevet 27. mai 2004 Jeg har vært i akkurat samme situasjon. Men jeg har dessverre barn sammen med fyren. Hans nye kjæreste hadde også et barn fra før. Vi var nærmeste naboer. Han ville ikke ta seg av vår sønn, men fungerte som pappa for stesønnen sin. DET var sårt. Drit i leiligheten din. Du skal se du får det så mye bedre en annen plass hvor du slipper å se dem. Kjærlighetssorg tar laaaang tid. Men minn deg selv på de negative sidene hans. Det hjelper faktisk. Ønsker deg kjempemasse lykke til!!:-)
Lovvi Skrevet 27. mai 2004 Forfatter #17 Skrevet 27. mai 2004 Takk! Det som er det rare, er at jeg ikke savner han, men er lei meg for å se at det er en annen som får alt det jeg aldri fikk...det er den forskjellsbehandlingen som gjør vondt! Det gjør noe med selvfølelsen din å innse at den du hadde vært tålmodig med, ventet på,trodd på, håpet i det lengste på, bare hadde brukt deg fordi du var beleilig og at han kan vise de følelsene du lengtet etter til en annen, at han har funnet ei som han har ordentlige følelser for. Gjest som har barn med en sånn mann....stakkars deg! Det må ha vært forferdelig. Hvordan i all verden taklet du den forskjellbehandlingen? Hvordan forklarte du dette til barnet ditt? Tok det lang tid før du syns det var greit å se dem sammen?
Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2004 #18 Skrevet 27. mai 2004 Takk! Det som er det rare, er at jeg ikke savner han, men er lei meg for å se at det er en annen som får alt det jeg aldri fikk...det er den forskjellsbehandlingen som gjør vondt! Det gjør noe med selvfølelsen din å innse at den du hadde vært tålmodig med, ventet på,trodd på, håpet i det lengste på, bare hadde brukt deg fordi du var beleilig og at han kan vise de følelsene du lengtet etter til en annen, at han har funnet ei som han har ordentlige følelser for. Gjest som har barn med en sånn mann....stakkars deg! Det må ha vært forferdelig. Hvordan i all verden taklet du den forskjellbehandlingen? Hvordan forklarte du dette til barnet ditt? Tok det lang tid før du syns det var greit å se dem sammen? Jeg bodde slik i to år, før jeg endelig flyttet. Etterhvert tok han da også ansvar for vår sønn. Han var så liten da heldigvis, så han skjønte ikke noe av det. Men jeg kommer nok aldri til å glemme det. Vanskelig å svare på det siste spørsmålet ditt. Når man selv blir dumpet, tar det kjempelang tid før det er ok at han har ny dame (hvilke kvaliteter har hun som ikke jeg har?). Men jeg har jo funnet ut at de passer bra sammen. Det er begge glad i å feste (jeg rører knapt alkohol), trygd er gode penger å få (nå jobber han faktisk, utrolig nok) etc etc. Alt i alt er jeg glad for at jeg IKKE er sammen med han. Når han kunne oppføre seg som en drittsekk, er han ikke mye å ta vare på. Så nå har de vel vært sammen i 3 år. Og det gjør meg absolutt ingenting lenger. De er enda ikke blitt samboere, så det sier vel litt om dem?? De bare overnatter hos hverandre. Bor i nærheten av hverandre. Jeg har samboer nå som fungerer som pappa for sønnen min. Vi venter også barn sammen. Sønnen min har et nærere forhold til stefaren sin enn til sin biologiske far. Faren har nå vanlig samvær med han og tar seg godt av han når han er der. Men ingen kontakt utenom samværene. Så det sier seg jo selv at han mister mye av oppveksten hans. Min trøst oppi dette er at jeg har det utrolig bra idag med min kjære. Mens ex`n tydeligvis sliter i sitt forhold (det er et av-på forhold). Du skal se du også finner en som passer deg mye bedre enn den tufsen som sprader rundt hand i hand med sin nye kjærest. Jeg er enig med flere andre her om at de sikkert gjør dette for å såre og demonstrere for deg hvor "lykkelige" de er.
Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2004 #19 Skrevet 27. mai 2004 Utrolig godt å høre noen som har vært i nogenlunde samme situasjon! Godt å høre at dette glir over. Men du vet, fantasien er ganske nådeløs når den setter igang og spinner på hvor fantastisk de sikkert har det sammen. at hun er den han merer er verdig en ordentlig behandling ect ect. Vet det høres sykt ut å tenke på denne måten, og jeg vet det er bare er noe jeg jobbe meg igjennom. Håper jeg snart finner meg en leilighet......gleder meg faktisk til å begynne på ny frisk! JEg var en stund redd for at jeg gjorde noe dumt da jeg solgte leiligheten min, at det var en feig måte å rømme unna problemene på. Men jeg blir mer og mer overbevist og klar for å begynne på nytt en annen plass. Tålmodighet kom til meg!!!!! :-?
Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2004 #20 Skrevet 27. mai 2004 ARRRGH::::::det var meg, Lovvi som skrev innleget over.....nok en gang glemt å logge meg på...Men det skjønte dere vel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå