AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #1 Skrevet 11. februar 2014 I går mens jeg gikk gjennom byggefeltet på vei til bussen så jeg tre unger kaste stein på vinduene på en gammel låve. Låven ligger like ved en tomannsbolig og i utkjørselen står det klart og tydelig et skilt: ingen gjennomgang. Dette huset ligger rett over barneskolen og de har sikkert sett seg lei på at barn tar snarveien gjennom eiendommen deres istedenfor å gå rundt. De barna jeg så i går hadde ryggsekker på seg og det var rundt skoleslutt. De var sikkert på vei hjem. Da så jeg den ene ungen plukke opp en stor stein for å så kaste den på vinduet på låven. Det knuste ikke. Så hørte jeg han sa; "kom vi stikker a!!!". Ble helt forbauset over det jeg så. Hva får små barn til å gjøre sånn da? Ikke nok med at disse barneskole ungene tar snarveien gjennom en privat eiendom. Men de tar også snarveien gjennom borettslaget hvor jeg bor. Det er 3 "rekkehus" her og det er trapper i mellom som leder til inngangen til de som bor på enden av rekkehusene. Utenfor alle verandaene er det en stor gressplen. Nedenfor går gangveien. Istedenfor å gå rundt, tar barna snarveien gjennom borettslaget. Hører de roper og skriker om morningen og ikke nok med det så er det veldig mange katter her i borettslaget. Jeg har blant annet 2 stk og de pleier å gå ut i 7-8 tiden om morningen. Når ungene får øye på kattene går de helt inntil verandaen vår/og andres og står å roper på de og skriker. I høst så kom de til og med helt opp til verandaen ETTER skolen og sto der å ropte på kattene. Da satt jeg i sofaen og så på de, og de så jeg satt der, men de brydde seg ikke.. Herregud, dette hadde jeg aldri kommet til å gjort når jeg var liten.. Greit nok at katter er søte osv men det fins da grenser for å trenge seg på andres eiendom. Hva gjør man med dette? Skal man kjefte og smelle på de og spørre hva foreldrene deres heter så de får følge til skolen eller? Syns foreldrene burde vite hvordan ungene deres oppfører seg mens de går til skolen. Og da mener jeg spesielt det med hærverket på eiendommen til de jeg nevnte over her. Anonymous poster hash: 32a65...b41
minister-mio Skrevet 11. februar 2014 #2 Skrevet 11. februar 2014 Hva gjør man med dette? Skal man kjefte og smelle på de og spørre hva foreldrene deres heter så de får følge til skolen eller? Syns foreldrene burde vite hvordan ungene deres oppfører seg mens de går til skolen. Og da mener jeg spesielt det med hærverket på eiendommen til de jeg nevnte over her. Anonymous poster hash: 32a65...b41 Men har du snakka med dem? Hadde da i første omgang prøvd å si "Dette er hagen til de som bor her. Dere får ikke lov å stå her og rope etter kattene". Det enkle er ofte det beste liksom..
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #3 Skrevet 11. februar 2014 Men har du snakka med dem? Hadde da i første omgang prøvd å si "Dette er hagen til de som bor her. Dere får ikke lov å stå her og rope etter kattene". Det enkle er ofte det beste liksom.. Nei, jeg har ikke snakket med dem, men burde nok gjøre det. Nå har de ikke vært her på en uke,så kanskje de har fått beskjed fra noen andre. Hadde jeg ikke måttet rekke bussen i går skulle jeg jammen meg godt bort til de ungene som kasta stein og spurt hva i all verden de dreiv med. Anonymous poster hash: 32a65...b41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå