Gå til innhold

Øvelser for magemuskler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil påstå jeg har svært lav fettprosent (hofteben stikker ut bl.a.), så trenger ikke kardio sånn sett dersom det er det første dere tenker. Kun magemusklene som ikke er særlig tilstedeværende etter flere år uten noe særlig aktivitet og trening. Noen som har et sett av øvelser jeg kan gjøre for å få magemuskler som ser ut som de jeg har lagt ved på bildet? Gud, jeg ønsker meg sånne til sommeren! Takk på forhånd!

Anonymous poster hash: 95458...7ed

post-37809-0-42978000-1392135682_thumb.j

post-37809-0-69304800-1392135690_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Vil påstå jeg har svært lav fettprosent (hofteben stikker ut bl.a.), så trenger ikke kardio sånn sett dersom det er det første dere tenker. Kun magemusklene som ikke er særlig tilstedeværende etter flere år uten noe særlig aktivitet og trening. Noen som har et sett av øvelser jeg kan gjøre for å få magemuskler som ser ut som de jeg har lagt ved på bildet? Gud, jeg ønsker meg sånne til sommeren! Takk på forhånd! Anonymous poster hash: 95458...7ed

Du må trene tung styrke for å legge på deg muskelmasse.

• Liker 1
Skrevet

Du må trene tung styrke for å legge på deg muskelmasse.

Ja, det gjør jeg! Har trent i noen måneder, men sliter en del med å finne noen mageøvelser jeg føler er bra. På utkikk etter spesifikke øvelser :-)

Gjest Runforit
Skrevet

Ja, det gjør jeg! Har trent i noen måneder, men sliter en del med å finne noen mageøvelser jeg føler er bra. På utkikk etter spesifikke øvelser :-)

Ok, spiser du nok? Du må i overskudd for å legge på deg muskler :)

Her er noen gode øvelser:

http://fitnessbloggen.no/ovelser/k/mage/

Skrevet

Ok, spiser du nok? Du må i overskudd for å legge på deg muskler :)

Her er noen gode øvelser:

http://fitnessbloggen.no/ovelser/k/mage/

Spiser nok ikke mer enn akkurat nok, nei. Men det kommer seg, og blir stadig bedre. Takk skal du ha! :-)

Gjest Lolita8
Skrevet

Vel, her er det jo snakk om trening av kjernemuskulatur.

Øvelsene jeg personlig vil anbefale er planken, sidehev og rygghev(gjerne med kast), hengende beinhev, mountain climbers... Ja, kom desverre ikke på flere i farta :P Men dette er ihvertfall en fin begynnelse :) Både vanlig planke og sideplanke er supert for kjernen.

Skrevet

Øvelsene jeg personlig vil anbefale er planken, sidehev og rygghev(gjerne med kast), hengende beinhev, mountain climbers... Ja, kom desverre ikke på flere i farta :P Men dette er ihvertfall en fin begynnelse :) Både vanlig planke og sideplanke er supert for kjernen.

Tusen takk! :-) Kjempeflott!

Skrevet

Bra tips!

De aller beste øvelsene for magen er varianter av benhev (leg raise). Liggende (lett), albuestøttet (vanskeligere), hengende med halv- og full bevegelsesutslag/ range of motion (enda vanskeligere).

Under den øvelsen vil jeg påstå at øvelser som "L-sit", "V-up" og "V-sit" ligger også.

I tillegg har man "hollow hold" og "hollow rock".

En må huske å trene minst like mye rygg som mage. Og en bør heller ikke ignorere de andre musklene som de skrå magemusklene (en øvelse der er pallof press).

Skrevet

Denne samlingen var jo bare imponerende. Her er det bare å prøve og sette sammen de øvelsen du synes gir utbytte.

Litt for sent å teste nå når jeg poster dette, men forsøkte simulere nr 11 her i sofaen. Da så latterlig lett ut, men min lille test ga inntrykket av at den virker! Likte nr 24 også. (Sliter med å finne bra øvelser for nedre del.)

Anonymous poster hash: a6948...e85
Skrevet

^ Det var meningen å linke til begynnelsen av listen. Det er bare å bla til begynnelsen og se gjennom snutt-listen.

Anonymous poster hash: a6948...e85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...